Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-06-2017 om 11:36
Hallo, als naïeve ouder heb ik mij tot dusver niet bewust bemoeid met het gebruik van de telefoon van mijn dochter. Nu blijkt dat er kennelijk allemaal (anonieme) berichten worden gestuurd, waarvan je van de inhoud niet vrolijk wordt. Ik kan niet geheel uitgaan van de eerlijkheid van mijn dochter, dus ik vermoed dat ook zij berichten stuurt. Begrijpelijk wil zij niet dat ik alles controleer en ik heb de tijd ook niet om dit voortdurend te doen, maar ik wil nu toch wel een zekere hand in een en ander gaan hebben. Heeft een van u wellicht nog tips voor mij als vader hierin? Ik dank u bij voorbaat voor de te nemen moeite.
25-06-2017 om 12:17
Bij ons
Wij hebben het destijds stap voor stap opgebouwd. Risico's en gevaren uitgelegd en ook hoe je met elkaar omgaat online. Verder de vaste twee regels: ik weet de toegangscode van de telefoons en beide kinderen laten hem beneden als ze naar bed gaan. Bij de jongste van 11 scan ik dan nog even wat ze heeft uitgespookt (en bespreek ik dat later als dat nodig is). Bij de oudste van 15 hoef ik dat niet meer te doen.
25-06-2017 om 12:29
dank
dank voor de reactie. Ik realiseer mij des te meer dat ik mij hierin veel te naïef heb opgesteld en er dus ook veel bewuster mee moet omgaan.
25-06-2017 om 15:12
bespreken
Hoe oud is je dochter? Los daarvan, zou ik het in elk geval bespreekbaar maken. Het is voor haar welzijn en veiligheid, niet omdat je zo nodig alles moet weten, zo kun je het uitleggen. Wat vind zij zelf van die berichten (over wat voor soort berichten hebben we het overigens)? Hoe gaat ze ermee om? Wat wil ze er verder mee? Alles open gooien, is mijn advies, en op basis daarvan (nieuwe) afspraken maken.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.