Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:38 Topicstarter

Amber82 schreef op 25-08-2021 om 11:36:

[..]

Ik zou niet meteen intrekken bij een nieuwe partner, ik zou mijn nieuwe partner ook niet meteen bij mij laten intrekken, zeker als ik kinderen heb.

Daarnaast kan hij ook particulier huren als hij zoveel geld heeft, kopen hoeft niet meteen he.

Dat kan maar hij vond een hotel toen praktischer. Valt wat voor te zeggen. Ontbijt staat elke dag klaar, je hoeft weinig te regelen, er wordt gepoetst etc. 

Doornroosje75 schreef op 25-08-2021 om 11:36:

Weet je, we kunnen ons nu wel uitleven op TO, maar ook haar vriend had wat beter moeten nadenken. Zomaar je kinderen achterlaten in een ander land en niet zorgen dat je zelf ergens een stabiele thuisbasis hebt waar zij (ook) thuis kunnen zijn.

Ab-so-luut. Daar heb ik me ook meermalen over uitgesproken in dit topic. Maar ja, die bereiken we niet...

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:38:

[..]

Dat kan maar hij vond een hotel toen praktischer. Valt wat voor te zeggen. Ontbijt staat elke dag klaar, je hoeft weinig te regelen, er wordt gepoetst etc.

Ik snap ook meteen waarom hij bij jou is ingetrokken 

Weet je, we kunnen ons nu wel uitleven op TO, maar ook haar vriend had wat beter moeten nadenken. Zomaar je kinderen achterlaten in een ander land en niet zorgen dat je zelf ergens een stabiele thuisbasis hebt waar zij (ook) thuis kunnen zijn.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap echt niet dat hij ervoor gekozen heeft zijn kinderen zolang niet te bezoeken. Hij had ook kunnen bedenken dat meteen een hele vakantie met nieuwe vriendin niet handig was. 

Oh zeker, maar die schrijft hier niet mee. Maar volgens mij heeft hij hier en daar ook wel kritiek gehad. Maar naar aanleiding van het verhaal van TO komt hij over als een lulletje lampekatoen die het allemaal maar overkomt en nergens verantwoordlijkheid voor neemt. Dus ja die mag zich ook zeker  wel eens anders gaan opstellen. 

Wat dat betreft passen ze weer prima bij elkaar.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-08-2021 om 11:41

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:37:

[..]

Het huis is van de verhuurder. Ik huur het alleen maar. Als het misgaat, dan blijf ik hier omdat ik het huur. En denk dat hij dan sowieso geen interesse heeft in dit huis.

Dat is een formaliteit. Je huurhuis is je thuis. Als je gaat samenwonen wordt het huis een thuis voor beiden. Als het goed is.

Ik kan mijn vinger er niet opleggen maar er is iets met je. Je geeft consequent antwoorden op vragen die niet gesteld worden. Op waardevolle reacties reageer je bijna altijd op 1 ding wat er je eruit pikt en de kern van een bericht kom je niet toe. Niets lijkt tot je door te dringen behalve je eigen visie, je eigen gelijk en hoe hij het allemaal wil hebben.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-08-2021 om 11:42

Eens. Die man had gewoon zelf iets moeten regelen waar zijn kinderen wel welkom zijn. Desnoods een vakantiehuisje voor die weken. En dat zou ik gedaan hebben op het moment dat TO zei dat de kinderen niet mee welkom waren. Per direct die nacht in een ander huisje of hotelkamer. No way dat ik mijn kinderen aan zo'n toxische omgeving zou blootstellen. Want ook zij zullen voelen dat de relatie nu ijzig is.

Het verhaal rammelt. Wij horen natuurlijk ook alleen maar de kant van TO. En zij kent zijn verhaal ook alleen uit wat hij vertelt.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:38:

[..]

Zoals ik al zei, hij wil nergens verantwoordelijkheid voor nemen.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:37:

[..]

Het huis is van de verhuurder. Ik huur het alleen maar. Als het misgaat, dan blijf ik hier omdat ik het huur. En denk dat hij dan sowieso geen interesse heeft in dit huis.

Niet lullig bedoeld, maar heb je een labeltje? Ik vind dit een vrij typische reactie en misschien ligt er ook een verklaring in dat we niet op jouw golflengte lijken te belanden. Ik denk dan alleen dat dit topic niet zo zinvol voor je is, voor zover dat niet al duidelijk geworden was.

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:43 Topicstarter

Wasmachine schreef op 25-08-2021 om 11:40:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap echt niet dat hij ervoor gekozen heeft zijn kinderen zolang niet te bezoeken. Hij had ook kunnen bedenken dat meteen een hele vakantie met nieuwe vriendin niet handig was.

Hij is uiteraard blij dat hij zijn kinderen nu zo lang kan zien en in Nederland.

Slecht gepland en overlegd? Ja, absoluut. Het begon als naar daar en het eindigde met tot en met de allerlaatste vakantiedag hier. Ik krijg het te horen als mededelingen. Verder geen overleg.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-08-2021 om 11:45

Tickel schreef op 25-08-2021 om 11:41:

[..]

Dat is een formaliteit. Je huurhuis is je thuis. Als je gaat samenwonen wordt het huis een thuis voor beiden. Als het goed is.

Ik kan mijn vinger er niet opleggen maar er is iets met je. Je geeft consequent antwoorden op vragen die niet gesteld worden. Op waardevolle reacties reageer je bijna altijd op 1 ding wat er je eruit pikt en de kern van een bericht kom je niet toe. Niets lijkt tot je door te dringen behalve je eigen visie, je eigen gelijk en hoe hij het allemaal wil hebben.

Het roept herinneringen op aan een zeer verontrustend topic op dat andere forum. Als er iets dergelijks aan de hand is - totaal onvermogen tot empathie, uitsluitend vanuit het eigen gezichtspunt kunnen kijken - dan vind ik dat erg triest voor de kinderen. Ook voor de kinderen van TO, omdat ze dit als enige voorbeeld krijgen want geen vader in beeld.

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:45 Topicstarter

Coreopsis schreef op 25-08-2021 om 11:42:

[..]

Eens. Die man had gewoon zelf iets moeten regelen waar zijn kinderen wel welkom zijn. Desnoods een vakantiehuisje voor die weken. En dat zou ik gedaan hebben op het moment dat TO zei dat de kinderen niet mee welkom waren. Per direct die nacht in een ander huisje of hotelkamer. No wat dat ik mijn kinderen aan zo'n toxische omgeving zou blootstellen. Want ook zij zullen voelen dat de relatie nu ijzig is.

Het verhaal rammelt. Wij horen natuurlijk ook alleen maar de kant van TO. En zij kent zijn verhaal ook alleen uit wat hij vertelt.

Ze waren welkom. Ik vond het ok. Maar nu blijkt hun gedrag wel extreem te zijn, de periode nog eens veeel langer dan vooraf zou zijn en hij gedraagt zich ook anders.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:43:

[..]

Hij is uiteraard blij dat hij zijn kinderen nu zo lang kan zien en in Nederland.

Slecht gepland en overlegd? Ja, absoluut. Het begon als naar daar en het eindigde met tot en met de allerlaatste vakantiedag hier. Ik krijg het te horen als mededelingen. Verder geen overleg.

Misschien was het al minder naar begonnen als jij niet gelijk met je neus er bovenop had gezeten door mee te gaan de kinderen op te halen.

Vanuit alle kanten werd hier geadviseerd om je vriend alleen te laten gaan.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:43:

[..]

Dat heeft toch (wederom) niets, maar dan ook niets met een gelijkwaardige relatie over en weer te maken, joh. Jullie houden jezelf gegijzeld.

dan

dan

25-08-2021 om 11:46

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:35:

[..]

Ja hij woont bij mij inderdaad.

[..]

Hij heeft dus eerst een tijdje in hotels gezeten voor we samen gingen wonen. En reisde ook veel op en neer. Voor een hotel ipv een huis valt dan iets te zeggen.

op dat moment wellicht wel. Maar nu is de situatie zo dat zijn kinderen toch vaker naar Nederland komen. Als het voor jou niet werkt dat ze in jouw huis zitten, dan kan hij beter elders een woning aanhouden. Geld lijkt bij hem geen rol te spelen dus dat moet toch geen probleem zijn. Zo hebben de kinderen inderdaad een eigen ruimte en kunnen ze ook spulletjes (speelgoed, kleren, toiletartikelen) hier laten liggen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.