Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

ereader of tablet

Hallo,

Ik denk na over de aanschaf van een ereader/tablet. Nu heb ik er geen enkel verstand van. Kunnen jullie mij over jullie bevindingen vertellen?
Alvast bedankt!

kee

kee

21-04-2014 om 23:27

kort

Kobo Auro heb ik. Superding. Geen lamp meer nodig, zit verlichting in, goeie vorm, van allerlei opties, leest veel rustiger

Juno

Juno

21-04-2014 om 23:53

Wat wil je er mee?

Wil je alleen lezen of ook dingen opzoeken, online boeken binnen halen, mail, enz?

Ilva

Ilva

22-04-2014 om 09:20

E-reader

Er schijnt zelfs verschil te zitten tussen een e-reader en een E-book. Ik weet even niet meer welke wat is maar 1 van de 2 gebruikt alleen stroom als je naar een andere bladzijde gaat. De ander gebruikt de hele tijd stroom. Er staat dan vaak bij dat de batterij zoveel uur meegaat. Bij de ander staat zoveel bladzijdes.

Een tablet zou ik nooit kiezen om te lezen. Een e-reader/E-book met e-inkt leest veel rustiger. Eigenlijk net als een echt boek. Heerlijk, vooral met vakantie. Je kan gewoon 300 boeken meenemen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-04-2014 om 11:28

wat wil je er mee doen?

Ik heb beide in huis. En gebruik ze echt voor verschillende dingen.
Ik ben heel blij met mijn sony reader. Leest heel rustig.
De tablet gebruik ik voor spellen, mail, facebook en ik kijk er het nieuws op. Voor echte internetdingen zet ik de laptop aan.

kee

kee

22-04-2014 om 20:05

ilva

Misschien heb ik iets gemist maar voor zover ik weet is een ebook hetgeen je op een ereader zet, en geen apparaat. Of heb je tegenwoordig ook merken die zo heten?

Ilva

Ilva

23-04-2014 om 09:28

e-book (kee)

Mijn man had het hier over. Ik weet het ook niet zeker maar het schijnt dus belangrijk te zijn dat je e-inkt hebt want dat is veel zuiniger dan een batterij die aanblijft zolang je leest. Dan doe je er veel korter mee. Thuis misschien niet zo'n probleem, op vakantie misschien wat minder fijn.

Thursday Next

Thursday Next

23-04-2014 om 09:51

nou

er zijn ook e-readers met LCD scherm. Die kan je beter niet hebben als het alleen om boeken lezen gaat.
Hier staat een mooie vergelijking van heel veel ereaders:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_e-book_readers

kee

kee

23-04-2014 om 15:02

ilva

Wat betreft e-ink, dat klopt, dat is zuiniger. Maar waar ik op reageerde is dat je een vergelijking maakt tussen ereader en e-book en daarop zei ik dat een e-book geen ereader is naar het boek wat je op een ereader zet. Of ik moet een merk missen waarvan ik geen weet heb

kee

kee

23-04-2014 om 15:08

maar

Ps: en ook daarin zit nog verschil. Ik heb een Kobo aura hd, een e-ink reader met comfortlight welke natuurlijk meer stroom gebruikt dan een e- ink reader met een los leeslampje.

lennest

lennest

24-04-2014 om 21:14

e-reader en tabelt

Ik heb ze beide, was eigenlijk niet de bedoeling want ik wilde ook gewoon met de tablet gaan lezen, maar dat werkt buiten niet goed. De schittering verhindert het lezen. Bovendien is de tablet groter dan de e-reader. Ik heb een Kobo glo van 6" gekocht en ben er heel tevreden over. Past gemakkelijk in m'n tas en ik sjouw het ding werkelijk overal mee naar toe. Als ik even moet wachten, ga ik lezen. Ander voordeel, maar dat wist ik niet toen ik de e-reader kocht, is dat de e-reader een week of 3 meegaat voordat ik 'm weer aan moet sluiten, ok, in vakanties vaker maar dat komt omdat ik dan veel meer lees. Ik gebruik de tablet ook voor m'n werk vooral bij vergaderingen, maar check thuis even snel de mail, speel wat spelletjes, kijk tv met de ziggo app, download de appie en andere tijdschriften, facebook en twitter, lees de krant: ik heb er mijn papieren krant voor opgezegd; dit is veel makkelijker, kortom ik doe veel met de tablet, behalve lezen, dat doe ik met de e-reader, het leest gewoon veel fijner! En een gewoon boek lees ik helemaal niet meer.

ook een e-reader in huis, cadeau gekregen

en met een lampje.
Inderdaad leest het heel anders dan een tablet, veel rustiger, geen schittering.

Ik vind het erg ongezellig uitzien. Je ziet niet wat voor boek iemand zit te lezen, je ziet ook niet of het halverwege is of bijna uit.
En het is klein, alsof je een boodschappenlijst zit te lezen

Maar inderdaad, erg handig voor onderweg en je kunt zo vele, vele boeken bij je hebben, veel meer dan je reis lang is. Beetje overdreven

mirreke

mirreke

04-05-2014 om 03:36

Ach

Ik heb een tablet waar ik de kindle app van Amazon op heb gezet, en ik lees al mijn boeken zo, op de tablet. Heerlijk. Lekker grote bladzijden, of net als een boek ingedeeld met twee bladzijden naast elkaar. Je kunt in deze app (net als in andere neem ik ana, ik heb trouwens ook ibooks) het scherm lichter of donkerder zetten, sepia of zwart met witte letters. Dat vind ik zelf heerlijk bij het in bed lezen, een donker scherm met lichte letters.

Ik vind het super. En handig is ook dat je ook kindle voor de computer hebt en dus je boeken overal kunt lezen.

Ik sjouw ook overal mn tablet mee naartoe, en als het kan zit ik te lezen.

Het klopt inderdaad dat het niet zo leuk meer is. Vroeger probeerde ik bij lezende mensen altijd te zien welk boek ze lazen en hoever ze waren, dat zit er nu niet meer in. Maar de voordelen zijn immens. Niet alleen neem je op je dooie gemakje je hele boekenkast mee in je tas, het is ook nog eens veel goedkoper, voor Engelse boeken althans. Nederlandse e-books vind ik nogal aan de prijs. Maar die kun je weer lenen via de bibliotheek, da's dan ook weer handig.

Ik zou dus een tablet nemen, omdat die zoveel multifunctioneler is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.