Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Robin Hoogeveen

Robin Hoogeveen

15-04-2011 om 15:55

Hulp nodig bij scriptie [gynaecologie]

Ik ben op dit moment bezig met mijn afstudeeronderzoek aan de VU Amstedam. Ik doe onderzoek naar de informatiebehoefte in folders op de afdeling Gynaecologie.
Wat vindt u belangrijk om te lezen in een folder? Ik ben op zoek naar mensen die in aanraking zijn en/of in aanraking zijn geweest met de afdeling Gynaecologie.
Ik heb eerder dit bericht geplaatst, maar mensen kunnen makkelijker meedoen via onderstaande link (ik heb hiervoor toestemming van de redactie):

https://examine.vu.nl/cgi-bin/inferentie.pl?qst_id=14958

Uw medewerking wordt zeer gewaardeerd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

15-04-2011 om 17:17

Niet ingevuld

Ik snapte de bedoeling niet zo goed. Sowieso vond ik de manier waarop de brochure is opgesteld heel irritant, in de ik-vorm. Ik houd meer van droge feiten, dat kan ook in een vraag en antwoord format. Bij de vragen strandde ik al bij de vraag 'waarom was u in het ziekenhuis?' Vervolgens las ik door en onderaan stonden een soort begrijpend lezen vragen. Zo neem je je respondenten niet serieus.

Robin Hoogeveen

Robin Hoogeveen

15-04-2011 om 17:38

Reactie

Het is zo dat mijn onderzoek bestaat uit verschillende conditie. Mijn onderzoek gaat er juist om hoe mensen aangesproken willen worden in een folder. U heeft er 1 gekregen in de ik vorm en daar ben u het niet mee eens. Dat is zeer waardevolle informatie voor mijn onderzoek.

De 'begrijpend lezen vragen' staan er in om u kennis te testen na het lezen van de folder. Heeft u alle informtie in een keer opgeslagen of niet. De bedoeling van het onderzoek is namelijk dat na het lezen van de folder de kennis vergroot wordt en er geen vragen meer over blijven richting bv. artsen en verpleegkundigen.

Biene M.

Biene M.

15-04-2011 om 18:40

Kennis testen

Na een informatiefolder over een SIS kreeg ik vragen over een sectio. Dat was dus een foutje blijkbaar. Jammer, test voor niets gedaan.

Margriet*

Margriet*

16-04-2011 om 23:29

Ik vind hem redelijk

maar bij opmerkingen zoals "u bent weer lekker thuis" word ik altijd kriegelig (ik maak zelf wel uit of ik lekker thuis ben of misschien wel helemaal niet). Verder vind ik de voorbeelden bij tips onderaan bij 'verwen jezelf' heel persoonlijk. Ik verwen mijzelf met hele andere dingen dan parfum of makeup. Geef mij maar een leuk tijdschrift of een goed boek (kom ik normaal niet aan toe).
Verder staat er ook bij tips een opmerking wanneer de keizersnede gepland is, maar ik neem aan dat deze folder daar juist voor bedoeld is, dus ik zou dat anders formuleren?
Ook over bezoek, denk ik dat dat heel persoonlijk is. Meestal heeft het ziekenhuis daar regels voor, dan zou ik die beschrijven.

De ik-vorm stoort mij ook net als Vic.

Folder

De ik-vorm is irritant. De verhaal-vorm ook (de arts vertelde mij.... pff, alsof je een verhaaltje in een tijdschrift leest! Door al die babbel-tussenzinnetjes ga je vanzelf tekst overslaan ) En wat plaatjes erbij zou handig zijn.

Teveel tekst

Het lastige is dat je een diverse doelgroep bedient. Er komen alle soorten mensen naar de poli. Ik denk dat je informatie op dit terrein kort en concreet zou kunnen brengen. En een kopje per onderwerp. Plaatjes of schema's is ook informatief. Kan.
Als de informatie maar klopt. Een A4-tje kan genoeg zijn.
Zelf geef ik de voorkeur aan een internetsite van de afdeling mits die goed bijgehouden is. En dan een A4-tje mee naar huis. Dan kun je een kort en meer uitgebreide variant van de informatie kwijt.
bij voorkeur ook informatie over wachttijden of aanmeldingsprocedures, ligtijden e.d.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.