Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
ayla

ayla

28-10-2008 om 11:11

Krijgen de kinderen ook echt wat ze willen hebben?

Dochter van 4 heeft hier het standaard kleuter wensen lijstje. Barbies, rose kruip ponu, prinsessenkleren. Kortom alles wat rose is en glinstert wil ze hebben. Maar ik vraag me af hoeverre ik hier aan moet toegeven. Ik vind het sneu om haar te laten aangeven wat ze wil hebben maar als het uiteindelijk Sinterklaas is dan krijgt ze opeens iets anders, want wij vinden dat 'beter' voor haar. uiteraard zou ik haar liever speelgoed kopen waar ze langer iets aan heeft en wat ook duurzamer is, dus playmobil, lego etc

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja en nee

dochter roept als sinds de zomervakantie (!) dat ze een digitale camera, eigen laptop met printer en mobieltje wil.
Het kind is 5,5. Dus ze krijgt niets van die dingen. Ik heb in de voorraad momenteel: een barbiepony, ze krijgt een voorleesboek (nog niet gekocht) en een nieuwe set lego, bij elkaar nog geen E 50. Verder hebben we een nee-nee sticker op de bus, het kind kent die dikke folders dus niet, gelukkig, hoera !

Volgens mij heb jij geen probleem, ik vind Barbie wel kwaliteit, ook van playmobil en lego heb je roze setjes.

ayla

ayla

28-10-2008 om 11:25

Nou

die playmobiel staat niet op haar lijstje, dat staat op mijn lijstje voor haar

Op haar lijstje staat alles van Barbie en het diamantkasteel, de barbie die ballerina is, de Barbie met de paarden. Er staat op een pony voor de babybjorn met bijbehorende auto en trailer. er staat op een pony van my little pony die kan kruipen. Alles van ponyville, pet shop etc.

Nadat een paar jaar geleden mijn neefje op sinterklaasavond toch een beetje beteuterd zei:"Het is allemaal wel mooi, maar ik heb niets van mijn verlanglijstje gekregen" heb ik besloten dat het verlanglijstje van mijn kinderen belangrijker is dan wat ik wil. Dat wil niet zeggen dat ze alles krijgen wat er op staat. Ik stuur wel een beetje. Als er op staat dat ze een digitale camera etc. willen dan zeg ik dat ze dat toch niet kunnen krijgen , want zoveel geld heeft sinterklaas niet. Meestal doe ik zelf zeer enthousiast over dingen die nog in de kast liggen en heel wonderlijk verschijnt dat dan ook op hun verlanglijstje. Nu zijn mijn kinderen nog maar 4 en 6, dus werkt het sturen heel goed.

Haar lijstje

Als ik haar lijstje zie, zou ik haar dus een barbie geven. Iets van petshop en kijken naar de pony van baby born.

Ja hoor

maar ik stuur het wel een beetje met het lijstje maken.
Nou maakt zoon altijd dusdanig uitgebreide lijstjes dat ik de echte zooi kan schrappen, omdat alles kopen toch geen optie is (zijn eerste selectie was al voor ongeveer 700 euro, hij heeft een dure smaak).
Juist met Sinterklaas geef ik toe aan dingen waarvan ik het hele jaar geroepen heb dat ze het niet krijgen omdat ik het niks vind, Sinterklaas denkt veel minder praktisch dan ik. Van mij had hij die Furby echt nooit gehad
Nou heeft zoon niet zoveel met roze en glitters, dat scheelt al, maar dochter gaat toch hard die richting in, ze zei van de week dat roze haar lievelingskleur is. Ik ga denk ik voor wat degelijk spul als playmobil en dan krijgt ze er gewoon wat roze glitter prullaria van de Action bij, iedereen blij. Soms blijkt dat soort spul ineens toch langer mee te gaan dan je denkt. Zoon trakteerde met zijn verjaardag (juli) op plastic kikkers, hagedissen en slangen. Waren 6 stuks voor een euro ofzo. We hadden er een hoop over en daar spelen de kinderen nog steeds mee. Het treintje uit het surprise ei van 4 jaar geleden wordt ook nog regelmatig mee gespeeld. Dat mooie, degelijke playmobil politiebureau staat alleen maar stof te vangen.
Overigens heb ikzelf tot en met de 1e van de HAVO met Barbies gespeeld, dus die kunnen ook best lang meegaan.

Ach joh

koop je zo'n gillend roze barbie met dat kasteel of de barbie met het paard, en nog een verantwoord doosje playmobiel erbij haha. Ik kijk ook wel eens op marktplaats als ik het in de winkel te duur vind, ik probeer nu een spel te kopen (werd net getipt bij kleutertijd).

Verder wou dochter knutselspul (vouwblaadjes en stickers) en zo'n schrijfsetje met pennetje en schrift, dus dat krijgt ze allemaal wel.

Diaantje

Diaantje

28-10-2008 om 12:03

Een beetje wel, een beetje niet

Sinterklaas is eigenlijk de enige gelegenheid waarbij ik niet kijk naar de 'verantwoordheid' van het gevraagde (de rest van het jaar dus wel). Dus ik hou me voor een deel aan de lijstjes, maar heb vantevoren wel verteld dat Sinterklaas een keuze maakt uit de lijstjes vanwege een beperkt budget.

Voor het andere deel krijgen ze wat 'verantwoorde' cadeautjes; een nieuwe pyjama behoort hier bijvoorbeeld al vanaf het eerste jaar tot de cadeautjes. Vinden ze ook geweldig; mogen ze meteen die avond aan.

Diaantje

angel3

angel3

28-10-2008 om 12:12

Ligt ook aan budget

wat prevaleert bij jullie? aantal kadootjes? budget? type kadootjes?
Ik zit altijd erg op de aantallen en wil niet dat er 30 pakjes liggen, ook al kosten die missch maar 30 euro bij elkaar.
Tegelijk snap ik dat de hoeveelheid kado's een kind meer aanspreken dan de waarde ervan. Een kind zal dus zeggen ik heb 'maar' 1 kado gehad maar ja wel 1 van 100 euro. Best lastig. Maar goed ik stuur ook wel een klein beetje.
Dochter van 3 is net jarig geweest en wist het ook. Alles wat met prinsessen te maken heeft
Ik heb voor haar een richting gekozen nl Barbie met Sleeping beauty kasteel. Daar kunnen we dan beetje mee voort borduren.
Voor Sint heeft zoon allerlei goedkope troepjes aangekruisd. Dat zijn dus makkelijke schoenkadootjes die helemaal aansluiten op zijn lijstje. Qua grote kado's ga ik verder borduren op playmobil en lego voor hem.

Zak moet vol

ik heb als richtbudget E 50 maar ik heb al wat op voorraad en ik koop eigenlijk altijd meer dan ik van plan was.

ik vind het leuk als de zak vol zit, dus ik doe ook nieuw ondergoed, dure kattenblikjes en caviastengels erbij Vriend en ik krijgen geen kadootjes.

ayla

ayla

28-10-2008 om 12:32

Meer dan 1 cadeau

ik probeer ook zeker meer dan 1 cadeau per kind te kopen, moeilijk omdat we 2 keer sinterklaas vieren. Dit creeert ieder jaar weer discussie met manlief. Hij denkt met 1 barbie klaar te zijn. Jammer genoeg werkt het niet zo

ayla

ayla

28-10-2008 om 12:57

Lorwyn

Hier hebben we een oma die een budget heeft van 75 euro per kind. plus wij ongeveer 50 euro plus andere oma en opa 30 tot 40 euro en dan nog eens de tantes etc. Tel maar even uit hoeveel de kinderen hier krijgen

Maylise

Maylise

28-10-2008 om 13:01

Deels

Met sinterklaas en kerst houd ik me deels aan het verlanglijstje en vaak vul ik dat aan met iets wat niet op het verlanglijstje stond maar waarvan ik weet dat de krijger er wel veel plezier van zal hebben.

Helemaal niks van het verlanglijstje kopen vind ik inderdaad niet zo leuk tenzij er echt alleen maar te dure dingen opstaan. Mijn jongste gelooft nog half/half in sinterklaas/kerstman en ik stuur hem soms wel wat bij met het maken van het lijstje. Hij is vrij makkelijk ergens enthousiast voor te krijgen. Ik weet haast zeker dat ik voor hem in elk geval playmobil en lego ga kopen.

Ik heb voor dit jaar nog helemaal geen inkopen gedaan verder. Ik krijg twee nichtjes van 3 en 7 jaar de kerstperiode te logeren dus voor hun moet ik ook wat kopen voor de kerstviering naast uiteraard voor mijn eigen kinderen. Met sinterklaas komen hier vijf kleine nichtjes en neefjes hier mee vieren dus dat moet ook nog georganiseerd worden.

Met kerst doen wij trouwens over het algemeen wat minder en dan wat duurdere cadeaus en sinterklaas is juist meer met surprises en kleine cadeautjes. Verder geeft mijn moeder juist cadeautjes met sinterklaas (en wij dus met kerst) en daarnaast koop ik vaak ook nog een gezamelijke cadeau zoals een nieuw wii spel of een gezelschaps spel.

Maylise

trijntje71

trijntje71

28-10-2008 om 13:39

Groter probleem met budget

ik pieker me juist altijd suf om ook nog iets te verzinnen voor tante en oma en nichtje etc. Om eerlijk te zijn hebben we vorig jaar voor onze 2 kids nieuwe pyjama's gekocht (spiderman). E
Er was voor onze kids 225!!!! euro gereserveerd in totaal (oma's/opa's, tantes, ooms etc). En dat was alleen Sint, tegen de tijd dat alle gulle gevers een cadeau hadden wist ik helemaal niet meer wat wij moesten geven.
En je mag er niets van zeggen want tante vindt het zo leuk om neefjes en nichtjes te verwennen etc. Verjaardagsgeld heb ik dit jaar op de bank gezet, ik bedoel meer dan een meter lego aanschaffen vind ik onzin. Dan maar vast een begin maken voor die brommer straks

Nog niet

zoon is nog te jong voor echte wensen dus hij krijgt wat wij leuk vinden (een electrische duplotrein en loopfiets). Maar als hij straks groter is zou ik zeker wel iets van zijn lijstje kopen, waarom anders een lijstje maken?

En die bedragen... zoon heeft het "ongeluk" om op kerstdag jarig te zijn (in een land dat geen sinterklaas maar kerstman kent) dus zal ontzettend verwend worden. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar waar laat je al dat spul?

Waar laat je het

ja dat is elke keer weer een issue als er iets nieuws in komt

Er moet iig iets weg dat is duidelijk. Speelgoed waar ze te groot voor wordt gaat gewoon weg (verkopen, weggeven, weggooien).

En dochter had dit jaar voor het eerst verkocht met koninginnedag, dat schoot ook wel lekker op met wat leuke spullen. Ik heb nu weer een verhuisdoos voor volgend jaar klaar gezet want de zolder moet toch weer helemaal opnieuw leeg dus ik vind af en toe wat.

ayla

ayla

28-10-2008 om 14:12

Vraag ik me ook steeds af

ik heb ondertussen het idee dat onze woonkamer al is ingenomen als kinderspeelplaats, de kinderslaapkamers staan ook al vol, op de zolder staat de playmobil en in de garage staan het hele wagenpark van het grut. En nu komt er met sinterklaas nog meer bij

Chantelle

Chantelle

28-10-2008 om 14:32

Hier...

Hier wel meer dan één cadeau. De zak moet wel vol zitten natuurlijk (met cadeautjes voor de kinderen en voor ons, chocoladeletters, etc).

Vorig jaar was het verlanglijstje van beide zoons erg kort: een scheetzak. Ze kregen samen een mammoetskelter. Veel te gek maar Sinterklaas is zo gek en hij kan het als één kado aan hen samen geven. Voor de rest wat kleiner en nuttig spul. Maar dan komen ook de cadeaus van opa en oma en het werk van mijn man (help, cadeau van ongeveer 25 euro!)

Dit jaar krijgen ze weer samen een duur cadeau (Wii). Oudste zoon spaart voor een Nintendo DS en (iedereen valt over me heen) ik vind dat asociaal speelgoed. Op een verjaardag zaten vijf kinderen naast elkaar op de rand van de zandbak verzonken in zo'n spelltje. Dus Sinterklaas wil een deal met de oudste sluiten. Voor de rest weer kleinere kadootjes, een spel, een voorleesboek, sportspullen, etc.

Ik laat me leiden wat ik denk dat écht leuk is voor mijn kinderen. En ik ben toch wel erg van kwaliteit. Liever iets duurs (mammoetskelter, Wii, ...) waar mee gespeeld wordt dan prullaria. Liever één mooie Bruder tractor dan vijf auto's van de Action. Ze spelen hier voornamelijk met Lego, kleuren en knutselen veel, hebben een stapel spelletjes en puzzels, een paar Bruder tractors etc en spelen veel buiten.

Opbergprobleem? Ik kan goed rotzooi wegdoen en houd de instroom beperkt.

Yaron

Yaron

28-10-2008 om 14:57

Samen een lijstje maken

Ik heb vorig jaar samen met de oudste een lijstje gemaakt, we hebben er een dik speelgoedboek bijgepakt en ik heb alles opgeschreven wat hij wou hebben. Ook heb ik nog dingen aangewezen die ik goed bij hem vond passen en dat moest er dan ook op. Hij kreeg alleen maar cadeaus van zijn lijstje, lang niet alles natuurlijk, maar hij had wel het idee dat de Sint zijn lijstje goed had gelezen. Als hij alleen een lijstje had gemaakt, had hij overigens maar 1 cadeau van zijn lijstje gekregen.

Rafelkap

Rafelkap

28-10-2008 om 19:31

Hoeveel

cadeautjes geven jullie per kind? Ik heb al e.e.a. ingeslagen want ik verheug me gewoon veel te erg Die van mij zijn op 5 dec 2 jaar en bijna 4, de oudste heb ik wel gevraagd wat hij wil hebben: een vliegtuig met een knop erop.

Rafelkap

Voor kerst (vergelijkbaar met de sint) geven wij denk ik maar 1 kado (duplo intellitrein). Dat zouden we in meerdere pakjes kunnen verpakken maar dat hoeft nog niet. Ik heb nog wat spelletjes en een tractor liggen dat we zouden kunnen geven maar ik denk dat we die later gewoon eens tevoorschijn toveren.

Van ooms en tantes zal hij namelijk ook nog 3 of 4 kadootjes krijgen. Van opa en oma nog een stuk of 5-10?

En dan natuurlijk nog een hele stapel voor zijn verjaardag, maar ja, daar dat is toch anders.

Veel teveel eigenlijk dus, vandaar dat wij het beperkt (maar niet goedkoop) doen.

Weg doen ayla

sinds vanmiddag (kind en man waren er niet) heb ik een soort opruimmanie, niet dat het hier er opgeruimder uit ziet maar ik ben weer op zoek naar spullen die weg kunnen. Zalig, vanmiddag een vuilniszak troep weg kunnen gooien (knutselwerkjes, paar knuffels, kapotte dingen).

Heerlijk, nu morgen de plank nog verder leeg ruimen en afnemen en dan heb ik in 1 inbouwkast een HELE plank die nog vol kan, hoera !

ayla

ayla

29-10-2008 om 10:36

Toevallig

dit weekend al veel opgeruimd, veel babyspeelgoed weggedaan, natuurlijk stiekem want alles wat de kinderen zien willen ze houden maar hier is een hele auto vol weggegaan.

Wel en niet

Onze jongste heeft in onze ogen allemaal "onzin" dingen op haar verlanglijstje staan; inderdaad liefst roze en pony's en spiegeltjes en dat soort dingen. Ze krijgt dus een playmobil setje met roze en prinses en zo. Verder een roze pony dekbedovertrek en ook een paar dingen van haar verlanglijstje. Zo wil ze al anderhalf jaar een megamindy pak hebben, kost 39,95 maar bij Lobbes zag ik het voor 19,95 dus. Wij passen de cadeautjes dus aan aan haar smaak maar ik ga geen 3 grote little pony's kopen ( die kruipende, dokter etc). Het geluk is dat zij overal blij mee is dus ook met een paar sokken met ene prinses erop doe ik haar een plezier.
Onze oudste vindt vooral leerzame dingen leuk dus zij krijgt iets meer direct van het verlanglijstje.
Hier krijgen ze met Sinterklaas wel veeeeel cadeautjes van huis kreeg ik mee dat dat zo hoort Maar veel hoeft niet meteen ook duur te betekenen, door ook wat gebruiksvoorwerpen (sokken, ondergoed, pyjama etc) te geven proberen we het "onzin" gehalte in de hand te houden. En ik denk dat we binnenkort ook weer eens gaan opruimen!

Gr.
Moon32

sandra75

sandra75

29-10-2008 om 11:55

We doen ons best

Ik probeer ze wel een beetje te sturen met de verlanglijstjes (zoon van acht wil bijvoorbeeld zo'n robot van tachtig euro die kan lopen....wat MOET ie ermee!) Hij houdt ook erg veel van lego en playmobil en Sinterklaas heeft al een aantal dozen ingepakt op zolder liggenDat staat ook op zijn lijstje trouwens.

Onze jongste...zucht...hij wil alleen maar knutselspulletjes...dus ik ben met hem een beetje aan het kijken naar iets wat ook wat duurder is want voor zijn verjaardag(september) heeft hij ook al zoveel knutselspul gekregen en t kost haast niks dus voel ik me dan behoorlijk bezwaard...Maar ja,iets duurs kopen waar hij vervolgens niks mee doet is ook jammer natuurlijk..

Maar om een lang verhaal kort te maken: we doen ons best om ze datgene te geven wat ze ook erg graag willen.

koentje

koentje

31-10-2008 om 11:58

Tip voor sandra

In plaats van je bezwaard te voelen, stop dat geld wat je nu niet hoeft uit te geven omdat hij n u eenmaal 'goedkope' wensjes heeft in een apart potje en bewaar het tot hij er wel eens een heeft!
Je smeekt je zoon dus bijna om geld uit te geven??))

sandra75

sandra75

31-10-2008 om 16:10

*lol* koentje

ja, het lijkt er wel op he haha. Voor de oudste (acht) zijn we er al uit.Het politiebureau van Playmobil. En er staan dus al dozen lego op zolder..

de jongste dus een laptopje (voor kids he,geen 'echte') en nu maar kijken wat er bij moet..

Ze hebben nog geen benul van geld,wat kan het hun het nou schelen hoe duur het is..tis mama die moeilijk doet *rofl*

Moet sint zelf maar weten ...

Ik had dochters gevraagd om met plaatjes uit het speelgoedboek een verlanglijstje te maken. Dus plaatjes uitknippen en opplakken. Afijn, 3 A-tjes verder waren ze het wel zat ...
In de kamer stond nog een grote doos, waar ze mee aan het spelen gingen. Uiteindelijk moest deze versierd worden. Dit deed de oudste (5 jr) dan maar met de verlanglijstjes, terwijl ze mompelde (meer tegen zichzelf dan tegen mij) "Ach, sinterklaas moet zelf maar weten wat hij geeft".

Zo grappig en zo ontroerend !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.