Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bieb63

bieb63

21-12-2016 om 21:38

garantie / mankementen besturingssysteem laptop

Vraagje:
Ik heb onlangs een nw laptop gekocht bij een degelijk computerbedrijfje. Laat al jaren de 'APK' voor mijn laptop bij hun doen. Naar alle tevredenheid. Staan goed aangeschreven hier in de regio als computerbedrijf.

Onlangs dus een nw laptop aangeschaft ben hen (mijne was 'op'). En die krijg/koop je dus natuurlijk met een besturingssysteem, anders kun je er niks mee... Vrij standaard lijkt mij. De aanschaf is via mail gegaan. We hebben het hoofdzakelijk over merk, grootte van het scherm, en MB's gehad. Ik heb me door hen laten adviseren. Schermgrootte was voor mij duidelijk (gewoon standaard), merk maakte mij niet uit, gewoon een normaal degelijk merk. MB's ging over of ik er uitgebreid op ging gamen e.d. Maar nee, ik wilde gewoon een standaard laptop, waar ik de normale dingen op kon doen.

Laptop besteld, door hen gebruiksklaar gemaakt, bestanden over gezet enz. op mijn verzoek.
Nu blijkt dat het besturingssysteem kuren vertoond (Windows 10 geloof ik). Zodra ik opstart en er een update is geweest daarvoor, raakt m'n laptop van slag. Ik kan niet inloggen, want cursor staat heel snel te 'trillen'. Kan niets. Enige mogelijkheid is laptop uitzetten. Daarna, bij opnieuw opstarten en inloggen wordt m'n wachtwoord niet herkent. Moet dus een nieuw aanmaken, maar dat kan niet op de laptop (want kan niet inloggen). Dat moet ik dan via de IPad doen (die ik toevallig heb, maar je zou hem maar niet hebben....). Kortom, zeer irritant en gebeurd een paar keer per maand.
Ik heb het bedrijf gebeld met melding van de klacht. Hun antwoord: wij gaan alleen over de laptop (hardware), niet over het besturingssysteem (software).
Nu vraag ik me af: als je in een winkel een PC of laptop koopt (of tablet), dan zit daar normaal gesproken ook een besturingssysteem op (anders kun je er niets mee.....). Hoe zit het dan met verantwoordelijkheid?

maan.

maan.

22-12-2016 om 13:11

Herinstallatie windows?

Ik denk dat onze computerwinkel zou adviseren om windows opnieuw te installeren, aanbiedt om dit meteen te doen (kosteloos) en vraagt of we er op willen wachten of niet.

Ik zou sowieso zorgen voor beeldmateriaal (foto of filmpje met telefoon oid) en dan gewoon eens langsgaan. Misschien is het wel heel iets simpels, vaak zien ze aan een schermafbeelding al genoeg (bij onze oude pc in elk geval wel.)

bieb63

bieb63

22-12-2016 om 21:39

maan

Ik vind het gewoon sowieso raar dat als je een laptop/pc koopt, waar uiteraard e.o.a. besturingssysteem op zit (want anders kun je er niets mee), dat computerzaak zegt alleen verantwoordelijk te zijn voor de hardware

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.