Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-08-2021 om 19:27

AeonofWinter schreef op 24-08-2021 om 19:20:

[..]

Je doet het om he?

Ik hoop zo dat we er gewoon allemaal volledig ingestonken zijn en dat TO in Noorwegen zich een breuk lacht. Want stel dat dit wél echt is...

dan

dan

24-08-2021 om 19:39

Coreopsis schreef op 24-08-2021 om 19:27:

[..]

Ik hoop zo dat we er gewoon allemaal volledig ingestonken zijn en dat TO in Noorwegen zich een breuk lacht. Want stel dat dit wél echt is...

Ik weet het op den duur ook niet meer. Zelf ben ik iemand die wel openstaat voor de mening voor een ander en daar eventueel mee aan de slag gaat, waar nodig. Maar TO houdt steeds vast aan haar eigen wil en mening

A12345 schreef op 24-08-2021 om 17:34:

[..]

Dat ze twee handen en twee benen heeft en prima kan werken.

En jij hebt hersens gekregen en kan hulp inschakelen om inzicht te krijgen in het gedrag van getroebleerde kinderen. Doe jij dat?

Ik verbaas me dat hier nog steeds serieus wordt gereageerd eigenlijk.

AcidicShark11

AcidicShark11

24-08-2021 om 19:46

[..]

Ik geloof serieus dat dit soort mensen bestaan hoor. Reality is sometimes stranger than fiction ende zo. Maar ik hoop dat dit een kwestie dikke-duim is.

Volgens mij gebruikt TO dit forum als een soort van dagboek.
Daarom houdt ze zich niet in.
Als haar vriend het verhaal, zoals ze hier vertelt, zou lezen, dan was hij waarschijnlijk vandaag nog weg.

TO, ik probeer me voor bedenken hoe jullie in deze situatie zijn beland. 
Hoe lang kenden jullie elkaar voor je bent gaan samenwonen? 
Hoe lang was hij op dat moment al terug in Nederland? 
Is hij bij jou ingetrokken, jij bij hem of hebben jullie samen iets nieuws gezocht? 
Hoe had hij zich het contact met zijn kinderen voorgesteld voordat corona uitbrak? 

A12345

A12345

24-08-2021 om 21:14 Topicstarter

[..]

Nou, ik zit niet in Noorwegen en lach me zeker geen breuk.

A12345

A12345

24-08-2021 om 21:17 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 24-08-2021 om 20:12:

TO, ik probeer me voor bedenken hoe jullie in deze situatie zijn beland.
Hoe lang kenden jullie elkaar voor je bent gaan samenwonen?
Hoe lang was hij op dat moment al terug in Nederland?
Is hij bij jou ingetrokken, jij bij hem of hebben jullie samen iets nieuws gezocht?
Hoe had hij zich het contact met zijn kinderen voorgesteld voordat corona uitbrak?

Jaar ongeveer. Hij reisde toen op en neer. Niet alleen naar Nederland, maar ook naar andere landen. Spanje, Oostenrijk, Tsjechie, Belgie bijvoorbeeld. 

Hij wilde om de week daar zijn. Maar dat is/was simpelweg niet te doen met reistijd, werk, twee kinderen, alles wat er was gebeurd etc. Veel te veel hooi op zijn vork genomen. Ook je rust heb je nodig. 

A12345 schreef op 24-08-2021 om 19:00:

[..]

Ik heb er weinig invloed op. Behalve dat ik mijn visie over het geheel kan geven.

Dit is niet de werkelijkheid. Het is wat jij denkt, waar jij van overtuigd bent. Jouw visie is maar één perspectief op de situatie, jouw perspectief. Fictief, zit allemaal in jouw hoofd. 

Er zijn andere mogelijkheden, waarbij jij wel iets kan en moet doen, namelijk jezelf en jouw mening op de achtergrond plaatsen en samen met je vriend concrete oplossingen zoeken, waar jij een bijdrage aan levert, om zijn kinderen op een prettige manier veel vaker te zien. Maar dat vraagt aanpassingen van jou, flexibiliteit, verandering. Dat is moeilijk maar het biedt wel een kans van slagen, terwijl alleen maar jouw visie geven, zeggen wat er zou moeten gebeuren, volkomen vastloopt. 

De vraag blijft dus: wil je onderdeel zijn van de oplossing? Wil je daar een bijdrage aan leveren? Of wil je alleen vanaf de zijlijn aan je vriend vertellen wat hij zou moeten doen en waar hij anderen toe moet dwingen? Wetend dat dat niet gaat werken.

Desire schreef op 24-08-2021 om 19:40:

Ik verbaas me dat hier nog steeds serieus wordt gereageerd eigenlijk.

Dit dus. Dat het nog serieus genomen wordt.

A12345

A12345

25-08-2021 om 10:24 Topicstarter

Mija schreef op 24-08-2021 om 21:48:

[..]

Dit is niet de werkelijkheid. Het is wat jij denkt, waar jij van overtuigd bent. Jouw visie is maar één perspectief op de situatie, jouw perspectief. Fictief, zit allemaal in jouw hoofd.

Er zijn andere mogelijkheden, waarbij jij wel iets kan en moet doen, namelijk jezelf en jouw mening op de achtergrond plaatsen en samen met je vriend concrete oplossingen zoeken, waar jij een bijdrage aan levert, om zijn kinderen op een prettige manier veel vaker te zien. Maar dat vraagt aanpassingen van jou, flexibiliteit, verandering. Dat is moeilijk maar het biedt wel een kans van slagen, terwijl alleen maar jouw visie geven, zeggen wat er zou moeten gebeuren, volkomen vastloopt.

De vraag blijft dus: wil je onderdeel zijn van de oplossing? Wil je daar een bijdrage aan leveren? Of wil je alleen vanaf de zijlijn aan je vriend vertellen wat hij zou moeten doen en waar hij anderen toe moet dwingen? Wetend dat dat niet gaat werken.

Het lijkt mij de beste oplossing. Hopen dat ze daar weg gaat maar het verblijf daar wel betalen, dat bijt elkaar toch ?

Ik zie er nu al tegenop als ze de volgende keer weer komen. Als ze zich wat beter gedragen, prima, maar op deze manier…

A12345 schreef op 25-08-2021 om 10:24:

[..]

Ik zie er nu al tegenop als ze de volgende keer weer komen. Als ze zich wat beter gedragen, prima, maar op deze manier…

Ze kwamen je huis toch niet meer in?

Wel consequent blijven hoor

A12345

A12345

25-08-2021 om 10:34 Topicstarter

Granny71 schreef op 25-08-2021 om 10:32:

[..]

Ze kwamen je huis toch niet meer in?

Wel consequent blijven hoor

Dat heb ik hem inderdaad gezegd ja.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 10:34:

[..]

Dat heb ik hem inderdaad gezegd ja.

Jouw huis? Niet jullie huis? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.