Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:16 Topicstarter

coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 11:15:

[..]

Nou, inderdaad. Apart gaan wonen lijkt me stap 1, maar dat zal voor TO waarschijnlijk ook geen 'echte relatie' zijn. 🤦

Née, niet echt.

Ik snap vooral niet waarom je op zo'n ongelijkwaardige basis zou willen gaan samenwonen. Dan was ik blijven latten. Juist ook als er aan beide kanten kinderen bij betrokken zijn. 
Ik zou bovenal niet willen wonen in een woning die niet mijn thuis is. Dan blijf je altijd het gevoel hebben dat je ergens leeft onder voorwaarden en huisregels van degene met de touwtjes (in dit geval het huurcontract) in handen. 

Maar hee, dat ben ik. Ik ben wellicht wat rigide op het vlak van zelfstandigheid en gelijkwaardigheid.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:10:

[..]

Hij vindt het uiteraard niet zijn huis en vindt het te klein. Voor 4 al, laat staan voor 6.

Maar goed, ik snap dat iemand niet meteen een groter huis koopt.

Wel apart. Ene kant stelt men hier dat het mij om geld en materiële dingen te doen, maar nu is het dan ook weer niet goed als hij niet “even” een huis koopt.

Nee hoor. Jij hebt het over jouw huis in plaats van jullie huis, terwijl jullie samenwonen. Kennelijk wordt hij dan geacht ook een eigen huis te hebben  om te wonen (wat mij overigens vrij logisch had geleken om te beginnen). 

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:18 Topicstarter

Poezie schreef op 25-08-2021 om 11:16:

[..]

O, dat is leuk voor zijn kinderen

Verder heb je hem niet meer gesproken?

Ja, dat vinden ze leuk. Gisteren zijn ze ook weg geweest, naar de kermis. Dus de kinderen vermaken zich wel. 

Née, niet inhoudelijk over de discussie. Hij en de kinderen kwamen goed gemutst aan en ben er dus maar niet over begonnen.

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:20 Topicstarter

coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 11:18:

[..]

Nee hoor. Jij hebt het over jouw huis in plaats van jullie huis, terwijl jullie samenwonen. Kennelijk wordt hij dan geacht ook een eigen huis te hebben om te wonen (wat mij overigens vrij logisch had geleken om te beginnen).

Hij sliep daarvoor in hotels. Het huurcontract staat op mijn naam ja. Zal toch wél vaker gebeuren dat de een bij de ander intrekt ? 

In dit geval vind ik het toch wel erg verstandig. Ze zijn snel samen gaan wonen en met de huidige woningmarkt is een huurhuis opzeggen zeer onverstandig. Als hij echt zoveel geld heeft zou hij wel vrij snel een eigen woning moeten kunnen vinden. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-08-2021 om 11:21

A12345 schreef op 25-08-2021 om 10:24:

[..]

Het lijkt mij de beste oplossing. Hopen dat ze daar weg gaat maar het verblijf daar wel betalen, dat bijt elkaar toch ?

Ik zie er nu al tegenop als ze de volgende keer weer komen. Als ze zich wat beter gedragen, prima, maar op deze manier…

Heb jij eigenlijk wel gelezen wat er in de post staat waar je op hebt gereageerd? 

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:16:

[..]

Née, niet echt.

Tja. Volgens mij hebben jullie in Lala-land geleefd. Die bubbel knapt natuurlijk een keer. Beetje jammer alleen van de schade die met name zijn kinderen hierdoor hebben opgelopen en nog steeds oplopen zolang jullie dit laten voortduren. 

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:23 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 25-08-2021 om 11:18:

Ik snap vooral niet waarom je op zo'n ongelijkwaardige basis zou willen gaan samenwonen. Dan was ik blijven latten. Juist ook als er aan beide kanten kinderen bij betrokken zijn.
Ik zou bovenal niet willen wonen in een woning die niet mijn thuis is. Dan blijf je altijd het gevoel hebben dat je ergens leeft onder voorwaarden en huisregels van degene met de touwtjes (in dit geval het huurcontract) in handen.

Maar hee, dat ben ik. Ik ben wellicht wat rigide op het vlak van zelfstandigheid en gelijkwaardigheid.

Het alternatief is dat je meteen samen iets koopt en als het misgaat zit je er dan mee. Of dat hij iets koopt en ik daar ga wonen, maar dan heb je hetzelfde verhaal als nu, maar dan omgekeerd. Plus met twee kinderen. Ik kan als het misgaat dan ook niet snel even iets kopen of in een hotel gaan zitten. Hij wel.

Ja je bent wat rigide. Voor de langere termijn geef ik je gelijk maar voor het begin lijkt het me prima zo.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:20:

[..]

Hij sliep daarvoor in hotels. Het huurcontract staat op mijn naam ja. Zal toch wél vaker gebeuren dat de een bij de ander intrekt ?

Infobericht

Bericht verwijderd ivm beledigen forummer.

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:26 Topicstarter

Wasmachine schreef op 25-08-2021 om 11:21:

In dit geval vind ik het toch wel erg verstandig. Ze zijn snel samen gaan wonen en met de huidige woningmarkt is een huurhuis opzeggen zeer onverstandig. Als hij echt zoveel geld heeft zou hij wel vrij snel een eigen woning moeten kunnen vinden.

Als ik mijn huurhuis opzeg en het gaat mis, dan sta ik op straat met twee kinderen. Voor je weer iets hebt gevonden wat en te betalen is en in de buurt is… 

Hij kan zo een woning kopen maar waarom zou hij dat nu doen? Dat snap ik dan wel weer dat hij dat niet doet. 

A12345

A12345

25-08-2021 om 11:27 Topicstarter

coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 11:24:

[..]

Ja en dan loop je er als een Lemming achteraan, ook al zijn er aan beide kanten kinderen waarvan er op z'n minst twee met grote waarschijnlijkheid de ellende ingetrokken worden? Ik begrijp niet hoe dat werkt in zo'n tingeltangelhersenpan.

Zijn kinderen wonen daar. Daarnaast kan hij wel snel iets kopen als het moet, een vakantiehuis huren, huur van verhuurde huizen opzeggen of in een hotel gaan zitten. Ik niet. 

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:23:

[..]

Het alternatief is dat je meteen samen iets koopt en als het misgaat zit je er dan mee. Of dat hij iets koopt en ik daar ga wonen, maar dan heb je hetzelfde verhaal als nu, maar dan omgekeerd. Plus met twee kinderen. Ik kan als het misgaat dan ook niet snel even iets kopen of in een hotel gaan zitten. Hij wel.

Ja je bent wat rigide. Voor de langere termijn geef ik je gelijk maar voor het begin lijkt het me prima zo.

Onnavolgbaar. Hoezo voor de langere termijn?? Hij had toch tijdelijk een eigen woonruimte kunnen organiseren zodat er meer ruimte was om de/zijn situatie te stabiliseren. In één huis wonen zou dan zijn voor de langere termijn, niet andersom. Volgens mij moet je eens stevig in de spiegel kijken voordat je anderen rigide noemt. Werkelijk waar... 😑

dan

dan

25-08-2021 om 11:30

A12345 schreef op 25-08-2021 om 10:24:

[..]

Het lijkt mij de beste oplossing. Hopen dat ze daar weg gaat maar het verblijf daar wel betalen, dat bijt elkaar toch ?

Ik zie er nu al tegenop als ze de volgende keer weer komen. Als ze zich wat beter gedragen, prima, maar op deze manier…

Als zij daar iets opgebouwd heeft, sociaal netwerk of zoiets, dan is de kans toch een stuk kleiner dat ze naar Nederland komt dan wanneer ze zich in haar eentje (als de kinderen niet thuis zijn) zit te verpieteren. 

A12345 schreef op 25-08-2021 om 11:26:

[..]

Als ik mijn huurhuis opzeg en het gaat mis, dan sta ik op straat met twee kinderen. Voor je weer iets hebt gevonden wat en te betalen is en in de buurt is…

Hij kan zo een woning kopen maar waarom zou hij dat nu doen? Dat snap ik dan wel weer dat hij dat niet doet.

Ik vind dit de meest verstandige beslissing die jullie hebben gemaakt. Verder zijn jullie veel te hard van stapel gelopen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.