Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

gebruiker

gebruiker

17-09-2013 om 15:32

facebook (besloten groep)

Ik heb zojuist een groep aangemaakt binnen mijn eigen account op facebook. Het betreft een besloten groep van personen die in een bepaalde commissie zitten.

De bedoeling is dat we binnen deze groep kunnen discussiëren over onderwerpen die over de commissie gaan.
Er zitten binnen deze besloten groep personen die ook mijn vrienden zijn (op mijn gewone facebook) en personen die alleen in de besloten groep zitten.

Nu blijkt dat vrienden die zowel op mijn eigen fb staan en in de besloten groep zitten, mijn berichten op hun tijdlijn zien die dus ook zichtbaar zijn voor hun vrienden. Dit is niet de bedoeling natuurlijk.

vraag is: moeten zij dit zelf afschermen of moet ik zelf nog wat doen binnen de privacy? Ik zou niet weten wat namelijk.

Het gaat er dus om dat diegenen die binnen de besloten groep aangemeld zijn (en ook mijn vrienden zijn) de berichten vanuit die besloten groep niet op hun tijdlijn zien en zichtbaar voor hun vrienden.

Vrienden van vrienden

Helemaal precies weet ik het niet, maar volgens mij moet je de berichten aan de commissie alleen laten zien aan vrienden en niet aan vrienden van vrienden. Dat zou al wat oplossen.
Of je moet het in de instellingen van de groep zoeken. Dat de berichten alleen zichtbaar zijn voor groepsleden. Dat moet mogelijk zijn, daar zijn die groepen voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.