Alles Digitaal
beertje
31-01-2014 om 11:49
I-pad wel/niet
Mijn zoon zit in groep 3 en wil heel graag voor zijn verjaardag (7) een I-pad of een I-pod of een I-phone, zodat hij daar spelletjes mee kan spelen. Mijn eerste reactie is, Nee, veel te duur, je hebt al een Wii, ga lekker met je lego spelen. Maar volgens mijn zoon, heeft Ie-der-een een I-pad, I-pod en I-phone en om dat te illustreren laten zijn vriendjes iedere keer als ik hem op kom halen hun I-speelgoed aan mij zien. En ja, ze hebben inderdaad allemaal 1. Ben ik te streng? Of zit mijn zoon op school bij te verwende kinderen? Hoe betalen ouders die dure cadeaus? Wat vinden jullie? Ik dacht dat een verjaardagskado van 20 euro leuk was, maar I-speelgoed kost honderden euro's. Is dat normaal? Wat doen jullie?
Katniss
31-01-2014 om 11:57
Nee
Mijn dochters hadden op die leeftijd wel een DS (ook duur) maar mijn oudste heeft haar IPod zelf gekocht. De jongste heeft bij haar vader wel een IPod maar dat was een doorschuiver. Oudste heeft momenteel mijn oude IPhone 4S. Ik kwam er te laat achter dat die dingen op Marktplaats nog 200 euro doen, dus dat was een duur cadeautje. Dat doe ik normaal gesproken niet.
Kortom, in de titel zeg ik wel 'nee' maar zo gaande weg en per ongeluk hebben mijn kinderen toch de beschikking over I-speelgoed Ik zou echter niet zomaar een IPad voor 500 euro kopen. Ik heb zelf niet eens een IPad. Mocht ik geld over hebben, dan zou ik dat best leuk vinden en dan mogen de kinderen er toch wel op.
Druif
31-01-2014 om 11:58
hier
Mijn jongsten zijn 7. En ze hebben geen i-ding. Ze hebben wel een 3ds. Dat vinden ze erg leuk. Ze vinden het ook leuk om op de laptop te spelen. En op de i-pad van het werk van mijn man. Maar dus niet eentje voor zichzelf.
Het is hier zekers niet normaal,(middengroot dorp in de randstad) om zo'n ding te hebben, voor de klasgenoten. De meesten hebben wel thuis de beschikking over een pc, wii of playstation. Ook hebben een aantal kinderen een ds. Maar dat zelfs niet allemaal.
gonniegans
31-01-2014 om 12:01
Ik denk
Dat die iPads niet van die kinderen zijn maar van het gezin. Je zou kunnen overwegen om zoiets voor je gezin te kopen (als je er zelf behoefte aan hebt), maar je bent niet verplicht om het aan je zoon kado te doen. Is ook een veel te duur kado.
Aiselle
31-01-2014 om 12:05
nee
Volgens mijn zoon in groep 3 heeft niemand een eigen tablet. Wij doen ook samen op eentje van 99 euro.
Maar als iemand zou vragen of die van hem was, zou hij misschien ook wel ja zeggen.
bibi63
31-01-2014 om 12:05
ik zou
dan kiezen voor een gezins I-pad zoals gonniegans ook al opperde. Dan heeft iedereen er wat aan. Wij hebben er ook maar 1 (dochter is 15). I-phone vind ik persoonlijk onzin voor een 7-jarige, het is per slot van rekening een telefoon en daar doen ze op die leeftijd nog niet zoveel mee (bellen, whatsappen enz). Dus dan eerder een I-pod, die is voor spelletjes en ook een stuk goedkoper dan een I-phone.
Gr. Bibi
Dendy Pearson
31-01-2014 om 12:26
wel een tablet
Mijn kinderen hebben met kerst van opa en oma ieder een tablet gekregen. Niet zo'n hele dure, maar wel de moeite waard. Ik had daar wel wat moeite mee, tis nogal wat. Maar ik merk dat het toch wel leuk is. En zelf speel ik er ook wel eens op. Een tablet wat gewoon op de google market kan is ook wel handig, volgens mij moet je bij een Ipad overal voor betalen.
Een 3ds en een Wii hebben we ook en daar ben ik ook blij mee.
En het is hier zeker niet zo dat ze doorlopend aan een schermpje geplakt zitten. Er gaan dagen voorbij dat ze er niet naar omkijken om dan vervolgens weer dagen druk te zijn met Supermario oid.
Een I-pad is hier in de omgeving alleen maar normaal als familiespeeltje, de kinderen hebben goedkope varianten.
Nastia
31-01-2014 om 13:28
Nee joh
Ik ken heel weinig kinderen die een eigen iPad hebben. Meestal zijn ze van het hele gezin of is het een oude afgedankte iPad uit de eerste generatie. En er zijn natuurlijk ook altijd wel wat kinderen die heel goed kunnen sparen.
Mijn kinderen hebben zelf meebetaald aan onze gezins-iPad. Een deel hebben ze verdiend met spullen verkopen op koninginnedag en voor het restant hebben we allemaal 'n kwart ingelegd. Verjaardagkado's komen hier zelden boven de 75 euro uit...
Spelletjes kan je trouwens ook prima doen op een iPod-touch of een goedkopere tablet.
beertje
31-01-2014 om 13:29
bedankt
wow, ik had niet verwacht al zo snel, zoveel reacties te krijgen op mijn vraag. Ik begrijp dat veel mensen toch al zo'n ding thuis hadden of dat spullen worden doorgeschoven door oudere broertjes en zusjes. Dat is bij ons niet het geval, wij hebben allebei een laptop en hij is zelf de oudste. Ik was eigenlijk niet van plan om een tablet voor het gezin te kopen. Ik begrijp de reactie van Aiselle wel, de tablet is van het gezin, maar als je het aan een kind vraagt, dan zegt hij natuurlijk dat hij van hem is. Zo lijkt het voor mijn zoontje, alsof iedereen er zelf een heeft. Ik weet niet of de I-pad er gaat komen, de tijden zijn al duur genoeg, maar ik ben wel gerustgesteld door jullie, want ik begon zo langzamerhand te denken dat ik een hele ouderwetse, strenge ouder was. Dat valt dus best mee. Misschien kan hij aan iedereen het geld vragen op zijn verjaardag en een goedkopere versie kopen, of een DS.
Nastia
31-01-2014 om 13:32
Dendy
Bij de iPad hoef je zeker niet overal voor te betalen. Het grootste deel van de apps is gratis of voor een groot deel gratis (dat wil zeggen: je kan gratis spelen, maar voor extraatjes moet je betalen). Het voordeel van de Apple Store is dat het aanbod ENORM is... veel keus, vaak een goedkope of gratis versie (hoewel ik voor 'n goed spel echt wel wil betalen!) en veel concurrentie waardoor de prijzen laag blijven. Tegenwoordig vinden we 2,79 al duur als het om iPad-aankopen gaat.
Poppy
31-01-2014 om 14:23
Van ons
Wij hebben een ipad en zoon mag daar best af en toe op spelen maar hij is van ons. Ik zou zoon nooit zo'n ding voor zichzelf geven op zo'n jonge leeftijd. Mijn neef van 13 heeft er net een bij elkaar gespaard en dat vind ik eigenlijk al heel wat (hij heeft ook een iphone en macbook dus het is een verwend nest).
Sneeuwitje
31-01-2014 om 15:26
hier
Hebben we als gezin een paar weken geleden een tablet gekocht (geen ipad overigens, die vonden we te duur). Het ding is van ons als ouders, maar de kids (6.5 en 4) mogen er af en toe een spelletje op doen. Ze hebben zeker geen eigen tablet, dat vind ik nog helemaal niet nodig, en ze spelen ook heel graag hier.
Groetjes, Sneeuwitje
Dalarna
31-01-2014 om 15:35
Inderdaad
Ik heb laatst zo'n padding gewonnen en het is toch wel heerlijk 's avonds laat nog even in bed als mijn man al slaapt. De laptop was dan toch wel veel te groot.
Ik zou nooit een iding kopen, de gewone merken zijn ook prima en inderdaad laat hem geld vragen als je dat kan maken in je familie als hij dat zo graag wil?
Lucerna
31-01-2014 om 15:37
no way
i-spulletjes vind ik sowieso zwaar, zwaar overgewaardeerd. Een iPad is gewoon een tablet en niet echt zo veel beter dan een andere, dat hij het prijsverschil waard is. Mijn kinders hebben geen i-speeltjes, ook geen tablet. Wel een DS. Ik heb verder geen bezwaren tegen een tablet, maar van hun gespaarde geld wilden ze liever een DS kopen.
troelahoep
31-01-2014 om 15:43
nee hoor
hier alleen een pc van papa waar de kinderen af en toe spelletjes op mogen doen of internetten (kinderen zijn 8 en 5). Ook geen 3ds, xBox, playstation, Wii of wat dan ook. Tot dusver zijn de kinderen tevreden met het aanbod dat ze krijgen. Natuurlijk, ze willen ook wel een I-pad (liefst een I-pad) maar daar zeuren ze verder eigenlijk nooit over. Wij hebben dan wel weer e-norm veel lego, puzzels en spelletjes (neemt wel veel meer ruimte in dan een digitaal speeltje
Ik merk wel dat zo'n beetje iedereen wel een I-pad in huis heeft, die dan inderdaad door het hele gezin wordt gebruikt. Het zijn heel leuke dingen, ik zou er ook best een willen hebben. Maar voorlopig zie ik nog niet de noodzaak ertoe om er een aan te schaffen en dan vind ik het toch wel een duur speeltje. Zeker voor een kind.
Libertine
Euh
Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar mijn lieftallige dochter heeft voor haar verjaardag (8) net een Ipad mini gekregen. En eigenlijk vind ik het ook veel leuker dan een DS ofzo. Ze doet er spelletjes op, kijkt naar filmpjes van klokhuis op You Tube, heeft er muziek en gesproken boeken op. Heel erg divers. Ze vindt het heerlijk om een half uurtje met de koptelefoon op tv te kijken op dat ding (dat kan namelijk als je digitale tv hebt) Ze kreeg op dr verjaardag alleen dit, van alle ooms/tantes/omas/ouders etc. Ze is er dolgelukkig mee. En heel voorzichtig. Op school vertelt ze niet dat ze een ipad heeft gekregen want ze ziet zelf ook wel in dat het een groot kado was. Er zijn overigens wel meer kinderen in mijn omgeving van die leeftijd met een iPad. Wel allemaal een mini overigens. Scheelt toch nog behoorlijk. Maar goed. Het is hier wel heel grootstedelijk zeg maar
Dendy Pearson
Nou Lucerna
Wij hebben een tablet van Asus én een Ipad voor mijn man. En daar waar de Asus nog wel eens kuren heeft, bijv. vastloopt in een spelletje en dan een reset nodig heeft ,hebben we met de Ipad werkelijk nooit problemen. En dat hoor ik ook wel van mensen die een Macbook of Iphone hebben, zij willen nooit meer iets anders.
Maar ik vind een Ipad ook veel te duur, een Iphone trouwens ook.
Lucerna
31-01-2014 om 16:04
Dendy
Wij hebben ook een iPad (gewonnen), maar ik zie echt kans ruzie met dat ding te krijgen En dat is overigens geen familiespeeltje, maar hangt aan de zakelijke mail en andere zakelijke zaken.
gonniegans
31-01-2014 om 16:29
Lucerna
Ook niet met je eens. De enige die in de buurt komt wat kwaliteit betreft is de Samsung, maar die is bijna net zo duur. Dan kan je beter voor 'the real thing' gaan.
Die tablets van Bart Smit zou ik niemand adviseren. Is uiteindelijk duurkoop.
Annet
31-01-2014 om 16:38
Als je iets koopt, zou ik gaan voor de ipad mini
Een ipod is leuk voor spelletjes maar het scherm is vrij klein.
Een ipad mini is een leuk formaat. Mijn jongste kreeg een ipad van grootouders toen hij bijna 10 was. Hij heeft daar meer aan dan de ds. Juist door het makkelijke gebruik en vele toepassingen (film, youtube, spelletjes, foto's maken en grappig bewerken, skype, mail, tv kijken, muziek luisteren, strips lezen).
Een andere tablet kan natuurlijk ook. Maar ook wij hebben slechte ervaringen met de goedkope tablets van Intertoys e.a. Die voldoen echt niet.
Dat neemt niet weg dat een ds ook leuk is voor een 7-jarige. De spellen daarvoor zijn duur, tenzij je een illegaal kaartje aanschaft.
Lucerna
31-01-2014 om 17:01
gonniegans
Ik vind Bart Smit niet helemaal vergelijkbaar met een iPad, om eerlijk te zijn. Maar goed, ik ruil met droge ogen de iPad in voor een goedkoper merk.
Hombre
31-01-2014 om 17:12
@Dendy Pearson
"En daar waar de Asus nog wel eens kuren heeft, bijv. vastloopt in een spelletje en dan een reset nodig heeft ,hebben we met de Ipad werkelijk nooit problemen. En dat hoor ik ook wel van mensen die een Macbook of Iphone hebben, zij willen nooit meer iets anders."
Oh, dan ligt het zeker aan mij dat mijn iPad 3 met retina bla bla bla, minstens eens in de paar dagen spontaan reboot. Aan het apparaat kan het niet liggen want dat is tenslotte een superieur product...
Dendy Pearson
31-01-2014 om 17:50
Hombre
"Aan het apparaat kan het niet liggen want dat is tenslotte een superieur product..."
Dat zeg ik nergens. Ik schrijf alleen maar wat onze ervaringen zijn en die van mensen die ik ken. Ik geloof meteen dat jouw Ipad een onding is.
Katniss
31-01-2014 om 17:52
IPhone
Ik heb geen IPad maar wel al een paar jaar een IPhone waar ik héél blij mee ben. Voor mijn werk heb ik een android toestel (HTC) en die is echt een heel stuk minder.
Ginny Twijfelvuur
31-01-2014 om 18:04
Nou....
Wij hebben zowel een Samsung als een IPad en echt eerlijk waar, hoe blij ik ook met mijn IPad ben.... Ik zou hem zo inleveren voor een tweede Samsung.
Zo geweldig vind ik die AppStore namelijk niet. Doe mij maar de android google play store. Veel meer keuze, veel goedkoper en veel makkelijker zoeken.
En daarnaast heeft de Smasung tenminste een echte navigatie!
Ginny Twijfelvuur
31-01-2014 om 18:09
En on topic
Hier hebben ze allemaal een DS voor hun 7e verjaardag gekregen en een mobiele telefoon voor hun 12e verjaardag. Ik zou dus ook echt geen IPad voor ze kopen, echt veel te duur. Een nepper of een gezamenlijk voor Sinterklaas zou nog wel een optie zijn. 20 euro voor een verjaardagscadeau zou ik juist weer veel te weinig vinden. Meestal zitten we zo rond de 50 euro, met uitschieters naar boven toe.
Annet
31-01-2014 om 18:43
Hombre
Ik denk dat jij met je ipad terug moet. Natuurlijk is telkens rebooten niet normaal.
Apple is eigenwijs en geeft 1 jaar garantie. Wettelijk moeten ze langer geven, ik geloof 3 jaar.
Hier hebben wij een ipad gehad die geen wifi meer kon gebruiken. Na allerlei proberen etc, is die ingeleverd. We hebben aanspraak gemaakt op de wettelijke garantie. Twee weken later konden we een nieuwe ipad ophalen. De wifi-ontvanger bleek niet meer te werken.
Jillian
31-01-2014 om 18:57
Nee
Mijn kinderen hebben geen eigen ipad. Ze mogen er uiteraard voor sparen maar ze krijgen die niet zomaar. We hebben wel een Nintendo DS in huis maar die hebben we ook al weer 5 jaar. De kinderen willen best een ipad en ze zouden ook graag een 3DS willen. Ik zou ze geen van beide voor hun verjaardag geven. Dat is te duur. Sparen is natuurlijk altijd een optie.
Wel heb ik een tablet (van Samsung, minstens even goed als een ipad maar ook bijna even duur dus dat maakt weinig verschil). Deze gebruik ik vooral zakelijk maar ze mogen hier ook wel eens spelletjes mee spelen. Ik weet niet of ze op school zouden zeggen dat ze een tablet hadden maar ik kan me voorstellen dat ze zich mijn tablet toe zouden eigenen in zo'n opschep gesprek in groep 3
Ik zou hoogstens overwegen om een gezins tablet of 3DS aan te schaffen. Niet voor elk kind apart een. Dat wordt gewoon te duur en het is ook niet nodig.
Hombre
05-02-2014 om 12:57
@Annet
Met dit soort problemen is het lastig garantie claimen. Ik kan moeilijk een dag bij Apple kamperen in de hoop dat ie een keer spontaan gaat rebooten. Het probleem is niet op commando repliceerbaar. En zo vreselijk is het niet, maar dat een iDing minder problemen zou geven dan een Android dat kan ik niet bevestigen.
Aagje Helderder
05-02-2014 om 14:05
Hier wel
Hier heeft jongste op 6e verjaardag een iPod gekregen, een recente, maar wel 1 met wat minder geheugen dan de 'gewone'. Voor deze leeftijd is dat ruimschoots voldoende. Ze kijkt filmpjes, doet spelletjes en maakt foto's. Het is een echte hit. Zelden een cadeau geweest waar zo intensief mee bezig geweest ook. Ook ideaal tijdens de vakantie waarbij kind zich in de auto prima vermaakte.
Je snapt het: ik vind het dus geen gek cadeau. Omdat het wel een hele uitgave is, hebben we aan mensen die vroegen wat haar cadeauwensen waren, gevraagd of ze mee wilden doen met het vervullen van deze wens. Een aantal heeft dat ook gedaan, dus dat scheelde ons weer....
Aagje
mama2
07-02-2014 om 13:57
makkelijk
Ik voel mij nu een beetje een "makkelijke" moeder ....zoon van nu 9 heeft voor zijn 8e verjaardag een Ipad gekregen, zoonlief van 2 voor kerst een mini. Zelf heb ik een Samsung. Oudste gebruikt hem ook voor dingen opzoeken voor werkstukken en boekbespreking, jongste is er heerlijk mee aan de slag met puzzelen en kleuren en als we ergens op visite zijn waar voor hem niet zoveel is kan hij er tv op kijken. We spelen er zelfs spelletjes op, ganzenborden bijvoorbeeld. Gelukkig heb ik geen kinderen die de hele dag alchter dat ding geplakt zitten, maar spelen ze ook gewoon nog heerlijk buiten of met speelgoed
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.