Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-09-2016 om 13:35
Hoi allemaal, ik ben op dit forum terechtgekomen omdat ik al een tijdje met een aantal vragen worstel, ivm mijn oudste zoon (12). Eén van die vragen past in deze categorie
Vorig jaar op het einde van het schooljaar (einde lagere school) heeft hij een gsm gekregen. Hij was daar superblij mee. Maar sindsdien is hij dus behoorlijk 'verslaafd' aan die gsm. Hij kan die geen tien minuten missen, neemt hem overal mee naartoe (zelfs naar de wc), en hij is constant aan het tikken en chatten (vooral via facebook en snapchat). Op zich vind ik dat chatten niet zo erg (hij chat niet met onbekenden, enkel met mensen van zijn klas / school), maar het stoort mij dat hij er zo constant mee bezig is. Hij reageert vaak niet als hij aangesproken wordt omdat hij druk aan het typen is, hij haast zich met zijn huiswerk om verder te kunnen chatten, ...
Is dit normaal of is dit echt overdreven? Welke regels leggen jullie je tieners op ivm gsm'en en chatten? Hier voorlopig enkel 'niet aan tafel' en 'niet in de slaapkamer'. Maar ik vind bvb dat zijn mobiel weg moet als er bezoek is (maakt niks uit of het vriendjes van hem zijn, of familiebezoek bvb).
Wat denken jullie?
Freya
29-09-2016 om 08:59
Zoek even in het archief
Deze vraag komt hier vaak voorbij, ik denk dat je het best even in het archief kunt zoeken, daar kom je vast een heleboel draadjes hierover tegen en allerlei meningen.
29-09-2016 om 13:57
Whatsappen
Mijn zoontje (12) heeft na de zomervakantie een mobiel gekregen. Hierop kan hij whatsappen met schoolgenootjes. Hier zijn de regels dat hij Na het avondeten even op zijn mobiel mag. Hij mag hem mee naar school nemen zodat hij bereikbaar is, maar er zit een applocker op. Hij hoeft op school geen gebruik te maken van internet, WiFi en spelletjes. Als hij thuis is werkt Whatsapp wel en daar mag hij na het eten dan op.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.