Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

kris

kris

05-06-2016 om 14:37

Combineer de tekening van uw kind met een schilderij van een meesterschilder

[Geplaatst met toestemming van de redactie.]

Hallo,

ik heb als hobby projectje een site gemaakt waar je een kindertekening kunt samenvoegen met een schilderij van bekende schilder. Het resultaat is (met een beetje geluk) een tekening die nog steeds de inhoud heeft van de oorspronkelijke kindertekening maar in de stijl van het gekozen schilderij.

Ik ben benieuwd om te horen wat de bezoekers van ouders.nl er van vinden als ze het proberen met de tekeningen van hun eigen kinderen.
Voorbeelden van anderen: http://www.kinderkunst.org/
Om zelf te proberen: http://www.kinderkunst.org/aandeslag.html

Ik hoor graag jullie mening.

Kris

Lou

Lou

09-06-2016 om 14:20

Leuk!

Ik heb er twee gemaakt, eentje met Munch en eentje met Picasso. De lijnen op het resultaat zijn wel wat grof eigenlijk. En het zou fijn zijn als je meer meesterwerken had om uit te kiezen. Maar toch superleuk hoor dit.

Gaaf!

Heel erg gaaf! Mag ik vragen of u dit zelf heeft geprogrammeerd? Super leuk gedaan.

kris

kris

13-06-2016 om 21:13

reactie

Leuk om te zien dan mensen het ook daadwerkelijk proberen.

@Lou
Ik heb het wel geprobeerd met andere meesterwerken, maar het is lastig om meesterwerken te vinden die tot een acceptabel resultaat leiden. Donkere schilderijen, zoals de Mona Lisa, worden bijvoorbeeld niet echt mooi. Mocht je suggesties hebben voor andere schilderijen kan ik het altijd even proberen

@Zeecontainer
Ik heb enkel de website om het algoritme heen gebouwd. De rest van het harde werk is door anderen gedaan. Ik heb het werk van anderen waar ik op voortborduur op de info pagina gezet: http://www.kinderkunst.org/info.html

Lou

Lou

15-06-2016 om 11:07

Kris

Zou het lukken met een van die dames met heel veel goud van Gustav Klimt? Of zo'n Gala-portret van Dali met al die laatjes? Ik noem maar wat. Een madonna met kind lijkt me ook gaaf, of engeltjes van Rafael of zo. Of de schepping van Adam van Michelangelo. Ik zou wel zo veel willen proberen. Maar misschien is het handiger als het iets minder figuratief is. Uhhhhhh.... Cobra?

kris

kris

18-06-2016 om 15:33

Lou

Hey Lou,

ik heb wat van je suggesties geprobeerd. De schilderijen van Gustav Klimt en de Schepping van Michelangelo leverde niet zo een mooi resultaat op: Respectievelijk vooral een gele waas en een witte waas over de tekening zonder dat je de stijl van het oorspronkelijke schilderij herkende. Ik kan m'n vinger er nog niet goed op leggen aan welke eisen een schilderij moet voldoen voor een mooi resultaat. Karel Appel leverde soms wel redelijke tekeningen op, dus die heb ik toegevoegd.

NB: Als je wat dingen wilt proberen mag je me ook mailen met tekening en schilderij als attachment; dan kan ik het buiten de site om op m'n pc genereren. Contact informatie staat op de site onder elke pagina van de site.

Kris

Lou

Lou

19-06-2016 om 17:08

Kris

Dankjewel voor het proberen, echt superleuk dat je er iets mee gedaan hebt. De Appel werd best grappig met een oude kindertekening. Je zou er een bedrijfje van kunnen maken, drukken en inlijsten en verkopen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.