Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

A12345 schreef op 24-08-2021 om 00:31:

[..]

Ik denk dat het van zijn kant wel over is. Hij negeert me vooral, irriteerde zich aan mijn onverschilligheid en als we samen zitten is het lang stil. Om dan daarna een triviale opmerking te maken zodat het niet helemaal stil blijft.

Is veel met zijn kinderen bezig, met het huishouden (komt nogal demonstrief over). Tegen mijn kinderen doet hij volkomen normaal maar tegen mij niet.

Hij gaat ze nu niet laten gaan om ze dan maanden niet meer te zien. Dat is me wel duidelijk.

Tis natuurlijk niet fijn hoe het zo loopt, maar ik denk zoals je het zelf ook al voelde dat dit eraan zat te komen..

Vroeg of laat waren jullie toch op dit punt gekomen.

TIs nu niet de meest fijne situatie maar ik denk zelf dat dit echt nodig was, want ik denk persoonlijk dat jullie elkaar voor niks vasthouden, terwijl jullie beter beide elders je geluk gaat zoeken of vinden.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 07:18

Rachel. schreef op 24-08-2021 om 07:10:

[..]

Eens.. Sorry to.

Ja lullig voor haar. Maar ik kreeg het idee dat TO vooral van zijn centen hield. 

Afgaande op wat je verteld, heb je een fijne vriend, die lief en zorgzaam is voor jou en jouw kinderen. 

Jij hebt persoonlijke issues uit het verleden, plus de beperkte mogelijkheid om je in zijn kinderen en hemzelf te verplaatsen. Je kinderen lijken dit beter op te pakken.

Beter voor iedereen was geweest om je vriend alle ruimte (en rust) te geven. En om zijn kinderen met geduld en begrip te verwelkomen in wat ook zijn (en dus ook hun) huis is. 

Je vaste ideeën van "hoe het hoort" maken het ook moeilijk. Als mijn familie langs komt gaat mijn man gerust iets anders doen. Hij schuift best wel even aan voor een kop koffie, maar gaat gewoon aan zijn motor knutselen als hij daar zin in heeft. Vinden wij allemaal prima. Vrijheid, blijheid. Met de wetenschap dat we er voor ellaar zijn als we elkaar nodig hebben.

Door zijn kinderen af te wijzen lijk je iets kapot gemaakt te hebben. Het klinkt niet of dat nog goed komt. Dat zou jammer zijn voor jullie allemaal. 

Een héle andere insteek is nodig om dit weer goed te krijgen. 

Als ik jou was zou ik gaan praten met  de huisarts of een psycoloog. Om te kijken of jouw houding en manier van denken je gelukkig gaat maken óf dat je je denkbeelden en manier van doen misschien wilt proberen te veranderen.

BlueHeart schreef op 24-08-2021 om 07:18:

[..]

Ja lullig voor haar. Maar ik kreeg het idee dat TO vooral van zijn centen hield.

Ik heb geprobeerd te helpen maar ik merk jammer genoeg dat ze steeds maar van haar eigen needs uit gaat, dat vind ik jammer. 

A12345

A12345

24-08-2021 om 08:04 Topicstarter

BlueHeart schreef op 24-08-2021 om 07:18:

[..]

Wat een onzin. Heb nog geprobeerd het te redden met dat hij zo vaak als hij wil daar zijn kinderen mag gaan zijn maar hij blijft maar vallen over dingen die in een gefrustreerde bui zijn gezegd.

A12345 schreef op 24-08-2021 om 08:04:

[..]

Wat een onzin. Heb nog geprobeerd het te redden met dat hij zo vaak als hij wil daar zijn kinderen mag gaan zijn maar hij blijft maar vallen over dingen die in een gefrustreerde bui zijn gezegd.

Maar ik denk dat het niet alleen gaat om dingen die je in woede hebt gezegd..

Het is een combi van die dingen zeggen en meerdere malen laten zien  waar je je aan irriteerd, uit die combi komt het heeel erg over dat je iets tegen zijn kids hebt. Als dat niet zo is dan heb je het echt heeel verkeerd laten zien, want niet alleen je man voelt dit zo, wij lezen dit ook zo uit jou berichten, en het kan natuurlijk zijn dat je dat zelf niet doorhebt, maar de situatie thuis laat zien dat je dat wel degelijk uitstraalt en wij hebben ook al veel aangegeven bij je dat het echt zo overkomt.

Je wilt niet inzien dat de fout toch echt bij jou ligt, en dat je dat eerst moet aanpakken voordat je überhaupt over iemand anders zn fouten begint.

Daarom denk ik simpelweg dat dit echt stuk gaat. 

het klinkt heel hard en lullig, maar ik zie het tot nu toe zo dat jij de bron bent waardoor het stuk loopt tussen jullie.

[..]

Maar niet meer hier? 

[..]

En over je uitstraling en je houding. Het gaat niet alleen over die ene opmerking. Het gaat over alles wat je doet, dat doordrenkt is van de overtuiging dat iedereen het beter heeft dan jijzelf. Want je ex zorgde alleen maar voor zijn kinderen, zijn ex heeft meer geld, zijn kinderen misdragen zich, jouw bezoek wordt geschoffeerd…
En dat terwijl jij alleen maar voor jezelf opkomt. Toch? 

Zolang je niet ziet waar je misgaat, zul je vinden dat iedereen het beter heeft en jij achtergesteld blijft. Dan kun je wel verongelijkt gaan doen over die ene opmerking, maar mis je echt even wat iedereen je hier, meer of minder vriendelijk, probeert te vertellen. Hulp ga je volgens mij niet zoeken (want de hele wereld is gek, niet jij), maar ik gun je kinderen een stabiele ouder. Hopelijk kun jij dat zijn als je weer single bent. 

A12345

A12345

24-08-2021 om 08:16 Topicstarter

Meesje schreef op 24-08-2021 om 08:11:

[..]

Maar niet meer hier?

Née. In elk geval niet zo’n lange periode als nu. 
Daar viel hij over. Hij wil niet alleen maar daar tijd met zijn kinderen doorbrengen en zei iets van dat hij in de zomer niet een maand gedwongen op de camping gaat zitten. En hoe ik het in mijn hoofd haal om zulke eisen te stellen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 08:19

[..]

Jij bent degene die het hier steeds heeft over de riante alimentatie die ze krijgt en die het nota bene in de OP had over het feit dat je sinds hij er is het financieel een stuk ruimer hebt zodat er meer ruimte is voor uitstapjes. 

En om nu te gaan zeggen dat hij zijn kinderen zo vaak daar mag bezoeken als hij wil was de zin die je eigenlijk voor dit hele drama begon tegen hem had moeten zeggen ipv steeds kritiek op zijn houding hebben en zijn kinderen en ex afkraken. 

Goede les voor de volgende keer lijkt mij.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 08:21

A12345 schreef op 24-08-2021 om 08:16:

[..]

Daar viel hij over. Hij wil niet alleen maar daar tijd met zijn kinderen doorbrengen en zei iets van dat hij in de zomer niet een maand gedwongen op de camping gaat zitten. En hoe ik het in mijn hoofd haal om zulke eisen te stellen.

Heel goed, hij heeft eindelijk zijn ruggengraat terug gevonden. Ik ben blij voor hem. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-08-2021 om 08:24

[..]

Logisch. De dag dat mijn partner zegt dat mijn kinderen niet meer welkom zijn in het huis waar ik woon is de dag dat hij mag vertrekken.

Hoe haal je het inderdaad in je hoofd. Arme kinderen.

Dit kan niet echt zijn.

Wat nu als hij zou zeggen dat hij jouw kinderen niet trekt. Dus dat je die maar ergens anders moet onderbrengen. Dat hij ze niet meer, of alleen voor een kort bezoekje, in jullie woning wil zien?

En als jij dan boos wordt dat hij het dan goed probeert te maken door te zeggen dat je zo vaak als je wil bij je kinderen op bezoek mag.

Zou je dan vinden dat hij in zijn recht stond? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-08-2021 om 08:32

[..]

[..]

Mag tijd doorbrengen met zijn kinderen dáár

En je ziet niet waar het fout gaat? Je wijst de kinderen van je vriend af. Draai het eens om. Hoe zou jij je voelen als je vriend jouw kinderen had afgewezen? Dat hij het prima vindt als je tijd met hen doorbrengt maar niet in zijn huis? Ik vind het echt jammer dat je niet ziet dat je alles over jezelf afroept. Dat alles draait om hoe JIJ wil dat alles gaat zonder het belang van de kinderen en vader mee te wegen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.