Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zoontje heeft sint kado gezien

Vandaag heeft mijn zoontje een sint kado gezien, op een plek waarvan ik dacht: hier komt-ie niet. Maar ja, laten daar nu net zijn schaatsen liggen en die had hij nodg. Hij zag de doos en kon door de plastic tas zien wat het was. Iets wat hij wilde hebben. Mijn man was er bij, die had ik nog niet verteld waar ik de kado's had verstopt (lag er ook pas sinds gisteren). zijn reactie was: Weet ik ook niet, kom we moeten gaan, anders zijn we te laat op de schaatsbaan.
Mijn zoon kwam heel enthousiast mij vertellen wat hij had gezien, ik zei ook iets van "oh". Hij vroeg ook niet verder.
Iemand goeie en creatieve smoezen om ons uit deze situatie te redden? Hij is nog een echte sint gelovige!

Mar1

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

01-11-2008 om 14:23

Nou

Kun je hem wijsmaken dat je voor een buurtgezin een kadootje verstopt tot 1 van de kinderen daar jarig is? En dat hij, als hij het een leuk kado vindt, het maar moet vragen aan de sint?

Mamvantwee

Mamvantwee

01-11-2008 om 14:32

Of een 'boze' brief aan de sint

Samen een brief (of email voor deze nieuwe generatie) schrijven aan de Sint: "Beste Sinterklaas, één van de pieten heeft een kadootje laten liggen in onze garage (kast/schuur/...) en dat was nog niet ingepakt! Kunt u het komen ophalen? groeten,..."

Een gelovig kind krijg je niet zomaar ervan af. Daarna een maand lang zwijgen en als de Sint weer in het land is, is alle mysterie weer zoals het was.

Dat kado

is voor het ziekenhuis, voor de kinderafdeling want dat hadden ze nodig (gehoord van de achterbuurvrouw die laatst verhuisd is).

Als hij ook dat wil dan moet hij dat op het verlanglijstje zetten.

Overigens

had ik net een spel gekocht op marktplaats en dochtertje deed de deur open toen het werd geleverd (met de post) en heeft dus het open gemaakt. Was een leuk spel, nu moet ik dus iets anders verzinnen en het maar in een winkel kopen zodat dit niet weer gebeurt.

Sinterklaas gebeld

Gauw verstoppen en niet meer over hebben, of geheimzinnig over doen.Bij ons werkte het om te zeggen op 5 december dat Sinterklaas gebeld had om te vragen of wij een kado wilde kopen.En die schaatsen kon hij natuurlijk niet krijgen in Spanje.

Toke

Toke

01-11-2008 om 19:18

Te duur (ot)

Pelle, jouw opmerking over te duur doet me denken aan de redenering van mijn 7-jarige over het al dan niet bestaan van Sinterklaas.
Sinterklaas bestaat niet, zegt vriendje (8).
Wel hoor, zegt mijn zoon.
Niet, dat is gewoon je moeder.
Zoon even stil, zegt dan: nee hoor, want ik wilde graag iets van Lego en dat vond mama veel te duur, en toen kreeg ik het van Sinterklaas.

Mar1

Mar1

02-11-2008 om 08:48 Topicstarter

Dank jullie wel

voor de reacties. ik /wij hadden zelf ook al gedacht om sint/piet de schuld te geven dat ze een kado hadden laten liggen van vorig jaar of zo.
Ik heb het kado inmiddels ergens anders verstopt. Hij praat er niet over eigenlijk, maar gisteravond ging hij nog eens kijken. Toen was het er niet meer. Ik had al tegen hem gezegd dat ik ook al had gekeken en dat ik het niet gezien had. Hij stelt verder nog steeds geen vragen.
Oviergens is het een kado wat oma gaat geven bij haar thuis. Als zij volgende week langs komt dan geef ik het mee. ik weet niet of hij bij pakjesavond dan nog een link legt met dat wat bij ons op zolder lag.

Groetjes

Waarschijnlijk

zegt hij als hij het uitpakt " oh dat is wat ik ook op zolder heb gezien, wat gek he ?" en gaat er dan mnee spelen en is het hele euvel al weer vergeten.

Of.....

als hij dan reageert zeg je: Piet had zeker door dat hij verkeerd was en heeft het toen gauw weer opgehaald.
Ik liet de kideren ook altijd die dingen vragen die ze al gezien hadden. Ik riep altijd bij alles; is voor mama's werk als je het ook wil moet je het op je lijstje zetten....werkte goed,haha!

Maar(ot) ik heb vroeger wel eens op zolder een PRACHTIGE racefiets gevonden...wel een jongensfiets maar oo...dat was wat ik wilde!
Wat was ik teleurgesteld toen hij er niet stond met sint....was ie voor de buurjongen

Hes@

Hes@

05-11-2008 om 10:13

Hulp

Sinterklaas heeft het zo vreselijk druk op 5 december dat hij bij ouders die dat goedvinden de cadeautjes eerder brengt. Deze smoes heb ik ook eens gebruikt toen ik door omstandigheden niet in december kon winkelen en dus wekenlang een enorme stapel cadeau's moest verstoppen. Ik heb ze open en bloot op zolder gelegd met bovenstaande uitleg erbij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.