Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Alison

Alison

28-11-2018 om 11:53

De smartphone

Ik las net de nieuwe column https://www.ouders.nl/columns/de-smartphone en ik moest toch even lachen om de uitsmijter 😃 Ik beken schuld. Nou ja, niet echt op die manier maar wel veel teveel.
En jullie?

Het nut

Ik heb geen smartphone en zoon heeft net een heel betoog gehouden waarom ik er wel een zou moeten aanschaffen als beide kinderen uit huis zijn. Dan kunnen we makkelijker weet ik wat, als er eens wat is.

Nou heb ik nog een, blijkbaar, ouderwetse Nokia, dat leek me wel genoeg, met een sneltoets of zo naar de kinderen, maar volgens zoon zijn die over 5 jaar niet meer in de handel en buiten dienst.

Alison

Alison

28-11-2018 om 14:13

Smartphone

Nou AnneJ, in dit geval ben ik het helemaal eens met je zoon. Ik denk ook dat je echt een smartphone nodig hebt zodat je me kunt appen 😉😂 (vraag van tijd geleden)

vlinder72

vlinder72

28-11-2018 om 15:03

AnneJ

Zelfs mijn 80 jarige schoonmoeder heeft nu een smartphone met wat data. Ze is er namelijk achter gekomen hoe handig het is om als ze gaat fietsen op haar e-bike een appje te kunnen sturen als ze wat later komt of juist om een appje te krijgen als iemand ziek is geworden en niet mee kan fietsen. Ook ouderen hebben tegenwoordig smartphones. Reuze hip in combinatie met een e-bike.

Ook vindt ze het heel erg leuk om op vakantie foto's naar ons te sturen. En ze wil natuurlijk ook zelf graag foto's van ons ontvangen als wij op vakantie zijn. En appen met de kleinkinderen is ook reuzehandig.

Ze wou het ook nooit maar een paar maanden geleden vroeg ze ons opeens om voor haar een eenvoudige telefoon te regelen inclusief de mogelijkheid om ook buiten te appen. Dus hebben wij een telefoon geregeld en die helemaal voor haar geïnstalleerd.

Appen

Misschien dan over vijf jaar. Laat ik het de kinderen wel regelen.

Alison

Kun je dan geen mail ontvangen op je smartphone? Met een signaal?

Dat lijkt me trouwens het ergste. De hele tijd die signaaltjes.Als zoon ligt te slapen hoor je nog in de verte die tingeltjes.
Dochter hier heeft alles uitstaan en is weinig online. Haar vrienden weten het. Ze beloofd wel om 's avonds even te kijken en te reageren, en anders de volgende dag.

vlinder72

vlinder72

28-11-2018 om 16:23

AnneJ

Je kan toch het geluid uitzetten? Heb ik zelf ook en je kan ook aangeven dat je geen signalen wil ontvangen. Dan kan je zelf bepalen wanneer je ziet dat je een bericht hebt.

Als ik op mijn werk bij dan reageer ik vrijwel nooit. Opnemen doe ik sowieso niet. En terug appen alleen als het om de kinderen/man gaat. Maar ik ben wel blij met mijn smartphone. Bellen op mijn werk wordt niet gewaardeerd en doet ook eigenlijk nooit iemand. De telefoonlijnen zijn voor klanten en niet voor familieleden die even iets willen doorgeven.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-11-2018 om 18:42

Per groep

Je kunt zelfs per afzender/groep de alert uitzetten en dat is vaak genoeg nodig

Alison

Alison

28-11-2018 om 19:01

Mail

Ik heb alle jengeltjes op mijn telefoon uit staan. Daar word ik zo gestrest van als er elke keer iets piept of rinkelt. Mijn omgeving weet dat ik een paar keer per dag op mijn telefoon kijk en als ze me dringend moeten hebben dat ze dan moeten bellen.
Mijn vriend heeft wel al die geluidjes aan staan. Dan piept zijn telefoon en dan weer de tablet. Ook al zijn het niet mijn apparaten, het maakt me toch nerveus.
AnneJ Mail kan wel maar ik geloof niet dat ik bij Gmail een waarschuwing met geluid kan instellen.

Ook een laatbloeier.

Pas sinds een paar jaar kan ik internetten en dus ook appen met mijn telefoon.
Ik vind het toch wel erg handig. Iedereen werd er beroerd van dat ze dan mij weer apart moesten sms' en.

Meldingen staan veel op uit en als ik naar bed ga is mijn telefoon de wekker en staan alle geluiden sowieso uit. Ik gebruik hem ook als fototoestel, sla dat gelijk op in de cloud en doe daar verder niets meer mee

Wilgenkatje

Wilgenkatje

28-11-2018 om 22:58

Meldingen uit

Natuurlijk zeg, anders word je stapeldol van al dat getingel van de apps/mail. Ik heb alleen de telefoon (soms) op geluid staan, maar zelfs dat vaak niet. Ik kijk af en toe of er nieuws is. Mensen die echt dringend wat te melden hebben, kunnen bellen op de vaste telefoon.

Onderweg gebeld worden vind ik niks. Als ik fiets duurt het te lang voor ik de telefoon heb opgesnord ergens uit mijn fietstas en bellen in het OV - daar heb ik enorme hekel aan. Zelf bellen doe ik veel liever thuis dan ergens onderweg. Ik heb het gevoel dat het minder wordt, het bellen overal. Muziek luisteren /filmpjes kijken - dat doet de hele trein. Lekker rustig.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-11-2018 om 09:24

Eerste smartphone

Ik had al heel vroeg een smartphone, zo'n openklapbare met een toetsenbord. Oh, wat vond iedereen dat suf. Waarom zou je onderweg willen internetten? En dan had ik het zo ingericht dat ik kon chatten via irc met initimi. Nou, waarom zou je dat nou willen, je had toch sms?

Een keer raden wie er massaal zitten te whatsappen op hun smartphone. Yep, iedereen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.