Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
nick

nick

23-03-2018 om 08:05

vader staat er alleen voor door vrouw met borderline

We liggen in scheiding mijn ex heeft borderline, ze heeft het in behoorlijke mate, nog niet agressief gelukkig. Ze is van plan om naar Amerika te emigreren en daar met een jeugdvriend die ze 18,5 jaar geleden heeft gekend. Deze Amerikaan heeft ze via Facebook weer leren kennen en geheel ingepakt, hij gaat verhuizen naar een andere staat en ze gaan direct trouwen, hij kent haar niet zoals ze is. ze laat mij achter met twee jongentjes van 4 en 6. nu is de scheiding nog niet uitgesproken omdat er nog een paar zaken moeten worden geregeld, ze wil geen alimentatie, en ze wil gezamenlijk ouderlijk gezag, nu weet ik niet zo goed wat ik nu moet. eerst scheiden met al haar eisen om de vrede te bewaren en daarna als die is uitgesproken, herziening aanvragen alimentatie eisen en het gezag, hoe zit dat met de zorgplicht als zij er niet is?

OokZo

OokZo

23-03-2018 om 09:55

Er is licht aan het einde van de tunnel

Wat een rotsituatie Nick. Ook heel moeilijk voor de kinderen. Het kan haast niet anders dan dat je heel moeilijke jaren achter de rug hebt. Ik kan je niet helpen met de juridische kant van de zaak. Ik kan je wel vertellen dat ik gescheiden ben van een man met borderline en dat mijn leven sindsdien ontzettend veel leuker en gemakkelijker geworden is. Er is dus licht aan het einde van de tunnel, vergeet dat niet. Er komt meer rust en plezier in je leven.

Wat heel belangrijk is, is dat de kinderen ten minste één stabiele ouder hebben waar ze fysiek en psychisch altijd op kunnen terugvallen. Die rol zul jij op je moeten nemen, dat kan hun moeder niet. Dat is natuurlijk niet altijd makkelijk, maar je kinderen hebben het nodig. Als ik het zwaar had, bracht ik de kinderen even bij een vriendin, nam een paar uur om uit te huilen of te slapen, en zette dan mijn schouders er weer onder. Het lijkt me lastig dat ze van plan is te verhuizen, aan de andere kant komt er dan ook geen getouwtrek aan de kinderen. Ze zijn beter af bij jou, of in elk geval grotendeels bij jou. Ja dat kun je, massa's mensen hebben alleen een verblijfsregeling en massa's ouders (meestal vaders) verdwijnen uit het leven van hun kinderen. Het wordt puzzelen en aanpassen, maar het kan.

Ik hoop dat anderen nog meer advies hebben over gezag en zorgplicht.
In "relaties" loopt een draadje: Spin Off draad: ouderschap met (ex) partner met "moeilijk karakter", daar vind je vast veel herkenning.

Sterkte

Ik zou het nu gewoon zo laten lopen. Hoe jullie het nu afspreken. Als zei naar amerika gaat. Prima, ze weet niet wat ze de kinderen aan doet.
Als er dingen getekend moeten worden voor school, haar ook laten tekenen. Als ze niet of moeilijk gaat doen kan je bij de rechter een verzoek indienen voor 1 hoofdelijk gezag.

Wat je wel houd is dat je haar moet informeren over de kinderen maar dan niet meer overleggen, scheeld wel.

Heeft ze vast werk daar kan je het altijd proberen om alimentatie maar ik weet niet hoe dat zit met het buitenlands wonen van de ander.

Succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.