Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MCS

MCS

10-08-2015 om 22:56

Hoe lang bewaar je emails

Met bijna 6000 mails in mijn prive-inbox vind ik het een beetje gortig worden. Laat staan de hoeveelheid geheugen die het inneemt op mijn telefoon...
Mijn vraag aan jullie: hoe lang bewaren jullie emailtjes? Dus niet je werk-emails, maar puur wat naar jou prive is gestuurd. Nu heb ik wel een drukke vrijwilligers'functie', maar ook daarvan heb ik zoiets, ik bewaar het een jaar.

Katniss

Katniss

10-08-2015 om 22:59

Jaar of drie

Ik verwijder alles wat niet relevant is, en de rest verdwijnt automatisch als ik een nieuwe laptop koop. Ik heb altijd goedkope die na een jaar of drie de geest geven, dus zo lang wordt mijn mail bewaard.

heel speciale sla ik op

als worddocument. De rest gaat redelijk snel na binnenkomst in mapjes. En als ik zin heb, schoon ik de boel op. Niet zozeer op datum, meer op relevantie. Gelukkig is heel veel op gegeven moment niet relevant meer.

+ Brunette +

+ Brunette +

10-08-2015 om 23:21

Hebben jullie soms de bureau-versie van Outlook?

Ik heb gewoon hotmail en een keer per jaar ofzo kijk ik bij de oude mails of er nog iets bij staat dat ik wil bewaren, de rest kieper ik weg.

Pien

Pien

11-08-2015 om 08:16

Ik hou

Van een overzichtelijke, opgeruimde mailbox. Ik heb in mijn werkmailbox mappen, waar ik de ontvangen mails direct inzet. Mails die ik niet hoef te bewaren, lees ik en gooi ik direct weg, Eens in de paar weken ga ik de mappen langs en schoon ik die ook weer op.

Thuis heb ik de mail op de iPad en die komt ook vanzelf op de pc terecht. Ik heb twee mappen: het gewone Postvak In, en een map Bewaren. Ik houd niet van een lange rij mails in het Postvak In, dus wat bewaard moet worden gaat naar de map Bewaren en die kijk ik ook eens in de zoveel tijd weer door.

Mikke

Mikke

11-08-2015 om 08:43

Verschilt

Veel mailtjes gooi in meteen weg, sommige bewaar ik wat langer, afhankelijk van de inhoud. Ik heb een aantal regels aangemaakt, waardoor mailtjes direct in de juiste mailbox terechtkomen. Dat maakt het opruimen van mijn mail een stuk sneller...

jaarmapjes

Ik heb per jaar een mapje aangemaakt en na 3/4 maanden gaat een email daarin. Als ik iets terug wil zoeken moet ik daarin een zoekopdracht uitvoeren. Dan heb ik het binnen enkele seconden. Als ik 6000+ emails in mijn inbox liet staan, dan zou mijn mailbox of programma helemaal vastlopen.....
Heel belangrijke dingen zoals officiele bevestigingen of iets juridisch wil ik ook nog wel eens opslaan in een document of uitprinten en tussen mijn bankafschriften stoppen op datum. Heb je iets. Belangrijker is op welke vraag jij ooit in het verleden nooit antwoord hebt kunnen geven omdat je de email had weggegooid (en hoeveel geld liep je daardoor mis, of hoe ernstig was dat). Sinds ik me dat afvraag heb ik accuut mijn autoverzekering van all risk a 1225 euro pj naar 200 euro pj WA laten omzetten. In 20 jaar tijd heb ik denk ik voor slechts 500 euro schade kunnen claimen......Wat een geld zeg....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.