Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Meintje

Meintje

05-11-2010 om 11:58

Actie tegen abn amro, wie doet mee?

Inmiddels is wel duidelijk dat de mensen van No Kidding niet meer het voordeel van de twijfel mogen krijgen.

Zie het artikel in Elsvier, en eerder draadje hierover in Zorgenkinderen.

ABN Amro sponsort deze mensen, die op een misselijkmakende manier geld verdienen aan kindermishandeling.

Ik ga van bank veranderen. Hoop werk, maar dat heb ik er wel voor over. GEEN CENT VAN MIJ naar NO Kidding, en DUS MOET IK WEG BIJ ABN Amro.

Wie doet er mee met een mailactie?

M.(sorry, even onder een andere naam, die jongens van No Kidding vertrouw ik niet)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Meintje

Meintje

05-11-2010 om 11:59

De link en tekst uit elsevier

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/279053/Onderzoek-naar-antikindermishandelingclub-No-Kidding.htm

Een video (maar erg gruwelijke beelden): http://video.elsevier.nl/11815746

De tekst:

Onderzoek naar anti-kindermishandelingclub No Kidding

woensdag 20 oktober 2010 16:36

De Partij voor de Vrijheid (PVV) wil naar aanleiding van onderzoek van weekblad Elsevier opheldering van staatssecretaris Veldhuijzen van Zanten-Hyllner (CDA, Volksgezondheid) over de activiteiten No Kidding, een netwerk tegen kindermishandeling.

De stichting Paidaia geloofde in hardhandige babymassage

Bekijk de babymassages in de reportage van de TROS

Brieven

Huisarts R.M. Koppen schakelde uit zorg over Paideia, voorloper van No Kidding, de Inspectie voor de Gezondheidszorg in. In brieven erkenden de Raad voor de Kinderbescherming en Inspectie voor de Gezondheidszorg die zorgen te delen.

Lees hier: brief 1, brief 2, brief 3, brief 4 en brief 5 (pdf) van de instellingen.

De partij wil dat het OM en de Inspectie voor de Gezondheidszorg een onderzoek beginnen.

Weekblad Elsevier onthult deze week dat directieleden van No Kidding in het verleden zelf met kindermishandeling in verband zijn gebracht. Voorzitter Gerard 'Indra' Steenbrink van No Kidding voerde, als lid van de sektarische beweging Paideia, in de jaren '90 'alternatieve diepte-massages' uit op baby's en peuters.

Mishandeling

Die massages waren bedoeld om bij de kinderen 'blokkades en spanningen uit een vorig leven' weg te nemen. Videomateriaal van dergelijke sessies, die door het toenmalige Tros-programma Deadline werden uitgezonden, leidden tot Kamervragen. Een woordvoerder van het Nederlands Instituut van Psychologen kwalificeerde de praktijken destijds als ''kindermishandeling'.

No Kidding zegt met onorthodoxe middelen strijd te voeren tegen kindermishandeling in Nederland. Zo voerde de organisatie een omstreden campagne tegen de toediening van het medicijn ritalin aan kinderen met de gedragsstoornis ADHD. Ouders die hun kinderen ritalin geven, werden door No Kidding 'kindermishandelaars' genoemd. Nadat een storm van kritiek opstak nuanceerde het netwerk dit standpunt.

Fotomodel

Initiator en inspirator van No Kidding is het voormalige fotomodel Anna Clowting (73). Zij gaf in de jaren '90 leiding aan de spirituele beweging Paideia en werd door haar volgelingen 'meesteres Anna' genoemd.

Anna Clowting zegt helderziende gaven te hebben en haar opdrachten 'door te krijgen van boven'. Uittreders zeggen tegen Elsevier slachtoffer te zijn geworden van lastercampagnes en fysieke intimidatie. Onder anderen leden van de ondernemersfamilie Heijn waren enige tijd in de ban van meesteres Anna. Zij raakten, naar eigen zeggen, anderhalve ton in guldens kwijt aan de sekte.

Pioniers

Volgens Friso van der Wal (67), directeur van No Kidding, zijn alle aantijgingen uit de lucht gegrepen. 'Wij zijn pioniers en we krijgen zoveel publiciteit omdat de mensen begrijpen dat het klopt wat wij zeggen'.

De PVV vraagt de staatsecretaris, in schriftelijke kamervragen, de Inspectie Jeugdzorg/Gezondheidszorg en het Openbaar Ministerie onderzoek te laten uitvoeren naar de leiding van No Kidding.

vlinder72

vlinder72

05-11-2010 om 12:12

Reactie

Ik ben wel eerst heel benieuwd naar de reactie van de ABN Amro op dit artikel. Ik neem aan dat voordat je dit schreef je eerst zelf ABN Amro hebt aangeschreven en gevraagd hebt hoe zij precies sponsoren, wat hun beleid hierin is en wat zij nu gaan ondernemen.

Hoe reageerde de ABN Amro toen?

En wie is de papierleverancier van No Kidding? En de internetprovider? Etc. etc. Er valt nog veel meer te boycotten hoor.

Jack spijkerman

Ik zag dat het programma Echt Waar van Jack Spijkerman ook No Kidding sponsort. Werd er niet zo gelukkig van.

Meintje

Meintje

05-11-2010 om 19:01

Reactie abn amro

De reactie van de bank zal ik jullie mailen. Ik ben nu nog niet verder dan een contactpersoon. Ik ga maandag contact opnemen. Ik wil geen boycot actie, maar een actie waarbij klanten vragen gaan stellen aan de bank.

M.

Ja maar

Wat is er dan mis?
Misschien hebben ze wel heel erge spijt van wat ze vroeger gedaan hebben en proberen ze het nu goed te maken of zo?

Kari1

Kari1

07-11-2010 om 13:04

Belletje rinkelt

No kidding, dat is toch die organisatie waar onze Onno zo blij mee is? Omdat ze faliekant tegen ritalin zijn? Ritalin = Russische roulette en je vergiftigt je kind er mee, zoiets.
Nee, die zouden van mij ook geen cent krijgen. Blij dat ik niet bij abn/amro zit.
Kari

anna van noniemen

anna van noniemen

07-11-2010 om 18:42

Niet helemaal tinus

er is veel nieuwe informatie bekend....

Tinus_p

Tinus_p

08-11-2010 om 22:15

Link

AvN:
"er is veel nieuwe informatie bekend...."
ftel! Heb je een linkje ofzo? Dat maakt t ook makkelijker de anti-abn-amro-actie te steunen.

anna van noniemen

anna van noniemen

09-11-2010 om 11:09

In zorgenkinderen

heb ik daar info over neergezet: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/279053/Onderzoek-naar-antikindermishandelingclub-No-Kidding.htm

Een video (maar erg gruwelijke beelden): http://video.elsevier.nl/11815746

Zie verder mijn posting in zorgenkinderen: Kent u ze nog? no kidding, lees dit!

vlinder72

vlinder72

09-11-2010 om 18:58

1996?

Toevallig net het artikel in de Elsevier gelezen. Die video opnamen dateren uit 1996. Verder stond in het artikel van alles over vroeger, over een sekte, over het hardhandig masseren maar dat was toen (jaren 80/90).

Nu zijn zij een verknipte stichting dat zich bezig houdt met kindermishandeling. Daarbij schuwen ze geen middelen om aandacht op het onderwerp te vestigen en fabriceren nogal wat cijfer materiaal. Oncontroleerbaar natuurlijk.

Oja en ze gooien er ook nog wat Scientology in want ze zijn ook nog een fel tegen ritalin en dergelijke.

anna van noniemen

anna van noniemen

10-11-2010 om 10:56

Maar zelazny

ik heb ook niet opgeroepen tot de boycot, al ben ik niet blij dat ABN geld (ook mijn geld) via een omweg bij deze organisatie komt....Kennelijk vinden jullie het niet schokkend dat een anti-kindermishandeling organisatie is opgericht door mensen die vroeger zelf kinderen mishandelden en connecties heeft met Scientology????

Nee anna, dat zegt niemand

Er wordt alleen gezegd dat de informatie niet nieuw is.

anna van noniemen

anna van noniemen

10-11-2010 om 14:25

Wel nieuw

want het is pas onlangs ontdekt dat deze connectie er was...

anna van noniemen

anna van noniemen

10-11-2010 om 15:41

Zelazny

>>Nee, dat op zich vind ik niet schokkend. Die mensen kunnen geleerd hebben van hun fouten. < <

ja hoor, zoveel er van geleerd dat ze zich vervolgens maar hebben gericht op ouders van ADHD-kinderen die hun kinderen medicatie geven....(rechtstreeks uit de Scientology - leer) En als ze er van geleerd hebben, waarom zich dan niet distantieren van deze uitspraken? Maar nee, ipv daarvan stappen deze vroegere mishandelaars meteen uit de organisatie, want ja, dat kost geld he? Ik vind het wel zorgelijk dat geld nu rechtstreeks bij Scientology komt, wat gewoon een sekte is...

De "fysio" in het filmpje is overigens de nog steeds zittende directeur van No kidding, dhr van der Wal....

>>En connecties met Scientology heeft John Travolta ook, en niemand die hem zijn nieuwe baby misgunt. < <

een opmerking die kant noch wal raakt...

vlinder72

vlinder72

10-11-2010 om 18:24

Uhh, scientology banden?

Dat heb ik nergens gelezen alleen dat zij hetzelfde gedachtegoed hebben.

En dat mag. Ik heb er zelf helemaal niets mee maar iedereen is volgens mij vrij om ergens een mening over te hebben. En dat zij tegen het gebruik van ritalin zijn is ook niet zo bijzonder. Er zijn zoveel mensen die daarop tegen zijn. Een beetje antroposoof kan je er alles over vertellen.

Ik zie No Kidding verder trouwens nooit ergens. Toevallig alleen in het artikel van Elsevier. Het is gewoon een one issue stichting dat opeens aandacht vraagt. En het vervolgens ook nog krijgt. Je kan het natuurlijk ook gewoon negeren. Net zoals Scientology. Dat is ook niet verboden en je kan het prima negeren.

En dat masseren. Dat was in 1996. Toen was daar al ophef over. In Elsevier stond trouwens dat het masseren door een of andere Anna gedaan werd. Misschien dat die man het toen ook gedaan heeft maar tijden veranderen en mensen ook. Ik heb nergens gelezen dat hij nu nog achter het hardhandig masseren van kinderen staat.

anna van noniemen

anna van noniemen

10-11-2010 om 18:50

Zie het filmpje (als je het aankunt dan)

dat is echt een man Vlinder....

No kidding kom ik inmiddels overal tegen, op diverse kinderzenders wordt de reclame uitgezonden, Jack Spijkerman sponsort hen via het programma "Echt Waar?" enz enz....

Quote van een reactie op het artikel van Elsevier:

"Wat velen niet weten is dat no kidding is gelieerd aan het NCRM en de Church of Scientology, en dat zijn weer gevaarlijke sekten, die zich er op toeleggen mensen die wat minder stevig in de schoenen staan veel geld af te troggelen. Ze ageren bijvoorbeeld wild tegen de gangbare wetenschap achter de psychiatrie... No kidding moet je mijden."

anna van noniemen

anna van noniemen

10-11-2010 om 18:55

En voor nog meer info

http://anti-no-kidding.hyves.nl/

anna van noniemen

anna van noniemen

10-11-2010 om 19:16

Ja?

en dus? klopt de informatie dan niet volgens jou? Waarom stappen dan 2 mensen meteen er uit? Twee mensen die No-kidding hebben opgericht en in verband worden gebracht met een sekte?

Waar rook is, is vuur heb ik altijd geleerd....

anna van noniemen

anna van noniemen

10-11-2010 om 19:18

Overigens

weet ik uit betrouwbare bronnen dat heel veel journalisten het niet hebben aangedurfd hier over te publiceren....Het is niet zonder gevaar namelijk....

Tirza G.

Tirza G.

10-11-2010 om 19:30

Nou nou

Anna, ik probeer begrip te hebben voor je strijd maar ik word een beetje moe van het gooien met vage beschuldigingen, ouwe feiten en dooddoeners. En dan al die puntjes - wat verwacht je nu van mij? Dat ik denk: gut, die deugen niet daaro en ze zijn zo verschrikkelijk fout dat ik Jac Spijkerman ga schrijven? En kan dat dan wel zonder gevaar?

Ik ken zoveel organisaties en bedrijven die ontzettend fout danwel fout bezig zijn, waarom moet ik ten strijde trekken tegen NoKidding? Ik wil graag even concreet weten waar ik mijn energie, tijd en geld in ga steken.

Tirza

anna van noniemen

anna van noniemen

10-11-2010 om 19:44

Ik geef alleen maar aan

dat er echt wel meer aan de hand is dan je zo op het 1e oog ziet. Nogmaals, de strijd tegen ABN ben ik niet aangegaan...En ik denk dat er wel beter organisaties zijn waar geld in gestopt kan worden ter bescherming van kinderen dan bij no-kidding waarvan totaal onduidelijk is WAT er nou eigenlijk met dat geld gebeurd, behalve dan wat reclame-uitingen hier en daar...

Daarbij ben ik nog niet vergeten hoe ze een totale hetze waren begonnen tegen ouders die hun kinderen ritalin laten voorschrijven voor een aandoening waar deze kinderen ontzettend veel hinder van ondervinden, en DAT vervolgens kindermishandeling noemden....

anna van noniemen

anna van noniemen

10-11-2010 om 19:52

Wel benieuwd of meintje al wat van abn heeft gehoord eigenlijk

Meintje?

Guinevere

Guinevere

11-11-2010 om 11:08

Nou

Nou, ik ben niet van plan om een hetze tegen de ABN AMRO te ontketenen, maar ik kan me Anna's weerzin tegen No Kidding levendig voorstellen. Ik kots ook van die lui, na hun opmerkingen over ritalin en kindermishandeling. En er komt alleen maar vreemde berichtgeving bij over die club. En dat heeft niets met schuld, onschuld of rechters te maken, dat ik het geen fijne lui vind.
Toen ze onlangs op mijn werk op zoek waren naar goede doelen om te ondersteunen, heb ik ze gewezen op de twijfelachtige reputatie van No Kidding. Dus die zijn niet door de ballotage gekomen.

anna van noniemen

anna van noniemen

11-11-2010 om 21:52

Ach zelazny

tegen zoveel domheid kan ik niet op zal ik maar zeggen...

en nee, ik ben ook niet van plan een hetze te starten tegen de ABN, maar ik heb wel spaarrekeningen bij hen en toevallig ook de hypotheek. Vind het wel jammer dat mijn geld via een omweg toch bij No-kidding komt en zal ABN dat nog wel meedelen...

Masseren

vlinder:
En dat masseren. Dat was in 1996. Toen was daar al ophef over. In Elsevier stond trouwens dat het masseren door een of andere Anna gedaan werd. Misschien dat die man het toen ook gedaan heeft maar tijden veranderen en mensen ook. Ik heb nergens gelezen dat hij nu nog achter het hardhandig masseren van kinderen staat.

====

Ja duhuh, dat was Anna van Noniemen. Die is namelijk tot inkeer gekomen. De Anna van Anoniemen is niet dezelfde Anna die in het artikel wordt aangehaald, ben voorzichtig met wat je concludeert!

Slechte doelen

Via mijn banken komt veel meer geld op slechte plekken terecht.

Ik kan niet wakker liggen van No Kidding, kan met niet voorstellen dat het een erg grote beweging is.
Banken financieren veel meer dingen die ik veel erger vindt, zoals Nutricia en de wapenindustrie. Maar goed er blijven maar heel weinig banken over als je ethisch te werk wilt gaan.
ASN stopt het in antropozolen, daar ben ik ook niet van gecharmeerd.

Dirksmama

"ASN stopt het in antropozolen, daar ben ik ook niet van gecharmeerd"

Is dat zo? Triodos was van de antroposofen, toch, de ASN toch niet? (althans oorspronkelijk).

Groeten,

Temet

anna van noniemen

anna van noniemen

15-11-2010 om 20:27

Forumbeheer dank

voor de toevoeging aan de posting van Dirksmama...

Ik heb aan deze draad verder niks meer toe te voegen, jammer dat Meintje niks meer laat horen.

Klopt temet

Klopt Temet.

En verder, ik vind het hele gedoe over ABN en No Kidding gewoon gezeur.

Maak je liever druk over echte issues.
Besef je wel hoeveel kwaad Friesche Vlag en Nutricia/Danone samen met Nestlé in de wereld aanrichten?
Dat kost jaarlijks honderdduizenden levens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.