A12345
01-08-2021 om 12:45
De kinderen van mijn vriend
Laat ik met mezelf beginnen.
Ik ben moeder van twee kinderen. Na de geboorte van het tweede kind gescheiden van de vader van mijn kinderen. Die heeft daarna nooit meer omgekeken naar zijn kinderen. Nooit geholpen met de opvoeding, financieel nooit geholpen en heeft nooit meer contact gehad met de kinderen. Mijn kinderen zijn nu pubers en ik vind het enorm vervelend dat ze nooit een vader hebben gehad.
Daarna wel een relatie gehad, maar dat is uiteindelijk fout gelopen, omdat diegene veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen. Met mijn kinderen wilde hij nooit eens ergens naar toe, maar als zijn kinderen er waren, dan was hij de hele dag op pad met ze.
Mijn nieuwe vriend heeft twee kinderen. Daarna is zijn vrouw er vandoor gegaan met ‘n ander. Daarna heeft vooral hij voor de kinderen gezorgd. Doordat hij veel tijd en aandacht gaf aan zijn kinderen en hun moeder niet, zijn ze erg gehecht geraakt aan hem.
Sinds ‘n jaar wonen we samen. Door de grote afstand tussen hem en zijn kinderen (nu) ziet hij z’n kinderen vooral in de vakanties. Door corona is dat wel lastig soms.
Het contact tussen hem en mijn kinderen is goed. Hij gaat met de kinderen sporten, helpt ze met hun huiswerk, brengt en haalt ze naar school, vriendjes, vriendinnetjes, etc als dat nodig is. Voorheen kon ik me financieel weinig veroorloven, maar nu gaan we ook regelmatig naar de bioscoop, kermis, weekendje weg, etc.
Het enige waar we ruzie over hebben is over zijn kinderen.
Soms wil hij een cadeautje voor ze kopen. Dan is het winkel in, winkel uit en meer dan ‘n uur rondkijken. Dat heeft al een paar keer geleid tot ruzie. Hij wil dan iets kopen wat ze echt leuk vinden, terwijl het volgens mij vooral om het idee gaat. Tijdens de laatste ruzie heeft ‘ie gezegd dat ‘ie voortaan wel in z’n eentje gaat om iets te kopen als ik er toch het geduld niet voor heb.
En wat ook voor ruzie zorgt is dat hij er hier soms met zijn hoofd totaal niet bij is. Zijn kinderen missen hem heel erg. Als hij met ze belt, is het voor hem ook bijna onmogelijk om een normaal gesprek te voeren met zijn kinderen. Ze huilen alleen maar dat ze hem missen, vragen wanneer hij weer komt, of ze naar hem mogen komen, etc. Ook zijn ex voert de emotionele druk flink op met dingen als dat de kinderen erg te lijden hebben dat ze hem niet zo vaak meer zien, dat de kinderen altijd naar hem vragen, etc.
Hij is dan soms dagen depressief. Valt moeilijk in slaap, is vroeg wakker, zit dan met glazige ogen wat voor zich uit te staren, is vergeetachtiger, etc. Hij is dan niet chagrijnig of zo, maar eerder geestelijk afwezig. Ik herken ‘m dan niet meer terug. Hij is over het algemeen erg vrolijk, sociaal, positief ingesteld, maar zo gauw als het over zijn kinderen gaat, verandert hij in een emotioneel wrak.
Ik vind dat niet leuk om hem zo te zien. Snap ook niet zo goed dat hij dit niet vooraf heeft bedacht dat zijn kinderen hem zouden gaan missen en hij zijn kinderen. Dit heeft al een aantal keren tot ruzie geleid. Als ik hem zo zie, dan wekt dat flinke irritatie bij mij op. Ook deze discussie heeft ‘ie op dezelfde manier afgesloten als die discussie over die cadeaus. Hij praat amper nog over zijn kinderen.
Ik voel me nu aardig buitengesloten voor wat betreft zijn kinderen. Hij zegt dat ik het daar zelf ‘n beetje naar gemaakt hebt.
Heeft er iemand tips? Ik ben bang dat er vaker ruzie komt, dat hij uiteindelijk voor zijn kinderen kiest of dat hij echt in een depressie komt.
EnchantedDragonfly18
25-08-2021 om 11:31
A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:20:
[..]
Hij sliep daarvoor in hotels. Het huurcontract staat op mijn naam ja. Zal toch wél vaker gebeuren dat de een bij de ander intrekt ?
Zeker, en die betaalt mee aan alles en dan wordt het "ons" huis. Maar dat is dus niet zo in jouw geval?
Amber82
25-08-2021 om 11:32
A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:23:
[..]
Het alternatief is dat je meteen samen iets koopt en als het misgaat zit je er dan mee. Of dat hij iets koopt en ik daar ga wonen, maar dan heb je hetzelfde verhaal als nu, maar dan omgekeerd. Plus met twee kinderen. Ik kan als het misgaat dan ook niet snel even iets kopen of in een hotel gaan zitten. Hij wel.
Ja je bent wat rigide. Voor de langere termijn geef ik je gelijk maar voor het begin lijkt het me prima zo.
Doornroosje is helemaal niet rigide, maar heel realistisch en kijkt naar het grotere geheel. Jij kijkt alleen naar je eigen belang en die van je eigen kinderen. Dat je je huis niet zomaar opgeeft snap ik helemaal en is heel verstandig. Maar dat daarom gelijk alles samen moet is weer het andere uiterste. En echt alles samen is het ook niet, want hij moet wel jouw kinderen accepteren en ze behandelen alsof ze van hem zelf zijn, maar jij hoeft je niet zo te gedragen naar zijn kinderen. En als je vriend zoveel geld heeft had hij ook prima particulier kunnen huren, maar daar heb jij weinig profijt van natuurlijk.
coolpack2
25-08-2021 om 11:32
A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:27:
[..]
Zijn kinderen wonen daar. Daarnaast kan hij wel snel iets kopen als het moet, een vakantiehuis huren, huur van verhuurde huizen opzeggen of in een hotel gaan zitten. Ik niet.
Die kinderen moesten toch zsm naar Nederland? Of moet dat alleen van jou?
En wonen jullie nou samen of niet? Klinkt niet zo, als ik jou zo lees, dus dan zou ik zorgen dat hij woonruimte regelt voor zichzelf.
A12345
25-08-2021 om 11:33
coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 11:29:
[..]
Onnavolgbaar. Hoezo voor de langere termijn?? Hij had toch tijdelijk een eigen woonruimte kunnen organiseren zodat er meer ruimte was om de/zijn situatie te stabiliseren. In één huis wonen zou dan zijn voor de langere termijn, niet andersom. Volgens mij moet je eens stevig in de spiegel kijken voordat je anderen rigide noemt. Werkelijk waar... 😑
Dus jij zou meteen een huis kopen om niet in te hoeven trekken in het huis van je nieuwe partner? Dan zou de gemiddelde persoon op z’n vijftigste een huis of drie hebben?
Dat had hij kunnen doen, maar hij vond hotels praktischer, makkelijker, flexibeler, etc.
coolpack2
Tickel schreef op 25-08-2021 om 11:31:
[..]
Zeker, en die betaalt mee aan alles en dan wordt het "ons" huis. Maar dat is dus niet zo in jouw geval?
Dat vraag ik me dus ook af.
A12345
coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 11:32:
[..]
En wonen jullie nou samen of niet? Klinkt niet zo, als ik jou zo lees, dus dan zou ik zorgen dat hij woonruimte regelt voor zichzelf.
Ja hij woont bij mij inderdaad.
EnchantedDragonfly18
25-08-2021 om 11:34
A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:26:
[..]
Als ik mijn huurhuis opzeg en het gaat mis, dan sta ik op straat met twee kinderen. Voor je weer iets hebt gevonden wat en te betalen is en in de buurt is…
Hij kan zo een woning kopen maar waarom zou hij dat nu doen? Dat snap ik dan wel weer dat hij dat niet doet.
Je kunt ook gewoon gaan latten. Ieder z'n eigen huis. Daar is helemaal niets mis mee aangezien jullie beide kinderen hebben en jij die van hem niet trekt.
Julali
25-08-2021 om 11:34
A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:23:
[..]
Het alternatief is dat je meteen samen iets koopt en als het misgaat zit je er dan mee. Of dat hij iets koopt en ik daar ga wonen, maar dan heb je hetzelfde verhaal als nu, maar dan omgekeerd. Plus met twee kinderen. Ik kan als het misgaat dan ook niet snel even iets kopen of in een hotel gaan zitten. Hij wel.
Ja je bent wat rigide. Voor de langere termijn geef ik je gelijk maar voor het begin lijkt het me prima zo.
Waarom blijf jij niet gewoon in je huurhuis met je kinderen en zoekt hij iets anders? Waarom direct vanaf dag 1 samenwonen, terwijl er aan alle kanten kinderen bij betrokken zijn? Hij wil toch zelf ook een plek waar hij thuis kan zijn en waar hij zijn kinderen kan ontvangen? Waar zijn kinderen een kamer hebben als ze in Nederland zijn, zodat ze zich hier ook een beetje thuis kunnen voelen bij hun vader?
EnchantedDragonfly18
25-08-2021 om 11:35
A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:33:
[..]
Is het dan niet ook ZIJN huis? Of is het alleen jouw huis en hij de geldschieter?
A12345
25-08-2021 om 11:35
coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 11:32:
[..]
Julali schreef op 25-08-2021 om 11:34:
[..]
Waarom blijf jij niet gewoon in je huurhuis met je kinderen en zoekt hij iets anders? Waarom direct vanaf dag 1 samenwonen, terwijl er aan alle kanten kinderen bij betrokken zijn? Hij wil toch zelf ook een plek waar hij thuis kan zijn en waar hij zijn kinderen kan ontvangen? Waar zijn kinderen een kamer hebben als ze in Nederland zijn, zodat ze zich hier ook een beetje thuis kunnen voelen bij hun vader?
Hij heeft dus eerst een tijdje in hotels gezeten voor we samen gingen wonen. En reisde ook veel op en neer. Voor een hotel ipv een huis valt dan iets te zeggen.
coolpack2
25-08-2021 om 11:36
[..]
Dus jij zou meteen een huis kopen om niet in te hoeven trekken in het huis van je nieuwe partner? Dan zou de gemiddelde persoon op z’n vijftigste een huis of drie hebben?
Dat had hij kunnen doen, maar hij vond hotels praktischer, makkelijker, flexibeler, etc.
Je wekt steeds meer de indruk dat je het erom doet, he. Lees anders even de post van Amber82, 11:32. Misschien snap je het dan?
Amber82
[..]
Ik zou niet meteen intrekken bij een nieuwe partner, ik zou mijn nieuwe partner ook niet meteen bij mij laten intrekken, zeker als ik kinderen heb.
Daarnaast kan hij ook particulier huren als hij zoveel geld heeft, kopen hoeft niet meteen he.
Doornroosje75
Weet je, we kunnen ons nu wel uitleven op TO, maar ook haar vriend had wat beter moeten nadenken. Zomaar je kinderen achterlaten in een ander land en niet zorgen dat je zelf ergens een stabiele thuisbasis hebt waar zij (ook) thuis kunnen zijn.
A12345
25-08-2021 om 11:37
Tickel schreef op 25-08-2021 om 11:35:
[..]
Is het dan niet ook ZIJN huis? Of is het alleen jouw huis en hij de geldschieter?
Het huis is van de verhuurder. Ik huur het alleen maar. Als het misgaat, dan blijf ik hier omdat ik het huur. En denk dat hij dan sowieso geen interesse heeft in dit huis.
coolpack2
25-08-2021 om 11:37
Tickel schreef op 25-08-2021 om 11:34:
[..]
Je kunt ook gewoon gaan latten. Ieder z'n eigen huis. Daar is helemaal niets mis mee aangezien jullie beide kinderen hebben en jij die van hem niet trekt.
Ik mag toch hopen dat dat wel het minste is wat die man nu gaat doen...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.