Alles Digitaal
Makker
17-04-2016 om 10:01
batterij samsung galaxy S III mini loopt leeg
Sinds ruim 2 jaar heb ik een samsung galaxy S III mini, naar tevredenheid. Ik kan er mee doen wat ik wil, geen gekke fratsen, prima betaalbaar enz.
Nu kon ik altijd vrij lang doen met de batterij, maar de laatste weken begon deze met name snachts (op mijn bed liggend zonder dat hij werd gebruikt) leeg te lopen.
Om dat uit te testen zorgde ik voor een volle batterij bij het slapen gaan en in de ochtend stond hij op rond de 14 % zonder enige actie.
Ik weet dat er achtergrondprocessen draaien en dat de batterij wellicht langzaam zal verbruiken, maar voorheen had ik geen last van het leeglopen, vandaar.
Wat overleg gepleegd, want ik heb er geen kijk op en ik heb daarna een nieuwe batterij besteld.
Vrijdag opgeladen, zaterdag veel gebruikt, dus voor het slapengaan nog even bijgeladen tot 100 %.
Vanmorgen hetzelfde verhaal als met de oude batterij: bijna leeg.
Je zou gaan denken dat het niet aan de batterij ligt, maar waaraan dan wel?
Angela67
17-04-2016 om 10:09
wifi
het telkens checken of wifi er is kost bereveel energie, zeker als wifi ontvangst op een bepaalde plek minder is.
Als je wifi uitzet, helpt dat?
Zelfde geldt voor provider zoeken
gr Angela
Makker
17-04-2016 om 10:21
wifi
Wifi staat aan, het gaat eigenlijk alleen om gebruik binnenshuis op mijn eigen wifi. Gisteravond stond ie op 100 % om 24.00 uur en vanmorgen om 8 uur had ik nog een kleine 20% over. Tot voor een week of 2 geleden was er dan amper batterij verbruikt.
Buitenshuis zet ik wifi idd uit.
Vesper Lynd
17-04-2016 om 10:23
2 jaar
Een Samsung van 2 jaar en een gare batterij. Klinkt niet gek, dat hoor ik van iedereen.
Angela67
17-04-2016 om 10:29
vesper
maar poster heeft nieuwe batterij erin gestopt, dus dat zou het niet hoeven zijn . maar slijtage van andere onderdelen kan dan msischien nog oorzaak zijn?
@makker: het gaat om het proberen naar wifi te gaan in jouw eigen huis. wellicht dat dat procesje teveel energie is gaan kosten.
je kunt softwareupdate erop gooien, back up maken en fabrieksinstelling herstellen?
gr Angela
Magalí
17-04-2016 om 10:35
...
Samsung staat niet bekend om zijn goeie accu's...Bij mijn samsung hielpen nieuwe accu's ook niet meer. Het is ook iets in die telefoons zelf volgens mij.
@Emma
17-04-2016 om 10:36
Vesper Lynd
Maar de batterij is nieuw, toch?
Kijk eens bij je instellingen en applicatiebeheer of je niet een aantal apps kunt verwijderen of kunt uitzetten. Verder is er een app "sluit running apps" oid (kijk in playstore) die je kunt gebruiken, zet hem op je homepage.
Ik heb het ook gehad met een oude Samsung, maar 20% na een nacht is wel heel veel batterijverbruik. Facebook en messenger vreten stroom, gps en helderheid scherm en veel apps ook. Vaak kan je beter de mobiele versie gebruiken van een site.
Makker
17-04-2016 om 10:44
apps
Een kennis zal na volgende week even laten zien hoe je lopende processen af kunt sluiten voor de nacht.
Facebookapp heb ik er niet op, messenger wel, maar gebruik ik amper, helderheid staat op 45%, GPS staat niet aangevinkt.
De afgelopen 3 dagen niet uit huis geweest ivm ziekte dus ook niet aan de wifi-knop hoeven komen.
Las idd ergens op een forum dat meer mensen er last van hadden, een topic uit 2014, waarin ik de mobiel ook heb aangeschaft. Ik zal nog eens laten kijken naar de fabrieksinstellingen door dezelfde kennis.
De nieuwe batterij doet idd hetzelfde. Ik zal m vandaag eens 24 uur achter elkaar aan de oplader laten.
Had gehoopt er, door mijn eenvoudige gebruik (ik surf ook amper), nog wel even een tijd mee te kunnen doen
Triva
17-04-2016 om 10:45
inderdaad
Ik denk dat er iets aanstaat wat stroom verbruikt en dat het niet aan je batterij ligt.
Makker
17-04-2016 om 10:57
maar
het gekke is dat ik daar tot voor twee weken geleden voor ruim 2 jaar nooit last van heb gehad. Daarom dacht ik met een nieuwe batterij van het probleem af te zijn. Heb ook geen nieuwe apps op mijn mobiel gezet. De laatste is van ongeveer 5 maanden terug, een simpele sudoku van een wat kb's die pas 1 maal een kleine hoeveelheid aan update gaf.
Triva
17-04-2016 om 11:04
Juist
als je tot voor twee wk geen probleem had zou ik niet denken aan de batterij. Het heeft ook niets te maken met nieuwe apps. Er draait gewoon iets wat de hele nacht stroom verbruikt. Hoe gaat het eigenlijk overdag? Dan zou de telefoon nog sneller leeg moeten zijn.
@Emma
17-04-2016 om 11:08
Mobiele radio
In mijn oude Samsung ging veel stroom op aan "verbruik mobiele radio" oid. Google maar eens. Dat kun je niet instellen. Wat hielp was de apps die je gebruikt niet teveel stroom laten nemen (maar dat deed je al) en af en toe opnieuw opstarten. Dan kon je zien dat die mobiele radio minder verbruikte en dan ging de batterij minder snel leeg. Nu heb ik een S6 samsung. De batterij is een stuk beter. Ik weet niet of dit een Samsungprobleem is. Mijn dochter heeft een even oude Iphone 6S. Tot nu toe zijn de gelijk qua batterijduur. Eens zien of dat zo blijft
Makker
17-04-2016 om 11:21
dat is zo gek
Overdag met gebruik van de apps what's app, wordfeud, doe ik langer met mijn batterij
Maar dan is het toch gek dat er ineens sinds 2 weken iets draait wat veel stroom verbruikt terwijl ik daar in geen twee jaar en een paar maanden last van heb gehad in de nacht?
Ik herstart/uitzetten idd regelmatig. Ik heb nooit een radio aan op mijn mobiel of bedoel je iets anders?
@Emma
17-04-2016 om 11:30
Radio
Nee, het heeft niks met radio luisteren te maken. Kijk maar even bij batterijverbruik wat hij aangeeft in procenten. Bij mij was dat vaak heel veel. En ik luister ook nooit radio. Ik heb ook nooit helemaal gesnapt wat die radio dan wel doet (behalve veel stroom verbruiken). En als je googelt kom je ook niet verder dan mensen die constateren dat het veel stroom verbruikt. Is er niet iemand op het forum die daar meer over weet?
Magalí
17-04-2016 om 11:44
Apps
Hier dus ook ervaring met een samsung. Apps uitzetten, terug naar fabrieksinstellingen, alles geprobeerd en niks hielp, ook niet met een nieuwe batterij. Volgens mij zijn de nieuwe samsungs beter, maar bij de oude was dit echt een samsungprobleem. Er is helaas weinig aan te doen, ben er ook lang mee bezig geweest...Heb nu een smartphone van een ander merk.
Triva
17-04-2016 om 11:52
Magali
het kán geen samsungprobleem zijn omdat het probleem er pas sinds twee weken is. Er moet een batterijvreter aan staan die overdag dus niet werkt. Vreemd maar het kan dus geen batterijprobleem zelf zijn.
Overigens: waarom zet je het ding niet gewoon uit 's nachts? Of heb je geen vaste telefoon en moet je bereikbaar zijn? Als je de telefoon nu een paar uur laat liggen op dezelfde manier als 's nachts moet er toch ook batterijduur afgaan?
Makker
17-04-2016 om 12:00
ik kan niets vinden over de radio bij gegevensverbruik of alle aanwezige apps.
Zie net wel dat de spaarstand niet (meer) stond ingeschakeld toen ik het scherm naar beneden schoof. Die is nu weer aan, benieuwd wat dat voor winst geeft. (ik zal maar eens zo dom zijn geweest
Bij de batterij, ik haal hem net vol van de oplader af en schiet naar 99%, zie ik de volgende gegevens
3m 59s op batterij
scherm 83%
android-systeem 10%
android-systeem 6 %
mobiel standby 2%
Ik ga het eens aanzien, kom er morgen op terug of ik zo onhandig ben geweest per ongeluk de spaarstand uit te schakelen en dit de oorzaak was. Dan voel ik me vast een domme doos, alhoewel het scherm in de nacht gewoon uit is. In elk geval vast bedankt voor het meedenken.
irisb
17-04-2016 om 12:01
ook
Ik had een S4mini via mijn werk en had hetzelfde probleem. Het ontstond nadat ik er een SD-kaartje in had gedaan en bleef helaas toen ik dat er maar weer uithaalde.
Hij is door de ICT-ers van het werk uitgebreid nagekeken en opnieuw geïnstalleerd maar helaas zonder resultaat. Hun conclusie was dat het ergens aan de hardware ligt, en dus niet aan de batterij of lopende programma's. Mss dat er ergens iets contact maakt in het toestel wat dat niet zou moeten doen.
Uiteindelijk heb ik nu dan maar een nieuwe gekregen. Een S5mini. Vooralsnog gaat het goed
Makker
17-04-2016 om 12:02
Triva
Ik woon alleen en het is mijn enige telefoon. Mijn vader is een man van de dag als zwaar hart-patient, ik ben het enige kind in de buurt, vandaar die telefoon zo dichtbij.
Hij is nu vol, ik zal hem even een paar uur niet gebruiken om te zien of het dan ook zo is. OOL doe ik overigens op de laptop
Magalí
17-04-2016 om 12:44
Triva
Bij mijn samsung werd het langzaamaan steeds erger, tot het ineens heel erg werd, van de ene op de andere dag. 's Nachts uitzetten hielp niet. Na opladen ging hij hooguit een paar uur mee. Met nieuwe batterij misschien een uurtje langer. Batterijvreters waren hier allemaal gecheckt, er was gewoon niks.
De samsungs van mijn kinderen hadden exact hetzelfde en op internet vond ik vaak hetzelfde probleem bij samsungs.
Makker
18-04-2016 om 19:57
Nou
Nog geen 20 % leeggelopen vannacht na het opnieuw aanzetten van die spaarstandknop. Het gekke blijft wel dat het probleem zich vooral voordeed in de nacht als het scherm uit was en ik er overdag veel minder last van had als ik de telefoon in normaal gebruik had. Ik hoop dat het opgelost is. Heb ik in elk geval een reservebatterij
Verder neem ik de adviezen over het merk en de andere tips wel allemaal mee bij nieuwe problemen en/of de aanschaf van een volgende telefoon, bedankt allemaal.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.