Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Elisabeth

Elisabeth

02-02-2016 om 11:35

foto's op Instagram en whatsapp

Even een vraagje.
Mijn jongste (10 jr)heeft sinds kort ook eindelijk een mobiel, (de oude van grote zus) waar whatsapp op zit, zodat ze met de hele klas kan 'appen'....
Heel leuk en om de zoveel tijd kijk ik mee of er niet gepest wordt. Dat gebeurd tot nu toe niet, ook school doet er veel aan, dus dat scheelt misschien.
Maar....ik vind al die foto's die ze naar elkaar sturen soms niet kunnen. Met gekke bekken of rare filmpjes. Ze zijn grappig, dat wel! Maar ik ben bang dat ze er later mee gepest wordt. Dus dat ze het rond gaan sturen naar mensen om iemand belachelijk te maken. Of ben ik nu een overbezorgde moeder?
Dus tot nu toe is alles ok, maar zitten ook nog 'braaf' in groep 7....
En je eigen gezicht op Instagram vind ik eigenlijk ook niet echt prettig. Gewoon voor later, denk ik dan. Wat vinden jullie of wat doen jullie daarmee?

guera

guera

02-02-2016 om 11:40

erover in gesprek blijven

Herkenbaar die filmpjes en foto's. Hier gebeurt dat ook. Ik heb af en toe gesprekjes met de kinderen en ik geef ook aan wat ik ervan vindt maar dat ik ouderwets ben Ik bespreek eventuele risico's en dat ze bij elke foto die ze versturen moeten nadenken. Harde grens is anderen uitschelden/lachen of blootfoto's. Ze snappen heeeeel goed het verschil en zien ook niet dat kinderen gepest worden door dat soort filmpjes of foto's.
Instagram moeten ze van mij op prive zetten zodat alleen de mensen die zij kennen toegelaten kunnen worden en niet de hele wereld.
Ik begrijp dat insta ook al als een soort van nieuw datingmiddel wordt gebruikt. Daar zit ik niet op te wachten dat de kinderen gevolgd worden door wildvreemden. Ik zit daarom zelf ook op insta en kan precies zien wie zij volgen en wie hen volgen en soms stel ik daar vragen over. Tot nu toe vertrouw ik ze volledig en vind ik dat ze hun gezonde verstand gebruiken. Ook al vind ik het zelf af en toe te suf voor worden. Maar ja ik ben oud

Marie

Marie

02-02-2016 om 13:21

Google+

Wat je zou kunnen doen dat de foto's van haar mobiel automatisch (met wifi) geupload worden naar bijvoorbeeld google+. Daarmee kun je dan op de pc de foto's beheren en evt. verwijderen.

Elisabeth

Elisabeth

02-02-2016 om 13:27

Ik ben ook oud
Hier ook de grens geen schelden of blote dingen.
Maar laatst was ze ziek en dan maakt ze dus een foto van zichzelf op de meest vreselijke manier (voor half dood in bed liggen) en dat vind ik niks. Dus idd weer gesprekjes gehad erover en ik ga het een beetje indammen.
Het is ook 'nieuw' voor haar, dus als een halve verslaafde hangt ze met dat ding om d'r heen en roept dat ze niet kan leven zonder telefoon

guera

guera

02-02-2016 om 13:27

marie

Maar dan zijn ze toch al verstuurd? Als je ze beheerd met google plus maar ze zijn al via de app naar klasgenoten gegaan dan is het toch al te laat?

Elisabeth

Elisabeth

02-02-2016 om 13:28

marie/guera

Ja, dat dacht ik dus ook....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.