Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:49 Topicstarter

Wasmachine schreef op 22-08-2021 om 14:46:

ze zijn net zo jaloers op jou als jij op hen. Waarschijnlijk kunnen zij zich ook niet voorstellen dat jij leuk kan zijn.

Interactie met de kinderen is op zich goed. Zit m meer in hun gedrag los van dat en hun vader die er te slap tegen optreedt naar mijn mening.

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:51 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 22-08-2021 om 14:48:

[..]

Heb je hier op oprecht excuses voor aangeboden? Stel dat iemand tegen jou zegt dat jouw kinderen niet meer welkom zijn. Dat zou je toch ook niet accepteren?
Die kinderen zijn in een voor hun vreemd land, bij onbekend mensen, bij een vader die ze maanden niet hebben gezien. Ze zullen onzeker zijn over alles. Ik ben even hun leeftijden kwijt, maar basisschoolleeftijd geloof ik? Logisch dat ze drukte en rommel meebrengen.
Jullie zouden beiden wellicht ook wat minder perfectionistisch kunnen zijn, wie strijkt er nu kinderkleding in de vakantie?

Née, dat heb ik niet. Moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat het elke vakantie zo zal gaan als deze. 

Ze zijn 6 en 7 ja. Dat strijken vind ik geen probleem. Wil ik best doen, daar gaat het ook niet om. 

Gaat meer om hun gedrag in het algemeen, hun vader die daar amper commentaar op accepteert en naar mijn mening te slap optreedt als zijn kinderen zich niet gedragen. 

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:51:

[..]

Née, dat heb ik niet. Moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat het elke vakantie zo zal gaan als deze.

Ze zijn 6 en 7 ja. Dat strijken vind ik geen probleem. Wil ik best doen, daar gaat het ook niet om.

Gaat meer om hun gedrag in het algemeen, hun vader die daar amper commentaar op accepteert en naar mijn mening te slap optreedt als zijn kinderen zich niet gedragen.

Ik zou er inderdaad geen dag langer meer mee in 1 huis willen zitten. En die slappe man die niet voor jou opkomt tov zijn kinderen erbij.

[..]

Weet je dan heb ik geen advies meer. Als je niet oprecht spijt hebt van wat je gezegd hebt dan mag ik hopen voor deze kinderen dat deze relatie van hun vader met jou snel voorbij is. Ik hoop dat hun vader kiest voor hun. Dat zou zijn eerste prioriteit moeten zijn. (maar dat was het eerder ook al niet, dus arme kinderen).

[..]

Laat die man toch lekker zelf de vakanties met zijn kinderen doorbrengen. Ik begrijp niet waarom jij er 24/7 bovenop moet zitten. Jullie hebben pas net een jaartje verkering. 

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:45:

[..]

Mja, ik zie ze hier dagelijks en dan net als ik er niet bij ben dan zouden ze zich opeens voorbeeldig gedragen. Moeilijk te geloven. Klonk meer om mij de ogen uit te steken dan als wat anders.

De kinderen zullen de spanning tussen jullie haarfijn aanvoelen, snap je niet dat het daarom ook lastiger gaat?  Daarnaast geef je aan dat  hun vader wat gemakkelijker is dan jij wat betreft regels is het toch vrij logisch dat het soepeler gaat als jij er niet bij bent?

dan

dan

22-08-2021 om 15:06

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:12:

[..]

Ene kant wel. Zoals eerder al geschreven was ik al erg huiverig en ervan overtuigd dat er over de kinderen ruzie gaan ontstaan.

Andere kant heb ik het geprobeerd, maar was het toch een stuk drukker dan gedacht. Viel me tot nu toe niet mee. Ze zijn een stuk drukker dan gedacht, maken meer rommel dan gedacht.

En als het over zijn kinderen gaat, dan accepteert hij weinig commentaar. Normaal is hij heel redelijk in discussies, maar als het over zijn kinderen gaat, dan een heel stuk minder. Of eigenlijk helemaal niet.

het lijkt me beter dat hij de volgende keer dat de kinderen komen met hen in een huisje gaat zitten. Maar ik denk dat je uitbarsting toch wel veel schade in jullie relatie heeft aangericht heeft bij je vriend.

dan

dan

22-08-2021 om 15:09

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:26:

[..]

Er komt wel vaker familie over de vloer. Ook zonder dat we dat vooraf zo afspreken. Kwam zo uit. Kan ze ook moeilijk wegsturen natuurlijk.

misschien niet maar dan was het wellicht beter geweest om samen met die familie iets anders te gaan doen en je vriend thuis laten met de kinderen. Of omgekeerd, wat dan net het beste uitkwam. 

dan

dan

22-08-2021 om 15:14

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:49:

[..]

Interactie met de kinderen is op zich goed. Zit m meer in hun gedrag los van dat en hun vader die er te slap tegen optreedt naar mijn mening.

te slap optreden is niet handig maar ik kan het me wel voorstellen in zijn situatie dat hij niet steeds politie agent wil spelen. Ze zien elkaar al zo weinig en dan gunt hij hen vast een onvergetelijke maand samen met hem. 

Of hij gaat de volgende vakantie dat ze hier zijn samen in een huisje zitten of je boekt zelf af en toe iets buiten de deur. Of jullie maken het uit, misschien is dat nog wel de beste oplossing?

Die familie die onverwachts langskwam. Jouw familie of die van hem? Hoezo zou hij trouwens aandacht moeten besteden aan familieleden die onaangekondigd langskomen, terwijl hij intensief - want zeldzaam - tijd met zijn kinderen wil doorbrengen? 

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:21:

[..]

Vooraf is er wel gesproken over hoe ik denk over andermans kinderen. En hij kent zijn kinderen natuurlijk veel beter dan dat ik ze ken. Vind dat wel een inschattingsfout van hem.

Alle aanpassing moet van één kant komen. Jij hebt kennelijk weinig ruimte voor verandering en dat moet hij oplossen. Jij hebt hem immers gezegd wat je van kinderen van anderen (!) verwacht! Dat jij je wat flexibeler zou kunnen opstellen, wat ruimte zou kunnen maken, leren dingen te verdragen of samen andere, creatievere oplossingen zou kunnen verzinnen, komt kennelijk niet in je op? Dat deze kinderen niet ‘van anderen’ zijn, maar van je geliefde, met wie je samenleeft, lijk je niet te beseffen. Hoe zit het met jouw inschattingsvermogen? Ik vind het heel bijzonder dat jij echt, serieus van mening lijkt te zijn dat jouw vriend al jouw gevoeligheden moet zien te vermijden en dat het zijn gebrek is als dat niet lukt. Na alle verbazing over jouw houding die je hier al bent tegengekomen, zou je je toch ook eens kunnen afvragen: is het mogelijk dat ik teveel eis van zijn kinderen en van hem? En als dat zo is, en ik heb er echt geen ruimte voor om me te plooien: hoe verzinnen we daar dan een oplossing voor die voor iedereen acceptabel is? Bijvoorbeeld: hij met de kinderen in een vakantiehuis, toch latten … etc. Nu lijk je je vanuit je onvermogen als een dwingeland te gedragen. Maar je bent een volwassene. Als jouw beperkingen zo’n zwaar stempel drukken op deze situatie, moet je daar verantwoordelijkheid voor nemen. Dit wordt voor jouw vriend op enig moment ondoenlijk en het is niet fair om van hem te verwachten dat hij het volhoudt en oplost. Jij hebt een keuze te maken of je onderdeel kunt en wilt zijn van de oplossing. 

A12345

A12345

22-08-2021 om 15:34 Topicstarter

dan schreef op 22-08-2021 om 15:14:

[..]

te slap optreden is niet handig maar ik kan het me wel voorstellen in zijn situatie dat hij niet steeds politie agent wil spelen. Ze zien elkaar al zo weinig en dan gunt hij hen vast een onvergetelijke maand samen met hem.

Of hij gaat de volgende vakantie dat ze hier zijn samen in een huisje zitten of je boekt zelf af en toe iets buiten de deur. Of jullie maken het uit, misschien is dat nog wel de beste oplossing?

Dat zegt hij ook steeds dat ze vakantie hebben en hij niet de hele dag agentje wil spelen. Snap ik ergens maar ietwat optreden moet wel naar mijn mening.

A12345

A12345

22-08-2021 om 15:35 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 22-08-2021 om 15:22:

Die familie die onverwachts langskwam. Jouw familie of die van hem? Hoezo zou hij trouwens aandacht moeten besteden aan familieleden die onaangekondigd langskomen, terwijl hij intensief - want zeldzaam - tijd met zijn kinderen wil doorbrengen?

Mijn familie. Er helemaal niet bij zitten vind ik niet heel erg beleefd dan. 

A12345 schreef op 22-08-2021 om 15:35:

[..]

Ben ik met je eens hoor. En natuurlijk is jouw familie belangrijker dan zijn familie!

A12345 schreef op 22-08-2021 om 15:35:

[..]

Hij kiest natuurlijk voor zijn kinderen ipv voor jouw, niet uitgenodigde, familie.

Meer aandacht krijg je niet van me want geloofde al niet veel van je verhaal maar na een week geen reacties op je topic met zo'n overdreven verhaal te komen doet je geloofwaardigheid niet veel goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.