Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Mirthe

Mirthe

09-11-2009 om 14:15

Jonge kinderen ook inenten (tot 4 jaar...??!!) [wordt verwijderd ivm lopende draad in Gezondheid]

Ook jonge kinderen inenten'

AMSTERDAM - Minister Klink moet ook jonge kinderen in laten enten tegen de Mexicaanse griep. Dat adviseren deskundigen maandagmiddag, meldt de NOS.
De omroep baseert zich op bronnen rond de Gezondheidsraad.
Het zou gaan om kinderen van zes maanden tot vier jaar.

Later op de dag wordt het advies officieel gepresenteerd.

Ik zei het gisteren al tegen mijnn man; je zult zien kinderen t/m 4 jaar en daarna zijn het geen kinderen meer. Juist op scholen (vanaf 4) is er een groot besmettings'gevaar', ik snap het werkelijk waar niet. Waarom nu toch weer die leeftijdsgrens. Kijk of je nu wel of laat enten is ieders beslissing maar ga nu niet een bepaalde groep wel de mogelijkheid geven en de andere niet. Er zijn immers ook tieners die dood zijn geggaan (net zoals bij de gewone griep overigens).

Mirthe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

09-11-2009 om 14:41

Tot of t/m

Ik begreep het niet helemaal. Is het nu tot 4 jaar of t/m 4 jaar. Dan heb ik er in iedergeval nog 1 die een prik mag halen. Ik vind het inderdaad vreemd waarom niet t/m 12 jaar. Of het liefste iedereen natuurlijk maar goed dat schijnt (nog) niet mogelijk te zijn.

Twijfel

Ik heb het ook gelezen, maar twijfel toch hoor. Ik heb er 2 van 2,5 lopen dus die komen beide in aanmerking. Ze geven nu aan dat het vaccin veilig is voor die leeftijdsgroep, maar ze hebben dit nooit goed kunnen testen. Ik zit echt in tweestrijd. Inenten met toch een gevaar, of niet inenten met ook een gevaar. Het is nu duidelijk kiezen uit 2 kwaden (voor mijn gevoel).

ik vind het moeilijk!

En inderdaad. Als ze zich zo'n zorgen maken, beperk de inenting dan niet t/m 4 jaar. Kan ook zo zijn dat er gewoon onvoldoende vaccins beschikbaar zijn om alle kinderen in te enten.

Rafelkap

Rafelkap

09-11-2009 om 17:53

In de rubriek 'gezondheid'

loopt ook een draadje.
Ik vind het ook lastig want wat is het risico dat ze van die inenting wat krijgen. Wel vervelend dat er nu geen sesamstraat was, het wordt nu gebracht als een nationale ramp.

Hier ook

alom twijfel. 1 dochter van 5 met oproep, maar mogelijk al MG gehad. Ik neig bij haar om het toch maar te doen, want stel dat ze het wel krijgt (met complicaties)dat vergeef ik me zelf dan niet. Dan nog eentje van 3 (geen risico)...tja als ik het bij dochter doe waarom dan niet bij zoon????
Ik had voor mezelf ook al bedacht: als ze het advie suitbreieden naar kinderen, wie ben ik dan om het mijn (risico)dochter niet te geven. maar ja dan die zoon nog en dan ook nog de gewone griepprik (2x) voor dochter die ze nog nooit heeft gehad. Wat doet dat allemaal met zo'n lichaampje...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-11-2009 om 19:30

Wij hebben besloten

om onze zoon van 10 maanden de griepprik niet te geven. Hij moet heel binnenkort ook al voor de gewone en daarvan zijn wij nog niet zeker of we de pneu dit keer wel doen. Er is volgens ons wel een grens aan hoeveel een kind kan hebben en ze krijgen al zoveel inentingen.
We gaan er maar vanuit dat we hier de griep wel kunnen hebben, tot nu toe is zoon ook nog niet ziek geweest, Daarbij gaat hij ook niet naar een opvang oid, dus misschien is het besmettingsgevaar ook niet zo groot.

grt Dendy

Polly Shearman

Polly Shearman

09-11-2009 om 20:06

Maar

als zoveel procent van de mensen die in aanraking komen voor de prik hem NIET nemen. Dan word de kans op een epidemie of een pandemie toch alleen maar groter?

en over het niet genoeg getest hebben?? de gewone griepprik word toch ook elk jaar weer opnieuw "uitgevonden" daar gaan toch ook niet jaren en maanden van testen aan vooraf?

er zijn idd bijwerkingen aan de mex griep prik: huid irritatie, en een pijnlijke arm.

Zoonlief loopt volgens zijn arts grote kans op de ic te komen met longontsteking als hij een griep krijgt ( maakt niet uit welke) dus natuurlijk krijgt hij die griepprikken. En zelfs al was het risico van die IC niet aanwezig dan kreeg hij ze ook.
Hoe meer mensen gevaccineerd hoe eerder die griep de kop ingedrukt word.

Nele

Nele

09-11-2009 om 21:00

Mirthe

Er is gekozen voor deze leeftijdsgroep omdat in deze leeftijd mechanische beademing meer longbeschadiging geeft. Dus áls een kindje in deze leeftijd ziek wordt en beademd moet worden is de kans op blivende schade groter dan bij oudere kinderen.
http://nhg.artsennet.nl/actueel/Nieuwsartikel/Klink-besluit-ook-kinderen-vanaf-een-half-jaar-tot-en-met-4-jaar-te-vaccineren.htm

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.