Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

GS

GS

17-04-2016 om 00:35

Doorschakelen naar voicemail uitzetten op smartphone

Als je gebeld wordt en niet opneemt, schakelt je telefoon vaak na een paar belletjes over naar de voicemail. Als je op die manier een telefoontje mist, kan die beller je vervolgens ook niet meer bereiken, want de beller wordt een 2e en volgende keren direct doorgeleid naar de voicemail. Heel irritant vind ik dat. Als degene die je probeert te bereiken dan toevallig niet zijn telefoon/mailbox checkt, is die persoon feitelijk onbereikbaar geworden.
Ik heb deze 'doorschakel functie' op mijn telefoon uitgezet. Hij blijft dus rinkelen tot ik hem opneem. En mocht hij toch stoppen met rinkelen, blijft een 2e poging mogelijk. Op mijn oude nokia kon ik dat eenvoudig vinden in het menu, het heette ' doorschakelen'. Op mijn smartphone wil ik dit nu ook instellen, maar ik kan niet vinden waar ik dat kan instellen. Voicemail heb ik niet ingevuld, maar toch worden bellers bij niet opnemen naar de voicemail geleid. Weet iemand raad hoe ik dit uit kan zetten?

Provider.

Ik kan inloggen op de website van mijn provider en daar mijn voicemail aan-of uitzetten. Ook tijdelijk. Dit kan ook via sms.
Kijk dus even op de site van jou provider.

angel3

angel3

17-04-2016 om 12:20

Huh? dat heb ik nou nog nooit meegemaakt. Dus X belt jou, je neemt niet op, schakelt naar de voicemail. X belt jou naar 10 minuten nog eens en dan schakelt ie METEEN naar de vociemail omdat het X is?
Dat heb ik niet hoor met mijn smartphone. Blijkbaar zit er iets in je instellingen inderdaad.

angel3

angel3

17-04-2016 om 12:24

aha

Ik heb ook even ingelogd bij provider. Daar staat dorschakelen naar voicemail uit. Op mijn telefoon heb ik wel gewoon voicemail ingesteld en als ik niet opneem schakelt ie wel gewoon door naar voicemail of als ik hem zelf wegdruk zeg maar. Dus bij instellingen uitzetten bij de provider en gewoon op je telefoon inregelen.

GS

GS

19-04-2016 om 13:42

bedankt

voor de reacties!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.