Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Vakantie vriendinnetje kaartje terug sturen?

afgelopen zomervakantie heeft mijn dochter van 8 een week af en toe met een meisje van 14 (type zeer keurig en netjes opgevoed, wat jong voor haar leeftijd) gespeeld.

Nu stuurde dat meisje een kaartje. Mijn dochter reageerde ongeinteresseerd 'oh leuk', ik vroeg of ze nu een kaartje terug wil sturen "wat moet ik er dan opschrijven, ik vond haar wel aardig hoor maar verder niet".

Eigenlijk vind ik dat het netjes en beleefd is om dan een kaartje terug te sturen. Mijn man vindt dat niet, die vindt dat we dat helemaal aan dochter zelf moeten overlaten.

Wat vinden jullie ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kinderen zijn eerlijk

Ik zou de keuze ook aan haar overlaten. Je dochter gaf duidelijk aan verder geen behoefte te hebben aan contact met het meisje, klaar dus.

koentje

koentje

16-09-2011 om 22:11

Ik zou

haar wel stimuleren door een idee aan te geven voor een leuk kaartje. Het even op gang te helpen. Maar daarna klaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2011 om 23:02

Wel

Zeker voor kinderen is een kaartje schrijven niet zomaar iets. Dat doet een kind met de verwachting dat er antwoord op komt. Ik zou je dochter dus wel stimuleren om een kaartje terug te sturen, maar met een resoluut "Het was gezellig, als je volgend jaar weer op vakantie gaat alvast veel plezier." Of zoiets.

Maylise

Maylise

17-09-2011 om 00:11

Ik zou wel een kaartje terug (laten) sturen. Ik zou uitleggen dat het heel lief van dat meisje is en dat het dus aardig is om een kaartje terug te sturen. Als ze niet weet wat ze er op moet zetten dan zou ik wat suggesties van de hand doen en haar helpen. Het hoeft geen innige vriendschapsband te worden maar gewoon een kaartje terug sturen is wel zo leuk. Waarschijnlijk vind dat meisje het ook leuk om een kaartje terug te krijgen. Zo'n argument zou hier heel goed werken.

+ Brunette +

+ Brunette +

17-09-2011 om 00:29

Ja, kaartje terug sturen.

Hoeft niet nu al, beter niet zelfs, anders schep je misschien verwachtingen. Over een paar weken iets terugsturen en daarna bloedt het contact waarschijnlijk gewoon dood.

Fiorucci

Fiorucci

17-09-2011 om 06:57

Uit beleefdheid een kaartje terug,dat zou ik ook stimuleren.

Manda Rijn

Manda Rijn

17-09-2011 om 22:09 Topicstarter

Hmm

Echt geen interesse dus, ik kan het kaartje overigens nu niet vinden, geen idee waar het nu is. Ik zal eens kijken of ze in november nog een verjaardagskaartje wil sturen, dat wou dat meisje namelijk ook doen (dochter is pas in februari jarig). Ja en dan klaar, even eentje terug sturen.

Grappig is dat ze met het vriendinnetje van een jaar geleden nog steeds emailt, die hadden een klick samen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.