Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-05-2011 om 19:48
Volgende week vrijdag wil ik graag met ons gezin een dagje uit en ik dacht aan park Tivoli in Berg en Dal. Kan iemand mij vertellen of dit leuk is voor een peuter van 2,5 en een meisje van 8? Dochter heeft nog niet zo'n behoefte aan achtbanen enzo.
Ben benieuwd!
grt Dendy
27-05-2011 om 20:01
Ja, leuk
Het is een prettig klein pretpark. Het is voor mij enkele jaren geleden dat ik er was maar volgens mij is het voor een 8-jarige nog best leuk, zeker als ze geen achtbanen verwacht.
Tivoli ligt overigens prachtig tegenover de bossen. In het bos is ook een goed pannenkoekenrestaurant. Misschien het bezoek aan Tivoli combineren met een wandeling en een pannenkoek?
27-05-2011 om 22:22
Prima
Tivoli is een kleinschalig park en daardoor heel goed geschikt voor jongere kinderen. Niet zulke spannende spectaculaire dingen, maar wel genoeg te doen. En ze hebben er wel zeker een achtbaan. Toen wij er ooit waren was het zo rustig dat kindlief helemaal in haar eentje een uur lang!!! in de achtbaan rondjes heeft gemaakt. Met nog steeds hartelijk dank aan de hele leuke ADHD-er die de attractie bediende.
28-05-2011 om 00:04
Pas geweest
met schoolreisje van mijn dochter, groep 3, dus 6,7 en 8 jarigen. tivoli heeft 1 achtbaantje en een soort spin achtig ding (bijtjes.)
Verder botsauto''s en veel treintjes en klim en klauter dingen en een spookhuisje!
Je dochter van 8 zal zich er goed vermaken, je jongste een heel stuk minder.
Tivoli heeft een website, daar kun je alle attracties bekijken: http://www.parktivoli.nl/
Groetjes Pham.
29-05-2011 om 14:57
Jeugdsentiment
Hoi Dendy,
Recente informatie over Tivoli heb ik niet voor je maar wel uit de oude doos. Mijn oma woonde vlakbij Tivoli (aan de overkant van de straat het bos inlopen, groot, vervallen huis - ik had altijd geweldige logeerpartijen) dus als kind kwam ik er regelmatig. Misschien moet ik de kinderen nog eens meenemen ernaartoe.
Veel plezier!
Niny