Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

Leene

Leene

24-08-2021 om 08:51

Tickel schreef op 24-08-2021 om 08:32:

[..]

[..]

Mag tijd doorbrengen met zijn kinderen dáár

En je ziet niet waar het fout gaat? Je wijst de kinderen van je vriend af. Draai het eens om. Hoe zou jij je voelen als je vriend jouw kinderen had afgewezen? Dat hij het prima vindt als je tijd met hen doorbrengt maar niet in zijn huis? Ik vind het echt jammer dat je niet ziet dat je alles over jezelf afroept. Dat alles draait om hoe JIJ wil dat alles gaat zonder het belang van de kinderen en vader mee te wegen.

Er zijn diverse mensen die tegen TO hebben gezegd hoe ze het in haar hoofd haalde om de kinderen geen tijd te gunnen met hun vader en ze ook hadden kunnen besluiten om vader met de kinderen in een vakantiehuisje te 'parkeren' ,zodat ze veel tijd hadden met elkaar. Wat ik op zich geen gek advies vindt. En dat ook nog een paar dagen met TO en haar kinderen. TO krijgt hier op zijn minst wat tegenstrijdige zaken te horen. 

overigens ben ik het wel eens met veel van de posting.

TO je lijkt veel te weinig inzicht te hebben in je eigen rol en te weinig in waarom zijn kinderen zo zijn zoals ze zijn. Die zijn compleet van de leg. Sommige reageerders zoals Rachel hebben veel moeite gedaan om op een vriendelijke manier jou gedrag te ontleden en te spiegelen.  Dat lijk je niet goed op te pakken. Zoals door meerderen al gezegd heb je meer hulp nodig. Je kan dan wel gelijk hebben dat je de situatie met ex raar vindt. Vind ik ook maar dat kun je 1x zeggen maar vervolgens zul je er toch mee moeten dealen.

Verder moet je jezelf afvragen of je wel een relatie wil met iemand met jonge kinderen.  Samengestelde gezinnen is vaal moeilijk,dan moet je echt wel stevig in je schoenen staan ,goed weten waaraan je begint ,veel samen praten en een hoop incasseringsvermogen hebben anders kun je het wel schudden hoeveel je ook van elkaar houdt

A12345 schreef op 24-08-2021 om 08:04:

[..]

Wat een onzin. Heb nog geprobeerd het te redden met dat hij zo vaak als hij wil daar zijn kinderen mag gaan zijn maar hij blijft maar vallen over dingen die in een gefrustreerde bui zijn gezegd.

Nou dat klopt niet helemaal he. Aan het begin van dit topic heb je al gezegd dat je niet wil dat hij elke maand naar zijn kinderen gaat, want dat is geen relatie voor jou of zo bouw je niks op als hij maar de helft van de maand bij je is.

Ik neem aan dat ze bedoelt dat ze dat nu heeft gezegd. Als goedmaker.

Ohja, Nouja kan me voorstellen dat hij dat ook niet meer helemaal geloofd na alles wat er al door TO is gezegd.

A12345

A12345

24-08-2021 om 09:23 Topicstarter

Meesje schreef op 24-08-2021 om 09:07:

Ik neem aan dat ze bedoelt dat ze dat nu heeft gezegd. Als goedmaker.

Ja zoals jij het zegt inderdaad. Maar hij zegt dat ik dat nu zeg en er straks moeilijk over ga doen. En dat hij zijn kinderen wil zien waar hij wil.

A12345 schreef op 24-08-2021 om 09:23:

[..]

Ja zoals jij het zegt inderdaad. Maar hij zegt dat ik dat nu zeg en er straks moeilijk over ga doen. En dat hij zijn kinderen wil zien waar hij wil.

En Ik geef hem groot gelijk dat hij dat denkt, want aan het begin van het topic was je daar ook heel stellig in.

Maar vertel eens, sta je daar nu echt anders in? Of heb je dat in een wanhoopspoging geroepen. Of sta je er nu echt voor open een relatie op te bouwen met een man die (bijna) de helft van de maand of een week per maand bij zijn kinderen is?

A12345

A12345

24-08-2021 om 09:31 Topicstarter

Amber82 schreef op 24-08-2021 om 09:26:

[..]

En Ik geef hem groot gelijk dat hij dat denkt, want aan het begin van het topic was je daar ook heel stellig in.

Maar vertel eens, sta je daar nu echt anders in? Of heb je dat in een wanhoopspoging geroepen. Of sta je er nu echt voor open een relatie op te bouwen met een man die (bijna) de helft van de maand of een week per maand bij zijn kinderen is?

Een week per maand zou ik heel graag willen proberen. Beter dan helemaal niet meer. Om de week lijkt me niks en denk ook niet dat hij om de week op en neer wil gaan rijden.

Ik zou wel willen dat we vriend eens konden spreken.
Ik heb iig een plaatje voor hem: 

50064989.jpg

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-08-2021 om 09:35

A12345 schreef op 24-08-2021 om 09:31:

[..]

Een week per maand zou ik heel graag willen proberen. Beter dan helemaal niet meer. Om de week lijkt me niks en denk ook niet dat hij om de week op en neer wil gaan rijden.

Kort samengevat: je wil hem wel, maar zijn kinderen niet.

Hoe zou je het vinden als hij hetzelfde van jou zou eisen? Dus: je mag maximaal 1 week per maand je eigen kinderen zien, maar niet in jullie huis. (En nu niet zeggen dat dat een andere situatie is omdat jouw kinderen hun vader niet zien. Het gaat om het gedachtenexperiment.)

A12345 schreef op 24-08-2021 om 09:31:

[..]

Hij kan ook 2 weken achter elkaar gaan.

Maar goed in deze reactie geef je al heel duidelijk je restricties aan, dus dat hij zoveel mag gaan als hij wil (wat je tegen hem hebt gezegd) klopt al niet en zijn bewering dat je terugkrabbeld klopt dus wel.

Dus wees eens eerlijk tegen hem en geef aan waar je grenzen liggen en roep niet in het luchtledige dat hij zoveel mag gaan als hij wil.

Amber82 schreef op 24-08-2021 om 09:38:

[..]

Hij kan ook 2 weken achter elkaar gaan.

Maar goed in deze reactie geef je al heel duidelijk je restricties aan, dus dat hij zoveel mag gaan als hij wil (wat je tegen hem hebt gezegd) klopt al niet en zijn bewering dat je terugkrabbeld klopt dus wel.

Dus wees eens eerlijk tegen hem en geef aan waar je grenzen liggen en roep niet in het luchtledige dat hij zoveel mag gaan als hij wil.

Ik heb dit draadje steeds gelezen en klein beetje kan ik me wel voorstellen hoe A12345 zich voelt. Want veel eerder schreef ze al dat dat op en neer reizen (auto of vliegtuig) vriend uitput, dus moe als hij daar aankomt en dan weer terug. Dat ze daarom onder ander liever zou zien dat kinderen in NL zouden opgroeien, waar meer en betere kansen voor deze kinderen zouden zijn (dan heeft ze toch het welzijn van die kinderen in de gaten). En stel dat de kinderen naar NL komen, dan zouden vader en zijn kinderen mss in de buurt in woning kunnen trekken, en kunnen TO en vader mét kinderen hun relatie rustig uitbouwen. Er werd hierboven door Leene ook geschreven: "Er zijn diverse mensen die tegen TO hebben gezegd hoe ze het in haar hoofd haalde om de kinderen geen tijd te gunnen met hun vader en ze ook hadden kunnen besluiten om vader met de kinderen in een vakantiehuisje te 'parkeren' ,zodat ze veel tijd hadden met elkaar. Wat ik op zich geen gek advies vindt. En dat ook nog een paar dagen met TO en haar kinderen. TO krijgt hier op zijn minst wat tegenstrijdige zaken te horen." 

Wát TO ook zegt of doet, het is nooit goed. En daarmee wil ik zeker niet zeggen dat ik het eens ben met hoe TO handelt of spreekt, maar ik kan met een paar schrijvers hier ook een andere kant zien.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 09:49

Chiquita schreef op 24-08-2021 om 09:48:

[..]

Ik heb dit draadje steeds gelezen en klein beetje kan ik me wel voorstellen hoe A12345 zich voelt. Want veel eerder schreef ze al dat dat op en neer reizen (auto of vliegtuig) vriend uitput, dus moe als hij daar aankomt en dan weer terug. Dat ze daarom onder ander liever zou zien dat kinderen in NL zouden opgroeien, waar meer en betere kansen voor deze kinderen zouden zijn (dan heeft ze toch het welzijn van die kinderen in de gaten). En stel dat de kinderen naar NL komen, dan zouden vader en zijn kinderen mss in de buurt in woning kunnen trekken, en kunnen TO en vader mét kinderen hun relatie rustig uitbouwen. Er werd hierboven door Leene ook geschreven: "Er zijn diverse mensen die tegen TO hebben gezegd hoe ze het in haar hoofd haalde om de kinderen geen tijd te gunnen met hun vader en ze ook hadden kunnen besluiten om vader met de kinderen in een vakantiehuisje te 'parkeren' ,zodat ze veel tijd hadden met elkaar. Wat ik op zich geen gek advies vindt. En dat ook nog een paar dagen met TO en haar kinderen. TO krijgt hier op zijn minst wat tegenstrijdige zaken te horen."

Wát TO ook zegt of doet, het is nooit goed. En daarmee wil ik zeker niet zeggen dat ik het eens ben met hoe TO handelt of spreekt, maar ik kan met een paar schrijvers hier ook een andere kant zien.

Je vergeet alleen de moeder.

Chiquita schreef op 24-08-2021 om 09:48:

[..]

Niet helemaal mee eens, ik heb vooral mijn best gedaan haar op een vriendelijke manier te helpen. Mijn vorige bericht zijn oprecht en gemeend, ik zeg dat niet omdat ik met de stoet mee wil lopen. Ik zeg dat oprecht tegen haar. Ook ik ben bij dit draadje vanaf het begin, en dit is helaas mijn conclusie na het hele heen en weer gaan.

Net zoals ik wel gemeende berichten hier heb gepost over wat ik goed vond wat ze deed, zo post ik ook eerlijk en oprecht wat ik niet oke vind.

Ik doe dit niet voor mijn lol, ik kon ook iets anders doen met mijn tijd. Maar puur omdat ik de tijd wil nemen haar iets te laten inzien wat miss al een hele draai kan maken in het communiceren met elkaar. Alles is goed bedoeld dus. Ook het kritiek. Ik denk dat iemand meer aan me heeft als ik gewoon eerlijk mijn gedachten uitspreek dan dat ik haar na de mond ga praten en haar nog een duw geef in de verkeerde  richting. Zou ik bij vriendinnen ook niet doen.

Mijn intenties zijn goed bedoeld.

BlueHeart schreef op 24-08-2021 om 09:49:

[..]

Je vergeet alleen de moeder.

Als moeder daar wil blijven, om wat voor reden dan ook, mag ze toch. Laat die kinderen van 6 en 7 dan nu maar paar jaar bij vader wonen, die kan net zo goed zorgen. 

Waar die kinderen wonen, waar hun moeder woont, hoeveel allimentatie hun vader betaald, hoe ze de kinderen opvoeden; daar hebben we niks mee te maken. Die mensen hebben hier geen topic geopend en vragen niet om onze mening.

Hoe TO met de situatie omgaat, daar kunnen we wel wat van vinden. Ze vraagt hier immers zelf om advies. En dan zullen sommige reacties tegenstrijdig zijn. Aangezien iedereen verschillend is en vanuit zijn eigen perspectief een mening vormt. Als ik hier vraag of ik een rok of een broek zal aantrekken zal ik al tegenstrijdige adviezen krijgen. Dat is nu eenmaal hoe een forum werkt. Je kunt moeilijk van reageerders verwachten dat ze één consequente visie uiten. En soms verandert een mening ook obv de reacties van TO en door het beloop van het verhaal. Ik adviseerde eerst een broek, maar nu het 32 graden wordt is een rok mss luchtiger. Zoiets. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.