Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Beurs ouders natuurlijk

*met toestemming van forumbeheer*

Ik wilde jullie even wijzen op de eerste beurs Ouders Natuurlijk! die op zondag 15 november gehouden wordt in Enschede.

Het is een beurs die zich richt op Natuurlijk Ouderschap. Er is een indrukwekkende lijst met standhouders (van VBN tot houten speelgoed, van katoenen luiers tot biologische kleding). Er zijn workshops te volgen van onder meer babymassage en draagdoekconsulenten.

De eerste 250 bezoekers krijgen een giftbag (per koppel als je met partner komt).

Meer informatie kun je vinden op www.oudersnatuurlijk.nl

Ik hoop dat er veel enthousiaste bezoekers komen, zodat deze beurs volgend jaar ook georganiseerd kan worden. Ik ga er zeker heen...het lijkt mij een geweldige aanvulling voor opvoeders in Nederland.

Enne: ik heb verder geen commerciële belangen bij deze beurs, maar draag de organisatie een warm hart toe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

05-11-2009 om 19:35

Zeker gezien

Het recente artikel over "baby vooral laten huilen" in de laatste Viva-Mama. Afschuwelijk. Baby's van drie maanden die gewoon de hele nacht door moeten huilen van een psycholoog, notabene. Vast niet aangesloten bij het NIP, die nemen behoorlijk stelling tegen het laten huilen van baby's.

Tirza

mamvanvier

mamvanvier

07-11-2009 om 15:52 Topicstarter

Viva

Ja, zeker! Die mevr. Kluft is discutabel. Ik las op een ander forum dat er contact is opgenomen met het NIP en dat zij gaan uitzoeken of deze mevr. is aangesloten. De NIP is het hier nl. niet mee eens!

QUOTE:
"Ik ben vanochtend gebeld door Sylvia Nossent. Het NIP vind het een heel raar artikel en ze vielen met name over de uitspraak van mw. Kluft dat het ware liefde is om je kind zelf in slaap te laten vallen en dat er nog nooit een baby zich heeft doodgehuild.
Ze gaan kijken of Kluft lid is van het NIP en zo ja, dan zal er een gesprek plaatsvinden. Dat zal dan waarschijnlijk intern zijn en wij horen er dan niets van. Misschien dat Kluft zelf om rectificatie vraagt als ze bijvoorbeeld verkeerd gequote is...maar verder doet het NIP niet veel. "

Deze beurs is ontstaan doordat je wel doodgegooid wordt met reclame voor kunstvoeding, potjes vanaf 4 maanden, pampers en allerlei smeermiddeltjes met ongezonde chemische toevoegingen (kijk maar naar de Jongegezinnenbeurs), maar erg weinig informatie over BV, Rapley, katoenen luiers, natuurlijke verzorgingsproducten en milieuneutrale of -vriendelijke babyproducten. Tenzij je er zelf actief naar op zoek gaat.

In de KV-industrie gaat zoveel geld om, dat zij actief en agressief reclame kunnen maken. Op de "alternatieve" markt wordt te weinig omzet gedraaid om daar tegenin te gaan. Veel a.s. en jonge ouders krijgen hun informatie dus vooral eenzijdig binnen. Hopelijk krijgen we heel veel bezoekers op de beurs, zodat deze manier van bewust ouderschap meer bekendheid krijgt.

Biene M.

Biene M.

07-11-2009 om 17:33

Vraagje

Wat is nou het verband tussen de beurs en een artikel in de Viva waarin een psycholoog betoogt dat je je baby moet laten huilen?

mamvanvier

mamvanvier

07-11-2009 om 23:54 Topicstarter

Biene

Natuurlijk ouderschap is de Nederlandse vertaling van Attachement Parenting, beschreven door William Sears. De omschrijving die Sears geeft aan NO is dat je als ouders gehoor geeft aan de natuurlijke behoeften van je kind.

Een kind de hele nacht (of een uur of 20 min for that matter) laten huilen druist volledig in tegen die natuurlijke behoeften van je kind.

Een maatschappij waarin iemand de gelegenheid krijgt om in een goedgelezen landelijk magazine het advies te geven dat het goed is om je kind zich in slaap te laten huilen, kan wel wat tegengeluid gebruiken. In de vorm van een beurs, bijvoorbeeld.

mamvanvier

mamvanvier

11-11-2009 om 09:16 Topicstarter

Even omhoog

Ik haal het draadje nog even omhoog.

De beurs is a.s. zondag in Prismare, Roomweg 167d, 7523 BM Enschede.

De beurs is geopend van 10 tot 17 uur.

Wat is er allemaal te doen op de beurs?

*lezingen over babydragen, borstvoeding, babygebaren, body stress release en bijvoeding.
*diverse workshops.
*een professionele fotografe voor die anders-dan-Pixie-foto's
*ook voor kinderen is er het één en ander te doen (o.a. een verhalenverteller en een knutselruimte)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.