Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Conference call

Zoon wil vanavond nog een conference call regelen en ik zie allerlei providers maar ik kan helemaal niet beoordelen wat nu betrouwbaar is. Iemand een idee?
Op mijn werk vroeg ik het gewoon aan en dan kreeg je een nummer of zoiets, maar hoe zou je dat nu thuis goed en zonder overbodige kosten of nepperij kunnen doen?
Nog mooier is natuurlijk videoconferencing maar daar had je op mijn werk ook techneuten voor.

Wat is er mis met Skypen?

Je hoeft niet perse op het beeld te letten.....
Je kunt ook gewoon praten...

Ingrid

Leen13

Leen13

03-04-2017 om 19:15 Topicstarter

Met meerderen Ingrid?

Kun je met meerdere mensen tegelijk skypen, die allemaal op hun eigen adres zitten?
Ik heb alleen ervaring met twee-gesprekken. Maar ik zal in elk geval de tip doorgeven.

Yep

Even gecheckt met middelste. Die doet dat nl regelmatig. Tot een man of 8 zegt ie. Gisteravond nog. Met de Italiaanse uitwisselingsstudenten die net naar huisvesten vertrokken. Minstens 5 adressen die inbelden.....

Ingrid

ijsvogeltje

ijsvogeltje

03-04-2017 om 19:23

gewoon Skype

Inderdaad, kan gewoon met Skype. Doet een van mijn zoons vrijwel dagelijks.

ervaring

Ik heb ooit deel uitgemaakt van een bestuurtje waarvan de leden in verschillende plaatsen zaten. We hebben een paar vergaderingen op die manier gedaan. Eerst videoconferencing met KPN. Dat was duur, een hoop gedoe, en werkte matig. Toen zijn we overgegaan op Skype. Dat ging minstens net zo goed als KPN en kostte niks. Dus toen was de keuze snel gemaakt.

In mijn herinnering hebben we overigens nooit zo'n vergadering-op-afstand gehad waarbij alles makkelijk en vlekkeloos werkte, maar het ging goed genoeg.

Groeten,

Temet

angel3

angel3

03-04-2017 om 19:45

Iphone

Met een iPhone kun je ook tot iets van 7 gesprekken toevoegen. Kost niks behalve belkosten

angel3

angel3

03-04-2017 om 19:46

Samsung

Met mijn Samsung kan het ook. Je gebruikt functie oproep toevoegen

Skypen zonder beeld kan ook prima. Doet dochter regelmatig. Is inderdaad ideaal om gratis de wereld mee rond te bellen

Leen13

Leen13

03-04-2017 om 20:15 Topicstarter

Bedankt

http://www.metronieuws.nl/xl/digitaal/2016/11/digitaal-borrelen-op-houseparty-app-is-grote-hit

Zoon vroeg me om het even uit te zoeken, maar blijkt dat hij een alternatieve mogelijkheid zocht wanneer de app Houseparty het niet zo goed zou doen. En dat doet hij normaal met vrienden, maar nu is het contact over de studieorganisatie met medestudenten, dus dan wil hij het wel professioneel genoeg voor elkaar hebben.
Hij heeft iedereen al gevraagd om de app te downloaden. Blijkbaar zijn er weleens verbindingsproblemen. Net zoals met Skype overigens.

Bedankt voor de snelle reacties!
Zucht, vroeger liep ik altijd voor met de techniek, nu hopeloos achter.

Marjoleine64

Marjoleine64

03-04-2017 om 21:42

Of teamviewer

Teamviewer is een alternatief voor Skype, werkt net iets professioneler. En meestal heel stabiel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.