Alles Digitaal
Jip
20-12-2016 om 13:15
Heb ik nog Windows 10?
Ik heb een aantal jaar geleden een windows 7-licentie gekocht. Deze kon ik automatisch en gratis laten upgraden naar 10. Dat heb ik gedaan. Nu is mijn pc kapot. Wanneer ik een nieuwe koop, en die oude windows 7 erop zet, kan ik dan weer die windows 10 krijgen? Of is dat verlopen en moet ik alsnog 10 door de zaak waar ik de pc koop erop laten zetten?
wimb
20-12-2016 om 13:47
een nieuwe heeft toch meestal Windows 10
zonder worden ze bijna niet meer verkocht. Hoogstens kun je zelf een computer samenstellen van losse componenten, dan heeft die helemaal niks.
wimb
Jip
20-12-2016 om 13:59
Ja precies
En dat is dus mijn vraag
Ik wil er ws een samenstellen. Je kunt dan ervoor kiezen dat ze er geen windows opzetten, scheelt 100,-. Maar ik wil dus weten of ik nog iets aan die oude licentie heb.
Jip
21-12-2016 om 07:47
wimb
Ja, dat zou het wel eens kunnen zijn. Dan moet ik dus eerst mijn oude windows 8 installeren, en daar overheen weer, via jouw link, windows 10.
Bedankt!
Jip
21-12-2016 om 10:33
Toch nog ff gebeld
Het kan in principe niet (waarschijnlijk dus wel, maar alleen door mensen met verstand van computers), maar: het mag ook niet. Ik had geen idee, maar het blijkt dat een Windows-licentie gekoppeld is aan één pc, niet aan een persoon. Dus ik zit toch aan een nieuwe licentie vast. Jammer.
wimb
06-01-2017 om 18:40
hier kan het nog
Hier zeggen ze dat het nog kan :
https://www.security.nl/posting/498927/Gratis+Windows+10-upgrade+nog+steeds+beschikbaar
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.