Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-02-2023 om 16:31
Ik weet niet goed in welke categorie dit te plaatsen, dus dan deze maar.
Mijn meiden zijn binnenkort jarig, maar ik heb even geen idee wat te doen met het kinderfeestje.
Had hun vader gevraagd wat hij wilde, maar hij wil niks regelen. Dat worden dus 3 kinderfeestjes voor mij dit jaar, want oudste is afgelopen jaar ook lekker gemaakt met een feestje dat nooit geregeld werd.
Ik heb de kinderen om het weekend. Nu zie ik het persoonlijk niet zo zitten om twee "mijn" weekenden achter elkaar een kinderfeestje te moeten organiseren en dan ook nog familie bezoek. De meiden zagen het helemaal zitten om het in het weekend van de jongste samen te vieren.
Maar ik zie er enorm tegenop... eigenlijk wil ik al die kinderen niet in mijn huis hebben. Daar krijg ik echt een enorme stress van.
Ik zie dan de meest verschrikkelijke scenario's voor me. Vlekken overal, geknoei, alles overhoop en het gegil van die schelle meidenstemmetjes in mijn kleine nogal gehorige echoput van een huis. En vanaf 1500 komt de familie op bezoek.
Dus ik was op zoek naar iets in de omgeving. Maar ja, wat ga je dan doen.. iets buiten zou ideaal zijn, maar het weer is nog zo onvoorstelbaar. Ik heb maar een klein autootje, dus meer dan mijn eigen kinderen kan ik niet meenemen. Ik heb niemand in de buurt die eventueel mee kan en mijn moeder heeft geen rijbewijs.
Toen dacht ik, naar de bios.. maar die is gesloten want gaat verhuizen. Bowlen, zei dochter.. Naar gekeken, maar daar zit dan weer zo'n Mac Donalds voucher bij. Dat zie ik niet zitten.
Na wat rondkijken kwam ik bij Fien en Teun uit, maar dat is wel 20 minuten rijden en dat vind ik persoonlijk dan weer teveel om van ouders te vragen voor brengen en halen voor 4 uurtjes.
Dus ik vrees dat ik overgeleverd ben aan een kinderfeestje thuis.. Maar hoe doe ik dat.. ik wil die kinderen absoluut niet boven. Dan heb ik er geen zicht op. Mijn tuin is wel vrij groot, dus daar kan ik evt wel wat mee. Maar er komt absoluut geen springkussen. Ooit gedaan en na de eerste minuten al direct spijt van.
Ik moet het helemaal alleen doen, dus wil er ook geen mega festijn van maken met uren poetswerk achteraf. Ze mogen beide 3 kindjes uitnodigen, dus dan heb ik er 8 totaal. Wat ga ik met 8 van die 5/6 jarigen doen?
07-02-2023 om 14:42
Gaat vast helemaal goed komen, 8 kleutermeisjes plus 2 begeleiding moet lukken.
Vergeet niet om speelgoed waar van je liever niet hebt dat er mee gespeeld wordt uit het zicht/ boven te zetten.
07-02-2023 om 15:43
watervogel schreef op 07-02-2023 om 14:42:
Gaat vast helemaal goed komen, 8 kleutermeisjes plus 2 begeleiding moet lukken.
Vergeet niet om speelgoed waar van je liever niet hebt dat er mee gespeeld wordt uit het zicht/ boven te zetten.
Ik heb geen speelgoed beneden staan, dus dat komt goed.
05-03-2023 om 22:33
Feestje is inmiddels geweest, meiden hebben een topmiddag gehad en ik heb mijn gezelligste feesthumeur opgezet met 40 graden koorts. Die 3 uurtjes waren precies genoeg voor alle meiden.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.