Alles Digitaal
ff andere nick
11-06-2016 om 23:15
facebook instellingen vrienden
Een tijdje terug had ik hier een vraag geplaatst hoe je mensen kunt toelaten als ' vriend' op facebook, maar dan helemaal afschermen van jouw content op fb, 1 omdat ze zelf nogal stuitende inhoud plaatsen op fb dat je niet op je tijdlijn wilt zien (en niet wilt dat dat op de tijdlijn van anderen verschijnt) en 2 omdat je geen zin hebt dat ze je hele lief en leed kunnen lezen voor zover dat op fb staat dan wel te verstaan.
Ik zou vrienden in een ' lagere categorie' kunnen plaatsen, zodat ze niet kunnen meelezen of berichten plaatsen. Maar ik zie het niet op mijn fb pagina als instelling. Ik zie wel de volgende mogelijkheden:
- meldingen ontvangen
- beste vrienden
- kennissen
- toevoegen aan andere lijst
- vrienden voorstellen
Al mijn vrienden op fb zijn gewoon in de categorie 'vrienden'. Meldingen ontvangen heb ik bij niemand aangevinkt staan.
Wat gebeurt er als ik ' meldingen ontvangen' wel aanvink? Wat is het verschil tussen beste vrienden, gewone vrienden en kennissen? (haha, op fb natuurlijk!) en welke andere lijsten zijn er? Waar stel ik eea in voor de groepen vrienden, beste vrienden en kennissen? Zucht. Hellup!
ff andere nick
12-06-2016 om 00:10
zie het al
moest nog even doorklikken. Ik heb nu iemand toegevoegd en die is geplaatst in de groep 'niets zien' zeg maar, maar ze staat nog steeds als 'vriend' in mijn lijst. Moet ik die persoon dan aanvinken als 'kennis'?
Ook nog steeds de vraag het verschil tussen vrienden, beste vrienden en kennissen en wat je kunt instellen aan verschillen tussen die groepen en wat 'meldingen ontvangen' betekent.
angel3
12-06-2016 om 18:52
groepen
Je kunt mensen toevoegen aan verschillende groepen. Dus vriend, kennis, familie. Dat moet je zelf doen. als je een bericht plaatst kun je ervoor kiezen dat alleen je beste vrienden dat bericht zien. Of alleen familie of juist alle vrienden. Alle vrienden zijn alle mensen met je je geconnect bent op facebook en die jij dus zelf geaccepteerd hebt.
Die verschillende groepjes gaat nog steeds alleen maar over wat ZIJ kunnen zien als JIJ iets plaatst.
Het gaat niet over wat jij ziet van hen.
Dus als mensen iets liken wat jou niet aanstaat dan blijf je dat gewoon zien.
Je kunt van mensen aangeven dat je niks van die persoon wil zien maar dat je wel bevriend wil blijven. Echter dan kan het nog steeds zo zijn dat als zij iets op de tijdlijn van ome cor plaatsen dat jij dat alsnog ziet. Dat hangt weer van hun instellingen af.
Meldingen ontvangen betekent dat als iemand reageert op betreffende bericht dat jij een melding ontvangt dat iemand erop gereageerd heeft.
Dus jouw nicht els heeft een bericht geplaatst. Jij hebt op melding ontvangen geklikt dan krijg je een melding zodra iemand anders op dat bericht reageert.
Je kunt niet voorkomen dat je niks meer ziet omdat sommige dingen afhangen van de instellingen van anderen. Als ik reageer op een bericht van Piet en Piet heeft ALLES open staan dan zien anderen dat ik gereageerd heb.
Marg
12-06-2016 om 22:08
Om kort te gaan
Per bericht/foto stel jij in welke groep dat mag zien.
Dat geldt dus alleen voor wat je zelf plaatst.
Meldingen ontvangen is een seintje krijgen dat er is gereageerd op je bericht. (zie bv de cijfertjes (naar gelang het aantal reacties) boven het wereldbolletje rechtsboven in de blauwe balk.
Magalí
13-06-2016 om 07:46
Aanvulling
Angel3 schreef
'Echter dan kan het nog steeds zo zijn dat als zij iets op de tijdlijn van ome cor plaatsen dat jij dat alsnog ziet. Dat hangt weer van hun instellingen af.'
Dat hangt af van de instellingen van ome cor!
ff andere nick
18-06-2016 om 19:09
okeee
het wordt wat duidelijker. Het is gewoon niet zo eenvoudig kennelijk
Dank voor de reacties.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.