Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:47 Topicstarter

coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 11:43:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar heb je een labeltje? Ik vind dit een vrij typische reactie en misschien ligt er ook een verklaring in dat we niet op jouw golflengte lijken te belanden. Ik denk dan alleen dat dit topic niet zo zinvol voor je is, voor zover dat niet al duidelijk geworden was.

Wat voor label? Veel meegemaakt en slechte ervaringen? Ja dat zeker.

Wat heeft hij nou precies hier in Nederland te zoeken? Waarom gaat hij niet in zijn koophuis zitten in dat andere land om er te kunnen zijn voor zijn kinderen? Als de relatie standhoudt met jou, dan kan hij jou af en toe opzoeken voor een romantische date en gelijk zijn ouders opzoeken. Maar voor de rest heeft hij toch weinig binding met Nederland? Wat doet hij daar nu precies? Hij werkt niet meer, toch?

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:45:

[..]

Ze waren welkom. Ik vond het ok. Maar nu blijkt hun gedrag wel extreem te zijn, de periode nog eens veeel langer dan vooraf zou zijn en hij gedraagt zich ook anders.

Dat hij en zijn kinderen lastig/ander gedrag laten zien is zo'n logisch gevolg van de situatie dat ik het zorgwekkend vind dat jullie beiden dit niet voorzien hebben. Daarom werd ook afstand geadviseerd. 

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:52 Topicstarter

Julali schreef op 25-08-2021 om 11:48:

Wat heeft hij nou precies hier in Nederland te zoeken? Waarom gaat hij niet in zijn koophuis zitten in dat andere land om er te kunnen zijn voor zijn kinderen? Als de relatie standhoudt met jou, dan kan hij jou af en toe opzoeken voor een romantische date en gelijk zijn ouders opzoeken. Maar voor de rest heeft hij toch weinig binding met Nederland? Wat doet hij daar nu precies? Hij werkt niet meer, toch?

Hij heeft zijn relatie in Nederland, familie woont hier en meeste vrienden ook. Daarnaast is hij hier geboren en opgegroeid. Dus geen binding lijkt me niet waar.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:47:

[..]

Wat voor label? Veel meegemaakt en slechte ervaringen? Ja dat zeker.

Ik bedoel een diagnose of iets dergelijks. Ik formuleerde het voorzichtig, omdat het hier denk ik ook niet mag, wat ik ook wel begrijp al is een diagnose natuurlijk geen schande. Ik, en meer mensen met mij, merken alleen op dat je op een andere golflengte lijkt te redeneren. Waardoor hier en daar ook de indruk ontstaat dat dit verhaal niet echt is. En dan lijkt het hier verkrijgen van tips en adviezen niet zo zinvol. 

Wasmachine schreef op 25-08-2021 om 11:49:

[..]

Dat hij en zijn kinderen lastig/ander gedrag laten zien is zo'n logisch gevolg van de situatie dat ik het zorgwekkend vind dat jullie beiden dit niet voorzien hebben. Daarom werd ook afstand geadviseerd.

Eens.

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:55 Topicstarter

coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 11:53:

[..]

Ik bedoel een diagnose of iets dergelijks. Ik formuleerde het voorzichtig, omdat het hier denk ik ook niet mag, wat ik ook wel begrijp al is een diagnose natuurlijk geen schande. Ik, en meer mensen met mij, merken alleen op dat je op een andere golflengte lijkt te redeneren. Waardoor hier en daar ook de indruk ontstaat dat dit verhaal niet echt is. En dan lijkt het hier verkrijgen van tips en adviezen niet zo zinvol.

Geen diagnose, ook nooit geweest. Moet ik wel doen, dat weet ik. 

Ik zit middenin de situatie, reageerders hier niet. Dat scheelt ook wel denk ik. 

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:56 Topicstarter

Wasmachine schreef op 25-08-2021 om 11:49:

[..]

Ik maak uit de gesprekken van de kinderen met hun moeder en voorheen vader met de kinderen/moeder op dat dit gedrag helemaal niet zo anders is. 

dan

dan

25-08-2021 om 11:59

Coreopsis schreef op 25-08-2021 om 11:42:

[..]

Eens. Die man had gewoon zelf iets moeten regelen waar zijn kinderen wel welkom zijn. Desnoods een vakantiehuisje voor die weken. En dat zou ik gedaan hebben op het moment dat TO zei dat de kinderen niet mee welkom waren. Per direct die nacht in een ander huisje of hotelkamer. No way dat ik mijn kinderen aan zo'n toxische omgeving zou blootstellen. Want ook zij zullen voelen dat de relatie nu ijzig is.

Het verhaal rammelt. Wij horen natuurlijk ook alleen maar de kant van TO. En zij kent zijn verhaal ook alleen uit wat hij vertelt.

Hij had gewoon gelijk een vakantiehuisje moeten huren voor al die weken, het is langer geworden dan verwacht maar daar was dan wel een oplossing voor te vinden geweest, altijd wel ergens iets vrij. Ik begrijp nog steeds niet waarom hij destijds met zijn gezin naar een land is vertrokken waar het dan blijkbaar toch niet prettig genoeg leven was daar. Althans niet voor hem want zijn ex woont er nog wel met de kinderen. Ook al ga je maar voor een paar jaar, dan kies je toch een land met een fijner woonklimaat? Dan had hij daar gewoon kunnen blijven na de scheiding en had hij deze rompslomp niet gehad. Nu probeert hij er wellicht alles aan te doen om de verstandhouding met zijn kinderen goed te houden en hen regelmatig te zien maar dat zal niet lukken als het samen met TO is want dat trekt ze niet. 

A12345

A12345

25-08-2021 om 12:00 Topicstarter

dan schreef op 25-08-2021 om 11:46:

[..]

op dat moment wellicht wel. Maar nu is de situatie zo dat zijn kinderen toch vaker naar Nederland komen. Als het voor jou niet werkt dat ze in jouw huis zitten, dan kan hij beter elders een woning aanhouden. Geld lijkt bij hem geen rol te spelen dus dat moet toch geen probleem zijn. Zo hebben de kinderen inderdaad een eigen ruimte en kunnen ze ook spulletjes (speelgoed, kleren, toiletartikelen) hier laten liggen.

Ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Als ze zich beter gedragen vind ik het ook geen probleem hoor. 

Maar denk dat het voor hem een principe wordt. Als ze niet welkom zijn, dan stopt hij er denk ik mee. En dan krijg je weer een andere situatie met de kinderen.

Ik heb dit topic wel van begin af aan gevolgd, maar heb even iets niet meer scherp. Was dit ook het topic waarin ik heb gelezen dat jullie versneld zijn gaan samenwonen omdat jij toen je huurhuis uit moest? Gezien de nieuwste reacties kan ik het verhaal nu even minder goed volgen, als dat inderdaad dit topic was.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-08-2021 om 12:01

A12345 schreef op 25-08-2021 om 12:00:

[..]

Ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Als ze zich beter gedragen vind ik het ook geen probleem hoor.

Maar denk dat het voor hem een principe wordt. Als ze niet welkom zijn, dan stopt hij er denk ik mee. En dan krijg je weer een andere situatie met de kinderen.

Hoe realistisch schat jij deze voorwaarde in? Het zijn geen machines die je desgewenst op een ander standje kunt zetten.

A12345

A12345

25-08-2021 om 12:02 Topicstarter

dan schreef op 25-08-2021 om 11:59:

[..]

Hij is destijds om zakelijke redenen vertrokken. Dat gebeurt wel vaker. Zat expats bijvoorbeeld die tijdelijk in landen wonen waar ze nooit de rest van hun leven door willen brengen. Is ook niet meer terug te draaien. Achteraf had hij het niet moeten doen inderdaad. Tijdelijk is nu minimaal een stuk langer geworden.

Besluit om daar toen tijdelijk te gaan wonen was ik niet bij. Echtscheiding zal hij niet verwacht hebben en ook niet dat zijn ex daar zou blijven. 
Dus ja, ongelukkige samenloop van omstandigheden.

A12345

A12345

25-08-2021 om 12:03 Topicstarter

Coreopsis schreef op 25-08-2021 om 12:01:

[..]

Hoe realistisch schat jij deze voorwaarde in? Het zijn geen machines die je desgewenst op een ander standje kunt zetten.

Mja, niet heel realistisch als ik hun gedrag nu zie. Eerder wat voorbeelden genoemd en meerdere mensen hier vonden dat ook extreem gedrag.

Kinderen kun je natuurlijk wel opvoeden, maar nu niet bepaald het idee dat dat heel goed gebeurt.

Hun gedrag valt me gewoon niet mee. Met twee kinderen erbij wordt het drukker, maar nu is het heel vaak geschreeuw en geroep. Vooral de twee kinderen tegen elkaar of als iemand komt aan iets wat van hun is. Speelgoed, plek aan tafel, etc. Als ze moeten bellen met hun moeder hebben ze ook hun uitbarstingen.

A12345

A12345

25-08-2021 om 12:04 Topicstarter

Anoniemst schreef op 25-08-2021 om 12:00:

Ik heb dit topic wel van begin af aan gevolgd, maar heb even iets niet meer scherp. Was dit ook het topic waarin ik heb gelezen dat jullie versneld zijn gaan samenwonen omdat jij toen je huurhuis uit moest? Gezien de nieuwste reacties kan ik het verhaal nu even minder goed volgen, als dat inderdaad dit topic was.

Née, ik moest en moet nergens uit. Leek ons het beste om eerst zo te kijken en later pas iets anders te kopen.

Hadden we dat wel gedaan dan zou ik straks misschien op straat staan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.