Alles Digitaal
bertje1
18-04-2016 om 16:28
facebookvraag
hallo, ik heb een vraagje: ik heb een prive pagina en een pagina voor mijn bedrijfje (zzp). Nu kom ik met het probleem dat mensen 'vrienden' willen worden (en daarnaast willen liken) maar dat wil ik niet prive. Ik heb dus mijn zakelijke facebook gekoppeld aan mijn prive (dat moet).
Kan ik dit oplossen door: een nieuwe prive te maken (met bv ander mailadres of zo) en daar mijn (oude) zakelijke account aan hangen???
en hoe..
Hortensia
18-04-2016 om 17:17
Privépagina alleen voor vrienden
Staat je privépagina in zijn geheel openbaar of alleen voor vrienden? En zijn je postings alleen voor vrienden, of voor openbaar, of "vrienden van vrienden"? Ook kun je de optie uitzetten dat niet-vrienden je berichten liken.
Een ander account aanmaken kan ook, maar mijn eigen ervaring is dat ik dan wel eens ingelogd sta met het ene profiel en per ongeluk reageer terwijl ik het andere profiel wilde gebruiken.
Dat andere profiel gebruik ik nu om te checken hoe afgeschermd mijn berichten zijn van het ene profiel (waarbij ik ook enkele pagina's beheer)
Triva
18-04-2016 om 18:49
Hortensia
Kijken hoe afgeschermd je bent kun je ook gewoon op die bedoelde pagina door te klikken op de drie puntjes naast activiteitenpagina op je eigen homepage rechtsonder op je omslagfoto.
Verder kun je voorkomen dat je per ongeluk reageert met het verkeerde account door twee browsers te gebruiken. Elke browser dus zijn eigen facebookinlog. Hoef je ook niet uit en in te loggen.
Face
18-04-2016 om 19:54
kijk uit
Gebruik je een facebook app? Heb je je telefoonnummer aan je facebook gekoppeld?
Dan lukt het niet om een ander account te openen. Tenminste, ik nam een tweede en toen is mijn eerste gedeactiveerd door facebook voor het hebben van 2 accounts (2 verschillende emailadressen).
Dus dan eerst even je telefoonnummer verwijderen bij je instellingen.
angel3
19-04-2016 om 10:00
bertje
waarschijnlijk heb je zakelijk ook een 'vrienden pagina gemaakt. Dus dat mensen daarvan eerst vrienden moeten worden om de berichten te kunnen zien? Je had een fan pagina moeten maken zodat mensen niet eerst vrienden hoeven te worden. Ik denk dat daarin het probleem zit?
Anders snap ik het probleem niet helemaal want zakelijk hangt wel onder een prive account maar zit niet gekoppeld. Ik heb wel 6 pagina s via mijn werk die ik allemaal beheer maar dat heeft niks te maken met mijn prive account
bertje1
22-04-2016 om 17:02
moeilijk....
nee ik heb een prive pagina (met vrienden, kennissen en inderdaad, kennissen van kennissen... althans, berichten daarvan; ik limiteer wel het aantal vrienden momenteel). heb niet echt iets uit staan.
en dus een zakelijke pagina, waar mensen kunnen liken.
weet nog de oplossing niet nu..:
- iemand wil vrienden worden, maar het is een zakelijk persoon
- die wil ik dus op een prive pagina maar dan zakelijk (anders kun je geen vriend worden, je kunt toch alleen maar een pagina liken????)
- en dus niet op mijn prive prive pagina snapt iemand het nog.
Lou
22-04-2016 om 19:35
Het kan wel
...althans dat meen ik te zien. Er zijn mensen met drie pagina's, bijvoorbeeld Bertje van Dijk (voor vrienden) Bertje's Bedrijf (een zakelijke pagina, zonder vrienden maar met volgers/likes) en daarnaast nog een zakelijke pagina waarop je vrienden kan worden. Dat bedoel je toch? Ik zou wel even goed in de handleidingen van Facebook zelf duiken, voordat je per ongeluk iets deactiveert of zo.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.