Alles Digitaal
Yona
02-07-2013 om 14:08
Formmail
Hallo, ik heb een formmail op mijn website gezet. Werkt prima, maar nu krijg ik in mijn mail een hele lange brei van ingevulde informatie. Is het nog mogelijk om daar iets aan te veranderen? Spaties aanbrengen o.i.d? Als ik google krijg ik alleen informatie over het invullen en activeren van het script.
Hombre
02-07-2013 om 14:41
Forms
Valt niet mee he, zo'n scriptje.?
Volgens mij kun je beter iets als de Google Docs forms app gebruiken. Je bezoekers vullen een formulier in. Jij krijgt de resultaten te zien in een nette spreadsheet.
Yona
02-07-2013 om 23:26
Snap het weer eens niet
Hombre, bedankt voor de tip, ben er even op gaan kijken maar wat ik zou willen lukt me niet.
Ik wil een bestellijst maken: bovenin dus de naam en adres gegevens.
Daaronder een lijst met 5 kolommen om in te vullen; iets in de trant van;
artikelnummer - aantal - kleur - formaat - opmerkingen.
Als ik de keuze forms doe, dan krijg ik een soort van enquete formulier, maar daarop kan dit niet in kolommen, alles gaat dan helemaal onder elkaar en dan word de lijst enorm lang (er moeten 30 artikelen op kunnen) ik heb nu een lijstje dat op een a4'tje past. (dus een vak met 5 kolommen en 30 regels)
En dan was er nog een optie met spreadsheets maar dat lijkt meer op excel en vind ik niet mooi om te laten in te vullen door klanten, want als je die lijst moet delen zit de klant ook in een excel pagina te typen.
Of zie ik iets helemaal over het hoofd en is er wel een mooie optie mogelijk?
Alvast bedankt
Hombre
03-07-2013 om 11:58
Geen ervaring
Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar ik heb wel eens gezien dat relatieve leken er een handige toepassing mee gemaakt hadden.
Maar misschien kan wat jij er wilt er niet mee.
Misschien is dit een beter alternatief:
(Maar wederom, geen ervaring mee. Als ik zelf zoiets nodig heb schrijf ik er even een PHP scriptje voor. Maar da's voor gewone gebruikers niet echt een optie)
Yona
03-07-2013 om 12:54
Dit hombre
Nou ik ben nog even verder gaan zoeken, want wat ik nu gemaakt heb staat wel het mooiste in mijn website (zelfde layout) alleen onhandig doordat ik een plain-text mailtje krijg van het ingevulde.
Heb uiteindelijk deze site gevonden: http://www.tectite.com/fmhowto/plaintmplt.php en hoop dat ik hiermee wat kan, moet er nog mee aan de slag hoor, dus hoop dat het niet al te moeilijk is.
Hahaha "even een php scriptje' schrijven nee, dat is voor een leek als ik echt abracadabra (vind het al knap van mezelf dat ik een werkende website heb kunnen maken) (met dreamweaver voor dummies)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.