Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Hardloop vraagje

Hallo

Allereerst.... geen idee of ik mijn vraag in de goede rubriek zet. Ik hoor vanzelf of hij verplaatst gaat worden

Nu mijn vraag:

Ik ben bezig met een hardloopschema (op papier) voor de 4 mijl.

Nu loop ik met een gps in mijn hand (niet zo'n ding voor in de auto hoor, hihi) waarop een stopwatch zit om de tijden te kunnen bijhouden en hij houdt ook mijn afstand bij op een kaart.

Erg handig maar ik wil niet steeds met zo'n ding in mijn hand lopen.

Ik ben op zoek naar een manier zodat ik mijn loopschema handmatig kan invoeren op mijn mobiel zodat hij met een piepje oid aangeeft wanneer ik moet gaan lopen en moet gaan wandelen.

Zo kan ik mijn eigen muziek luisteren en mijn eigen schema volgen.

Of ben ik nu op zoek naar een speld in een hooiberg?

Ik ben benieuwd of er een handige gadget voor is

K. Oekje

Als je niet je eigen loopschema wilt

Kan je niet gewoon één van de vele apps downloaden? Ik ken er geen om precies je eigen loopschema op in te voren maar er zijn zat apss die je timen, je afstand oometen via gps en zeggen wanneer je moet rennen/wandelen/harder lopen om in in x aantal weken een afstand van x km te kunne lopen.

Ik gebruik zelf die van Nike voor de iPhone maar heb ook de 0-5 K van Fitness22. Werken allebei prettig.

Mariel

Puck

Puck

25-04-2016 om 18:16

Runkeeper

Ik gebruik runkeeper, daar kun je in de gratis versie helemaal je eigen schema's inprogrammeren en tussendoor ook je eigen muziek luisteren. Runkeeper houdt ook je route bij en na afloop zie je precies hoeveel je gelopen hebt en wat je gemiddelde tempo of snelheid was. Ik vind het een fijn programma om te gebruiken.

k. oekje

k. oekje

25-04-2016 om 19:09 Topicstarter

Mariel81 en Puck

Marie, ik train voor de 4 mijl en heb nu voor het eerst een schema waarmee het lopen me makkelijk af gaat.

Vandaar dat ik het graag daarmee wil proberen

Puck. Ik heb runkeeper geïnstalleerd maar zie geen opties om dit kosteloos in te voeren. Er is wel een mogelijkheid om tegen betaling een schema te volgen. Of zit ik verkeerd te kijken?

Beide bedankt voor jullie meedenken--

Puck

Puck

27-04-2016 om 10:47

zo zet je schema's in runkeeper

Oke, kostte ook weer enige moeite want ik gebruik het niet heel vaak. Als je RK opgestart hebt kom je in een startscherm met onderaan GA HARDLOPEN en daarboven 4 vakken met activiteit, training, route, live bijhouden. Tik daar op het vakje Training(geen staat eronder). Dan kom je in een nieuw scherm waar onderaan een dikke + staat met maak nieuwe training. Als je die aanklikt kun je iedere keer een interval aanmaken met minuten en seconden en je kunt bovenaan de training een naam geven. Gewoon even lekker mee gaan spelen. Als je bijv. 4x t zelfde setje doet van 3 minuten lopen en 1 minuut wandelen hoef je niet alle 8 intervallen in te voeren maar kies je het aantal herhalingen gewoon.
Succes en veel plezier. Hoe ver ben je al met je opbouw?

k. oekje

k. oekje

27-04-2016 om 19:07 Topicstarter

Gelukt!

Helemaal blij!

Precies wat ik zocht en nog meer zelfs.

Bedankt puck

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.