Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:24:

[..]

Ik heb er absoluut geen genoegen in natuurlijk.

Hij zei ook wel zoiets. Dat ik dit bezoek van zijn kinderen vanaf het begin aan heb gegrepen om ruzie te stoken. Maar dat is absoluut niet zo. En zo heeft hij meer van dit soort verwijten.

Tja, dan zit er maar 1 ding op: maak het uit met hem.

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:26 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 22-08-2021 om 14:24:

[..]

Wat hij vooral fout ingeschat heeft, is wat voor iemand jij bent…

Wiens idee was het eigenlijk om de hele familie uit te nodigen?

Er komt wel vaker familie over de vloer. Ook zonder dat we dat vooraf zo afspreken. Kwam zo uit. Kan ze ook moeilijk wegsturen natuurlijk. 

Dit verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger.

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:26:

[..]

Er komt wel vaker familie over de vloer. Ook zonder dat we dat vooraf zo afspreken. Kwam zo uit. Kan ze ook moeilijk wegsturen natuurlijk.

Waarom heb je je vriend en zijn kinderen dan niet weggestuurd? Dan was het je niet teveel geweest, en had je toch nog een gezellige middag gehad. (En je vriend en zijn kinderen gezelligheid voor de rest van hun leven.)

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:35 Topicstarter

Poezie schreef op 22-08-2021 om 14:33:

[..]

Waarom heb je je vriend en zijn kinderen dan niet weggestuurd? Dan was het je niet teveel geweest, en had je toch nog een gezellige middag gehad. (En je vriend en zijn kinderen gezelligheid voor de rest van hun leven.)

Het regende, was al tegen het eind van de middag…. Waar moesten ze dan nog heen? En dan was het vast ook niet goed geweest.

Waarom is je vriend niet allang zelf ergens anders heen gegaan met zijn kinderen? Dit was te verwachten. 

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:35:

[..]

Het regende, was al tegen het eind van de middag…. Waar moesten ze dan nog heen? En dan was het vast ook niet goed geweest.

Naar familie, naar een vakantiehuisje of naar een hotel?

Daar zouden hij en zijn kinderen heel blij mee zijn geweest hoor!

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:39 Topicstarter

Julali schreef op 22-08-2021 om 14:36:

Waarom is je vriend niet allang zelf ergens anders heen gegaan met zijn kinderen? Dit was te verwachten.

Begreep van hem dat hij dat beter had gevonden en dat nu voor de rest van de vakantie ook van plan is. Kreeg er ook nog even ingepeperd dat ze toen ze met drie naar de kermis waren een geweldig gezellige dag hadden gehad en dat de kinderen zich enorm goed hadden gedragen. Kan me er weinig bij voorstellen bij dat laatste maar goed…. Hier vliegen ze elkaar constant in de haren. 

kansloos, deze relatie. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-08-2021 om 14:42

TO, ik hoop dat je het anders bedoelt en voelt dan dat ik het interpreteer. Maar zeker bij je laatste reacties lijkt de haat of afgunst van het scherm te spatten. Je hebt het over kínderen. Over zijn kinderen. Als hij moet kiezen, laat hem dan alsjeblieft voor die kinderen kiezen. En hen weghouden bij de vrouw die zo overduidelijk een hekel aan hen heeft.

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:42 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 22-08-2021 om 14:40:

kansloos, deze relatie.

Daar lijkt het helaas wel op ja.

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:45 Topicstarter

Coreopsis schreef op 22-08-2021 om 14:42:

TO, ik hoop dat je het anders bedoelt en voelt dan dat ik het interpreteer. Maar zeker bij je laatste reacties lijkt de haat of afgunst van het scherm te spatten. Je hebt het over kínderen. Over zijn kinderen. Als hij moet kiezen, laat hem dan alsjeblieft voor die kinderen kiezen. En hen weghouden bij de vrouw die zo overduidelijk een hekel aan hen heeft.

Mja, ik zie ze hier dagelijks en dan net als ik er niet bij ben dan zouden ze zich opeens voorbeeldig gedragen. Moeilijk te geloven. Klonk meer om mij de ogen uit te steken dan als wat anders.

ze zijn net zo jaloers op jou als jij op hen. Waarschijnlijk kunnen zij zich ook niet voorstellen dat jij leuk kan zijn.

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:01:

Uiteindelijk is in een boze bui bij mij eruit geflapt dat zijn kinderen in de vakanties niet meer welkom zijn. Dat had ik niet moeten zeggen, maar sindsdien is hij compleet veranderd. Hij negeert me. Ruimt heel demonstratief de rommel van zijn kinderen op, wast hun kleren, strijkt hun kleren, sleept ze overal mee naar toe (speeltuin, supermarkt, winkel, als hij benzine gaat tanken). Als ik vraag waarom hij zo doet, dan zegt ie constant dat ik geen last meer zal hebben van zijn kinderen.

Heb je hier op oprecht excuses voor aangeboden? Stel dat iemand tegen jou zegt dat jouw kinderen niet meer welkom zijn. Dat zou je toch ook niet accepteren?
Die kinderen zijn in een voor hun vreemd land, bij onbekend mensen, bij een vader die ze maanden niet hebben gezien. Ze zullen onzeker zijn over alles. Ik ben even hun leeftijden kwijt, maar basisschoolleeftijd geloof ik? Logisch dat ze drukte en rommel meebrengen.
Jullie zouden beiden wellicht ook wat minder perfectionistisch kunnen zijn, wie strijkt er nu kinderkleding in de vakantie?

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:45:

[..]

Mja, ik zie ze hier dagelijks en dan net als ik er niet bij ben dan zouden ze zich opeens voorbeeldig gedragen. Moeilijk te geloven. Klonk meer om mij de ogen uit te steken dan als wat anders.

Och arme TO, jij verdient zo'n nare man niet hoor. Ik zou het uitmaken als ik jou was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.