Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 13:45

Chiquita schreef op 24-08-2021 om 13:35:

[..]

nee, moeder koos ervoor om in een land achter te blijven waar ze geen familie heeft, geen werk, en de kinderen geen toekomst !

[..]

Dat wil TO dus niet. Want ze wil zijn kinderen niet over de vloer. Dus tja, hoe moet het dan".

Ik meen toch gelezen te hebben dat TO kinderen wel over de vloer zou willen, maar dat de kinderen dan iets 'normaler' gaan reageren op anderen, dat zal echt wel gaan gebeuren als hun leven weer in een ritme zit (alhoewel ik 't eens ben met anderen die zeggen dat vader beter met kinderen dan eigen woonruimte kan hebben),

Het lijkt mij dat moeder een volwassen vrouw is die gewoon zelf kiest waar ze wil wonen. 

Je kan moeilijk verwachten dat zij volgzaam meeverhuist zodat vader bij zn vriendin kan zijn. Ik denk ook niet dat TO zit te wachten op de moeder in de buurt van haar vriend en waarschijnlijk ook niet op een co ouderschap, tenminste niet voor ze vader, moeder en de kinderen heropgevoed heeft en ze bepaald heeft wat een realistisch bedrag aan alimentatie in haar ogen is.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-08-2021 om 13:46

Chiquita schreef op 24-08-2021 om 13:35:

[..]

nee, moeder koos ervoor om in een land achter te blijven waar ze geen familie heeft, geen werk, en de kinderen geen toekomst !

[..]

Dat wil TO dus niet. Want ze wil zijn kinderen niet over de vloer. Dus tja, hoe moet het dan".

Ik meen toch gelezen te hebben dat TO kinderen wel over de vloer zou willen, maar dat de kinderen dan iets 'normaler' gaan reageren op anderen, dat zal echt wel gaan gebeuren als hun leven weer in een ritme zit (alhoewel ik 't eens ben met anderen die zeggen dat vader beter met kinderen dan eigen woonruimte kan hebben),

Ehm, ze zijn sámen naar dat land verhuisd. Vader heeft na de scheiding besloten in zijn eentje terug te gaan naar Nederland. 

TO heeft meermaals aangegeven dat zijn kinderen alleen welkom zijn als zij en hun vader hun gedrag aan haar wensen aanpassen. Kinderen horen altijd welkom te zijn bij hun ouders.

Arme kinderen...

A12345

A12345

24-08-2021 om 14:58 Topicstarter

Coreopsis schreef op 24-08-2021 om 09:35:

[..]

Kort samengevat: je wil hem wel, maar zijn kinderen niet.

Hoe zou je het vinden als hij hetzelfde van jou zou eisen? Dus: je mag maximaal 1 week per maand je eigen kinderen zien, maar niet in jullie huis. (En nu niet zeggen dat dat een andere situatie is omdat jouw kinderen hun vader niet zien. Het gaat om het gedachtenexperiment.)

Mijn kinderen gedragen zich een stuk anders dan zijn kinderen. En zorgen er ook niet voor dat ik de hele dag nergens anders aan toe kom.

A12345

A12345

24-08-2021 om 15:02 Topicstarter

Coreopsis schreef op 24-08-2021 om 12:33:

[..]

Dat wil TO dus niet. Want ze wil zijn kinderen niet over de vloer. Dus tja, hoe moet het dan?

Nog los van dat het voor kinderen beter is als ze beide ouders in de buurt hebben. Vergeet niet, pa is degene is vertrokken en zijn ex en kinderen in dat verre land heeft achtergelaten.

Het idee was wel dat ze terug zouden gaan naar Nederland. Met zijn allen. 

Hij had daar achteraf niet heen moeten gaan, bij de scheiding het anders moeten spelen en voor terugkeer naar NL beter moeten nadenken, maar dat ze daar zitten komt toch echt vooral door de moeder.

A12345 schreef op 24-08-2021 om 14:58:

[..]

Mijn kinderen gedragen zich een stuk anders dan zijn kinderen. En zorgen er ook niet voor dat ik de hele dag nergens anders aan toe kom.

En je snapt echt niet waardoor dat komt? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 15:06

A12345 schreef op 24-08-2021 om 15:02:

[..]

Hij had daar achteraf niet heen moeten gaan, bij de scheiding het anders moeten spelen en voor terugkeer naar NL beter moeten nadenken, maar dat ze daar zitten komt toch echt vooral door de moeder.

En is hij inmiddels zijn koffers al aan het pakken?

[..]

Wil je een sticker?

[..]

Dat ze daar zitten maakt niets uit voor de kinderen want dat is hun wereld.

Dat ze hun vader al sinds Pasen niet gezien hebben ligt aan hun vader. Niet aan hun moeder!

Dat ze daar zijn gaan wonen ligt, voor een groot deel, aan hun vader want die wilde zijn bedrijf daar vestigen.

Dat hij na de scheiding vertrok uit dat land ligt volledig aan de vader.

En toch blijf je de moeder overal de schuld van geven.

Imi

Imi

24-08-2021 om 15:24

[..]

Ga je serieus 6- en 8-jarigen met pubers vergelijken?

En die pubers zitten al jaren in een stabiele situatie, dat is toch niet te vergelijken met de situatie waarin deze kinderen nu verkeren? 

Zij zitten in een vreemd land, in een vreemd huis, bij allemaal mensen die ze niet kennen die ook nog voortdurend bezoek ontvangen, bij een vader waarvan ze niet weten wat ze eraan hebben (hij kan zomaar weggaan, dus het veilige gevoel is weg). 

Waar slapen de kinderen, TO? Hebben ze wel een eigen kamer? Of een plekje om zich even terug te trekken in huis? 

[..]

Weet je hoe het komt dat jij nergens aan toe komt? Omdat je je constant overal mee bemoeit en overal bovenop zit, om er zeker van te zijn dat jij in het middelpunt blijft staan.

Ik vraag me af wat er van jouw kinderen terecht is gekomen, met een moeder zoals jij.
Bah!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-08-2021 om 16:01

[..]

Je mist mijn punt. Hoe zou jij het vinden als je partner beslist dat jij je kinderen nog maar 1 week per maand mag zienen niet in jullie huis?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-08-2021 om 16:03

[..]

Wiens idee was dat? Blijkbaar niet dat van zijn ex. Het oorspronkelijke idee was vast ook dat de niet zouden scheiden...

Na een scheiding ver van je kinderen gaan wonen is sowieso niet zo'n best plan. En tja, op het moment van de scheiding woonden ze nu eenmaal daar.

Tot er een oplossing is kan pa misschien beginnen om dagelijks met zijn kinderen te videobellen: gewoon een uurtje kletsen en spelletjes doen. Als er een ritme inzit gaat de druk van de ketel en zullen de kinderen vanzelf iets minder emotioneel worden en pa dus ook. Zou A12345 dat goed vinden? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.