Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kelly

Kelly

09-07-2014 om 14:36

Ebooks

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier en ik heb een vraag, waarvan ik eigenlijk niet weet of ik hem wel hier mag stellen.....
Elk jaar met de vakantie zette mijn toenmalige man verschillende ebooks op mijn ereader en op die van mijn zoon. Maar, aangezien het nu mijn ex-man is, zal ik toch echt zelf aan de slag moeten.

Kunnen jullie mij op weg helpen? Welke site gebruik ik? Waar moet ik rekening mee houden?

Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt!
Groetjes, Kelly

Ad Hombre

Ad Hombre

09-07-2014 om 18:05

Zoek maar een nieuwe

Geen man maar wel e-books?
Zo werkt dat niet...

Heb je niet een neefje of zo?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-07-2014 om 19:45

Hmmm

Ik denk dat er in je omgeving zat mensen zijn die een heleboel ebooks hebben. Het is een bepaald "pakket" die rond gaat en een heleboel mensen hebben het inmiddels. Kwestie van een USB-Stick kopen met genoeg ruimte en dan heb je zomaar 15000 boeken.

Even rondvragen dus, op fb bijvoorbeeld.

Kelly

Kelly

09-07-2014 om 19:49

Ok dan...

Duidelijk dat mijn vraag hier niet thuishoort denk
Ik...
Niemand in de omgeving heeft ebooks want anders had ik het
Via die weg kunnen regelen inderdaad.

Ik zoek verder, bedankt

Kelly, niet weggaan

Wat een onaardige reacties kreeg je op een verder normale vraag.

Komt ie: als je je e-reader aansluit op je computer, zou een programma moeten opengaan. Als je een Sony hebt, heet dat programma Reader. Heb je een Kob, dan weet ik het niet. Daarin sleep je boekenbestanden, dat zijn bestanden die eindigen op epub, zoals .doc, .xls en .pdf eindigt een boekennaam op epub: Tonio.epub.

Nu hoor ik je al vragen: hoe kom ik aan die boeken?

Die kun je kopen op internet, bijvoorbeeld Bol.com, dan download je ze, zet ze in een mapje en sleept ze naar de reader. Je kunt ze ook gratis downloaden, maar dat is met nieuwe boeken illegaal, er zijn echter ook klassiekers waarvan het copyright is afgelopen. En dan is er nog de cd waar Dendy het over had die al jaren rondgaat viavia van een heleboel boeken. Misschien kun je daaraan komen.

Als je even googelt op "boeken op e-reader zetten" krijg je allerlei links, sommige met video waarin alles goed wordt uitgelegd. Heb je het een keer gedaan, dan is het echt niet moeilijk.

Misschien te persoonlijk: heb je helemaal geen contact meet met je ex, je kind ook niet, dat je niet kunt vragen of hij het dit jaar nog een keer voor je doet? Dan heb je na de vakantie een jaar om het zelf uit te vogelen.

Kelly

Kelly

09-07-2014 om 22:33

Bedankt

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Schrok inderdaad van de reacties.
Helaas geen contact met ex, ook de kinderen niet (lang verhaal - verslaving).
Vandaar dat ik het via deze weg probeerde. Ik heb niet zoveel geld om veel boeken te kopen.
En aangezien mijn zoon graag wil
Lezen, zou ik voor hem wat boeken op de ereader willen zetten.
Ik ga eens googlen!

Groeten

Juno

Juno

09-07-2014 om 22:38

Vakantiebieb?

Ik weet niet of dat ook met een e-reader kan maar de bieb heeft een vakantie-actie waarbij je boeken kunt lenen. Gratis, je hoeft ook geen lid te zijn.

digitale bieb

http://www.dbnl.org/
Op de digitale bieb staan ook oudere boeken in zijn geheel.
Links op de balk ook andere websites met boeken.
Bijvoorbeeld onzekinderboeken.org
Gratis boeken.

nookie

nookie

10-07-2014 om 01:00

spotnet

google eens op spotnet, nieuwsgroep.
Ik kan je niet uitleggen hoe het werkt, want mijn provider ondersteunt die niet ( of zoiets?)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-07-2014 om 07:54

Onaardig???

Mijn reactie is helemaal niet onaardig bedoelt. Dat "pakket" gaat echt rond hoor.

Ik neem aan dat de ex van Kelly haar boeken illegaal heeft gedownload. Daar zijn sites voor, maar ik geloof niet dat het de bedoeling is dat we die sites hier gaan neerzetten. En ik las in haar vraag dat ze graag wilde weten waar ze die gratis boeken vandaan kon halen. Niet hoe ze ze op haar reader moet zetten.

sorry Dendy

Jouw reactie was inderdaad niet onaardig, maar die van Hombre was heel onaardig.
Ik las juist wel dat ze niet wist hoe dat moest. Zo zie je maar.

Ik haal ook weleens een boek van internet, maar ga niet hier de site neerzetten. Maar met een beetje googelen lukt dat vast.

Vakantiebieb werkt op een iPad of iPhone, niet op een reader. Maar misschien heeft Kelly die wel.

Vakantiebieb

Werkt ook op mijn android smartphone, neem aan dus ook op tablets e.d.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-07-2014 om 12:41

Calibra

Als je calibra op de computer installeert kun je dat gebruiken om ebooks van je computer naar je ereader over te zetten.

Calibre

Inderdaad, alleen heet het Calibre met een e op het eind.

Tablets

Vakantiebieb werkt op alle tablets, hoeft niet van Apple te zijn, maar volgens mij niet op de e-readers van Kobe en Sony. Daar kun je toch helemaal geen apps op zetten?

Jesse_1

Jesse_1

10-07-2014 om 18:44

Of bieb-abonnement

Heb je een abonnement van de bieb? Dan kun je ook een paar boeken op je reader zetten, die verdwijnen vanzelf weer na de uitleentermijn.

Ik gebruik zelf een tablet, dus hoe het verder met een e-reader gaat weet ik niet.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-07-2014 om 19:52

Onaardige Hombre

Ja, je kunt niet altijd even aardig zijn he? Ik denk dat wat mij triggerde de pose van volledige hulpeloosheid gecombineerd met het exhibitionistische en volledig irrelevante vermelden van haar scheiding.

Ik heb eerdere verzoeken om tips bij het downloaden van ebooken eerder wel normaal beantwoord, maar *iets* maakte dat ik dit keer mijn kont tegen de krib gooide. (doet ie anders nooit!)

Kelly

Kelly

10-07-2014 om 21:49

Bedankt

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag.

En hombre, voortaan zal ik alle irrelevante informatie weglaten en vooral niets over mezelf vertellen.
Hulpeloos? Verre van, maar dan zou ik weer het een en ander moeten vertellen en dat wordt schijnbaar als exhibitionistisch ervaren door je. Het spijt me dat ik probeerde uit te leggen waarom ik de vraag stelde. Misschien zou je de volgende keer totaal niet kunnen reageren, dat is nog altijd beter dan iemand af te kraken of te raken met hun verdriet. Of is dit nu weer een irrelevante opmerking?

Ad Hombre

Ad Hombre

10-07-2014 om 22:26

Kelly

"Hulpeloos? Verre van, maar dan zou ik weer het een en ander moeten vertellen en dat wordt schijnbaar als exhibitionistisch ervaren door je."

Is het relevant voor je ebook probleem? Dan vooral doen!
Is het entertaining voor ons? Ook vooral doen!

Wat is eigenlijk de functie van een forum als dit? Een vraagbaak? Podium? Klaagmuur? Sociale interactie? Entertainment? Discussie? Etc? Etc?

Jij kunt wel denken uitsluitend de vraagbaak functie aan te spreken, maar voor je het weet komen de functies 'sociale interactie' en 'discussie' en 'podium' er tussendoor. It's all in the game.

Kelly

Kelly

10-07-2014 om 22:30

Ok hombre duidelijk.
Dit kan een ellenlange discussie worden over wat je nodig vindt om
Te delen voordat je een vraag stelt. Daar verschillen we duidelijk van mening in.
Had het alleen prettiger gevonden als je met wat meer respect naar mij toe (naar mijn mening dan)
Je eigen mening had gegeven.

Niet reageren

wanneer iets je irriteert vind ik ook een goeie en eigenlijk wel logische. Doe ik zo vaak. Reageren kun je dan weer wanneer je iets hebt dat de topic starter verder helpt.
Maar nu reageer ik dus wel vanwege mijn irritatie naar Ad Hombre toe met de bedoeling om Kelly te steunen, vond ik toch even nodig.

Verder helaas geen tips voor jou Kelly. Succes ermee!

Katniss

Katniss

11-07-2014 om 12:10

Mij lukt het ook niet

Ik heb via via wel e books gekregen, maar op internet kan ik ook geen gratis boeken vinden. Behalve dan de (meestal Engelstalige) oude boeken die via de reguliere sites gratis worden aangeboden. Ik heb wel eens boeken gekocht bij bol.com en dat gaat prima. Je hebt ze binnen een paar minuten in je mailbox. Helaas ben ik dan wel altijd nog een half uur aan het pielen om hem op mijn E reader te krijgen, want die vind ik niet echt gebruikersvriendelijk (Sony).

nookie

nookie

11-07-2014 om 20:26

koppelen

Ik heb een nook. Deze verbind ik met de computer en deze herkent de reader als een schijf. Ik schrijf dan bestanden naar deze schijf. Kind kan de was doen ( zelfs ik !)

Jessica O

Jessica O

11-07-2014 om 20:34

hiet

Ook via iemand een stick gekregen met boeken. Pluk er steeds iets leuks uit.
mocht je in twente wonen wil ik je met alle plezier helpen

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

13-07-2014 om 17:51

heb je echt geen vent bij nodig

het is echt niet moeilijk ...als je het even weet. Je kunt ze downloaden op allerlei manieren en als het dan in je mailbox zit is het een kwestie van op de juiste schrijf zetten.
Is het inmiddels al gelukt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.