Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

HenkHuiting

HenkHuiting

18-05-2016 om 19:08

Couponcodes?

Goedeavond, ik kwam op internet een coupon code tegen voor volgens mij gratis etentje bij een restaurant, met een beetje googelen en een gezond verstand zou iedereen die couponcode kunnen vinden, nu vroeg ik mij af, of het strafbaar is als ik bijvoorbeeld een couponcode door verkoop voor €20 euro, of als het voor iets duurders is €75 euro etc, is dat strafbaar betrekking tot oplichting of iets dergelijks, of is het gewoon toegestaan?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

18-05-2016 om 19:56

Lijkt me niet

Dat kan gewoon hoor. Misschien vind je een sufferd die erin trapt.

HenkHuiting

HenkHuiting

18-05-2016 om 20:46

Dus

Het valt niet onder 'oplichting' of iets dergelijks?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

18-05-2016 om 20:54

Nee hoor

De koper kan toch ook gewoon gaan googelen of hij een goed aanbod te pakken heeft.

Pirata

Pirata

19-05-2016 om 08:46

bah

Of het nu strafbaar is of niet, je belazert mensen dus willens en wetens. Heb je zelf geen geweten ofzo, dat je zoiets overweegt te doen?

HenkHuiting

HenkHuiting

19-05-2016 om 14:12

Pirata

Als ik er geld mee verdienen kan is het mooi, dan kan ik mijn gezin onderhouden

mirreke

mirreke

19-05-2016 om 14:57

Volgens mij mag het niet

Ik zie tenminste meestal in de kleine lettertjes erbij staan dat het verboden is een dergelijke code te verkopen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel valt onder oplichting. Ik zou ermee uitkijken en het zeker niet via marktplaats of zo doen.

mieke

mieke

19-05-2016 om 16:15

je gezin onderhouden

Je gezin onderhouden met het verkopen van couponcodes die je op internet vindt. Ha. ha. Geloof je het zelf. Als dat zo makkelijk is, zou iedereen dat doen.

De kans is groot dat de coupon niet meer geldig is. Dan weten de kopers je heel snel te vinden. De couponcode is wel geldig maar het restaurant vindt het wel heel opvallend dat de code opeens zoveel gebruikt wordt en blokkeert de boel. Ook dan weten de kopers je snel te vinden.

Ook zijn er couponcodes die gekoppeld zijn aan een naam/adres. Of alleen het originele voucher wordt geaccepteerd. Of elke couponcode kan maar een keer gebruikt worden etc.

En ook nog van belang. Kopers zijn niet gek. Als je op marktplaats kijkt zie je dat voor die gratis coupons meestal echt niet meer dan 1-2 euro wordt betaald.

HenkHuiting

HenkHuiting

19-05-2016 om 18:31

Geldig

Alles is geldig, en niet naam gebonden, het valt niet op omdat de code ook op verschillende sites staan, plus het zijn dus allemaal orgineel, eigelijk was het voor een uitje wat normaal 300+ kost, en ik verkoop het voor 100€

Jasmijn

Jasmijn

19-05-2016 om 18:39

ik denk

Ik denk dat als ik jouw code te koop zou zien staan, dat ik dan eerst zelf verder zou googlen of er niet een gratis variant te vinden is, want als jij het kan, waarom een ander dan niet? Dus ik vraag me af wie er nou zoiets zou gaan kopen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

19-05-2016 om 19:18

Wel eens

Ik heb wel eens een saunabon gekregen bij aankoop van een bikini. Het was een arrangement voor twee personen om bij Zwaluwhoeve aan je tenen te laten knabbelen door vissen (+ sauna). Die bon heb ik voor 25 euro verkocht.
Ook mijn kortingsbon van Pearl die ik kreeg in plaats van korting (echt suf) heb ik via Marktplaats verkocht. Toen ik later in de voorwaarden keek bleek dat hij helemaal niet geldig was voor hetgeen de koper ermee wilde doen. Ik had gelukkig een heel duidelijke foto van de voorwaarden geplaatst, waardoor het geen misleiding van mijn kant was.
Er zijn ook mensen die gratis wuppy's of voetbalplaatjes van de supermarkt verkopen. Mag ook gewoon.

Pirata

Pirata

19-05-2016 om 20:04

tja

Ik zou een betere bron van inkomsten proberen te zoeken als je de eindjes niet aan elkaar kunt knopen. Niet leuk, duur verkopen van iets dat je gratis op internet kunt vinden. Ik noem dat misbruik maken van mensen die niet zo handig zijn op het www.

Postbezorger

Postbezorger

19-05-2016 om 22:19

tja

er zijn ook mensen die de huisaanhuis gele enveloppen van de NS door Postnl bezorgd proberen te verkopen op marktplaats. Er zitten kortingskaartjes in of tweede treinkaartje gratis. Toch mag dat niet en ik ken een postbezorger die al in de problemen kwam omdat ze de enveloppen die ze over gaf gratis wilde weggeven via facebook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.