Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

Sandra1964 schreef op 24-08-2021 om 16:13:

Tot er een oplossing is kan pa misschien beginnen om dagelijks met zijn kinderen te videobellen: gewoon een uurtje kletsen en spelletjes doen. Als er een ritme inzit gaat de druk van de ketel en zullen de kinderen vanzelf iets minder emotioneel worden en pa dus ook. Zou A12345 dat goed vinden?

Tot er een oplossing is??

Deze vader + zijn kinderen zijn het meest gebaat bij een definitief afscheid van deze mevrouw, die hem alleen waardeert vanwege zijn ruim gevulde portemonnee.

Zo jammer voor TO, dat de moeder van de kinderen van vriend zoveel geld krijgt.
Ze zou willen dat het allemaal aan haar en haar kinderen besteed werd, kunnen die leuke weekendjes uitgebreid worden met langere, dure vakanties. Vandaar die schaamteloze jaloezie op de ex.
Ze heeft een jaartje kunnen genieten en nu is het wel klaar.
Daag TO, het wordt weer op een houtje bijten

noemmijmaarsuus schreef op 24-08-2021 om 16:42:

Zo jammer voor TO, dat de moeder van de kinderen van vriend zoveel geld krijgt.
Ze zou willen dat het allemaal aan haar en haar kinderen besteed werd, kunnen die leuke weekendjes uitgebreid worden met langere, dure vakanties. Vandaar die schaamteloze jaloezie op de ex.
Ze heeft een jaartje kunnen genieten en nu is het wel klaar.
Daag TO, het wordt weer op een houtje bijten

Dit soort lullige opmerkingen hoeven nou ook weer niet. Ik heb het er niet uitgehaald, dat het om geld zou gaan. Het geld kwam ter sprake om het disfunctioneren van moeder te illustreren. Ook niet fraai. TO lijkt het meer om de onverdeelde aanwezigheid en aandacht te doen, wat best begrijpelijk is maar helemaal niet realistisch in de gegeven omstandigheden.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 17:00

Mija schreef op 24-08-2021 om 16:47:

[..]

Dit soort lullige opmerkingen hoeven nou ook weer niet. Ik heb het er niet uitgehaald, dat het om geld zou gaan. Het geld kwam ter sprake om het disfunctioneren van moeder te illustreren. Ook niet fraai. TO lijkt het meer om de onverdeelde aanwezigheid en aandacht te doen, wat best begrijpelijk is maar helemaal niet realistisch in de gegeven omstandigheden.

Het wel of niet functioneren van de moeder is toch niet relevant voor de hoogte van de alimentatie? TO haalt in haar OP zelf aan dat ze eerder weinig financiële ruimte had en dat hij daar verandering inbracht want nu kunnen ze wel naar een pretpark kermis of weekend weg. Ik veronderstel dat het financiële gedeelte dus ook wel meespeelt in wat TO voor elkaar probeert te krijgen. De moeder zoveel mogelijk naar de grond schoppen, klagen over onopgevoede onaangepaste achterlopende kinderen die kennelijk nog niet zelfstandig kunnen eten, zeggen dat het beter zou zijn dat ze in Nederland komen wonen en weg bij die inhalige moeilijke moeder. 

BlueHeart schreef op 24-08-2021 om 17:00:

[..]

Het wel of niet functioneren van de moeder is toch niet relevant voor de hoogte van de alimentatie? TO haalt in haar OP zelf aan dat ze eerder weinig financiële ruimte had en dat hij daar verandering inbracht want nu kunnen ze wel naar een pretpark kermis of weekend weg. Ik veronderstel dat het financiële gedeelte dus ook wel meespeelt in wat TO voor elkaar probeert te krijgen. De moeder zoveel mogelijk naar de grond schoppen, klagen over onopgevoede onaangepaste achterlopende kinderen die kennelijk nog niet zelfstandig kunnen eten, zeggen dat het beter zou zijn dat ze in Nederland komen wonen en weg bij die inhalige moeilijke moeder.

Die moeder moet ook naar Nederland komen hoor, anders zit TO elke dag met die kinderen opgescheept.

Wel met een "aangepaste" alimentatie (=veel minder dan ze nu krijgt).

En naar wie kan dan het extra geld wat dan vrij komt beter gaan dan naar TO.

Toch?

[..]

Maar de vader moet wel voldoende aandacht aan to en haar kinderen blijven besteden dus het beste zou zijn dat moeder platzak naar Nederland komt, een schrale alimentatie krijgt en vader  zijn kinderen om de week 2 daagjes ziet.

[..]

Moeder zit volgens TO maar als een luxe paard te lummelen in dat volkomen achterlijke land met drie oppassen en dat kan alleen omdat er zoveel geld haar kant op wordt geschoven. 

Verder heb ik niet zoveel over geld gelezen. Die uitstapjes kunnen kennelijk ook naast de hoge alimentatie. 

TO lijkt strategisch niet bijzonder onderlegd want ze gaat op deze manier helemaal niks goeds ‘voor elkaar krijgen’ en eigenlijk weet ze dat ook. Ze lijkt alleen niet in staat om er anders naar te kijken. En zoals een medeforummer al zei: Rachel heeft echt herhaaldelijk op een eerlijke, lieve manier haar uiterste best gedaan om daar een openingetje voor te maken. Hulde daarvoor! Maar het zit er kennelijk niet in. En dan matcht het dus niet. 

Granny71 schreef op 24-08-2021 om 17:09:

[..]

Maar de vader moet wel voldoende aandacht aan to en haar kinderen blijven besteden dus het beste zou zijn dat moeder platzak naar Nederland komt, een schrale alimentatie krijgt en vader zijn kinderen om de week 2 daagjes ziet.

Dit dus.

Het ideale scenario van TO!

dan

dan

24-08-2021 om 17:15

ik denk dat TO wel van haar vriend houdt maar wel op een ongezonde manier. Dat ze bang is dat zijzelf en haar kinderen aandacht tekort gaan komen als hij zijn kinderen vaker ziet.

A12345

A12345

24-08-2021 om 17:16 Topicstarter

Mija schreef op 24-08-2021 om 16:47:

[..]

Ja als het om geld zou gaan was het simpel. Dan hoe vaker daar hoe beter lijkt me. 

dan schreef op 24-08-2021 om 17:15:

ik denk dat TO wel van haar vriend houdt maar wel op een ongezonde manier. Dat ze bang is dat zijzelf en haar kinderen aandacht tekort gaan komen als hij zijn kinderen vaker ziet.

Als je dat liefde noemt.................

A12345

A12345

24-08-2021 om 17:18 Topicstarter

Mija schreef op 24-08-2021 om 17:12:

[..]

Moeder zit volgens TO maar als een luxe paard te lummelen in dat volkomen achterlijke land met drie oppassen en dat kan alleen omdat er zoveel geld haar kant op wordt geschoven.

Verder heb ik niet zoveel over geld gelezen. Die uitstapjes kunnen kennelijk ook naast de hoge alimentatie.

TO lijkt strategisch niet bijzonder onderlegd want ze gaat op deze manier helemaal niks goeds ‘voor elkaar krijgen’ en eigenlijk weet ze dat ook. Ze lijkt alleen niet in staat om er anders naar te kijken. En zoals een medeforummer al zei: Rachel heeft echt herhaaldelijk op een eerlijke, lieve manier haar uiterste best gedaan om daar een openingetje voor te maken. Hulde daarvoor! Maar het zit er kennelijk niet in. En dan matcht het dus niet.

Die alimentatie voelt hij niet eens eigenlijk maar is natuurlijk wel de bron van een deel van het probleem.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 17:20

Mija schreef op 24-08-2021 om 17:12:

[..]

Maar die alimentatie is een afspraak tussen de ouders, het is niet aan haar om daar kritisch over te zijn over wat die moeder allemaal wel of niet doet.  Ze begint daar zelf steeds over, hoe ze bijvoorbeeld vind dat die alimentatie omlaag moet en dat hij het hard moet spelen met zn ex. Dat geeft te denken dat het wel om geld gaat, ze klinkt namelijk ook niet bepaald liefdevol over haar vriend.

A12345 schreef op 24-08-2021 om 17:18:

[..]

Die alimentatie voelt hij niet eens eigenlijk maar is natuurlijk wel de bron van een deel van het probleem.

Wat is daar precies je probleem dan mee?

A12345

A12345

24-08-2021 om 17:34 Topicstarter

Poezie schreef op 24-08-2021 om 17:21:

[..]

Wat is daar precies je probleem dan mee?

Dat ze twee handen en twee benen heeft en prima kan werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.