netteke
19-01-2012 om 10:23
Zorgen om zoon
Hallo,
Ik maak me zorgen om mijn zoon. Hij is sinds kort 20 jaar, heeft altijd veel vriende(innen) gehad. Maar niet serieuze verkering.Hij woont nog thuis en zit nog op school (laatste jaar)
Sinds begin december heeft hij echter een vriendin. Eend duits meisje van 18 met kind, alleenwonend.
Zij is een punk meisje met 7 piercings in haar gezicht en van die gatenoorbellen in. Verder nog grote tatoes .
Hij heeft haar 1 keer meegenomen en toen ben ik echt geschrokken. Hij had ook niet uit zichzelf verteld dat ze een kind had. Via internet vind je tegenwoordige veel..Ze kwam op mij erg overheersend over. Ze gaf hem een opmerking van: ook al ben ik er vanavond niet bij, die en die zijn er wel, en ik hoor alles wat je gedaan hebt.Toen hadden ze net twee weken iets..
Mijn zoon is blind van verliefdheid. Op faceboek had hij een foto van haar, waar ze met de baby opstond. Na een gesprek met mij heeft hij die er wel afgehaald. Vorige week was opeens de tekst van ik heb een relatie er van af. Ik had goede hoop... hoorde ook van een vriend dat de relatie niet echt goed ging..
Maar sinds het weekend is het waarschijnlijk weer helemaal bijgelegd. Hij heeft er zaterdag geslapen en woensdag ook..
Ik weet niet wat ik moet doen, afwachten is het beste en hopen dat het niet te lang duurt..
Mijn zoon is veranderd in zijn doen en laten , is altijd spontaan en nu lijkt hij wat teruggetrokken.
Ik heb er slapeloze nachten van. Zijn vrienden hier vinden deze relatie ook niets..
Ook maakt hij ontzettend veel geld op en heeft hoge telefoonrekeningen. Dit kan zo niet verder.
Wie oh wie weet raad hoe ik me het beste kan opstellen, zonder dat ik mijn zoon kwijtraak??
Alvast bedankt, Netteke
Kaaskopje
19-01-2012 om 11:51
Netteke
Het enige wat ik uit je verhaal filter is dat de dame in kwestie niet voldoet aan 'de ideale schoondochter' op dít moment. Jong zwanger, kwistig met uiterlijke versieringen en bazig. En... dus...? Je zoon is 20. Hij moet zelf ervaren of deze vrouw geschikt is om het leven mee te delen. Zo niet, dan maakt hij het weer uit en gaat verder met zijn leven.
Mijn ouders vonden mijn amoureuze zaken op die leeftijd ook shocking. Ze konden er met hun pet niet bij. Vier jaar later kwam ik mijn man tegen en dat was dat. De wilde haren tijd was over.
Als hij echt zoveel geld opmaakt is dat wel een punt van zorg en ik zou me dan ook alleen daar op richten. Wat hij met zijn vriendin doet of niet gaat je eigenlijk niets aan.
Arawen
19-01-2012 om 13:18
Eens
Kaaskopje heeft gelijk. Helaas.. want natuurlijk druist dat totaal in tegen je moeder-gevoel, je zou je kind het liefst beschermen tegen alles wat hem pijn kan doen. En volgens jou valt zijn nieuwe vriendin in die categorie. Jammer genoeg moet zoon daar echter zelf achter komen.
Loslaten is een vak.. (zei ze heel gemakkelijk, want haar zoon heeft nog geen verkering...)
netteke
20-01-2012 om 12:40
Ik weet het...
Ik geef jullie helemaal gelijk! Hij moet er zelf van leren, hebben wij ook gemoeten op die leeftijd.
MAAR WAT IS HET MOEILIJK! Om je kind los te laten en te laten leren van zijn fouten.
Maar het blijft je kind en je wilt hem toch beschermen... maar verliefdheid maakt blind.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Bedankt voor de reacties!
Ik denk het enige wat ik kan doen hem te laten voelen dat hij het hier nog steeds goed heeft en naar zijn zin.
Maar het IS echt moeilijk, kan niet anders zeggen, maar het is voor mij als ouder ook een leerproces.
koentje
20-01-2012 om 13:11
Even afgezien
van het feit dat het moeilijk is dat je maar hebt te accepteren met wie je zoon een relatie aangaat: Ik vind dat je toch ook wel erg snel oordeelt!
Ten eerste heb je blijkbaar bepaalde gedachtes over haar uiterlijk, anders zou je dat niet zo expliciet benoemen. Ten tweede lijk je ook al een oordeel te hebben over het feit dat ze een kind heeft. Terwijl je ook daardoor juist zou kunnen concluderen dat ze blijkbaar haar verantwoordelijkheid heeft genomen. Iemand die zoiets zegt over ík hoor toch wel wat je gedaan hebt' maakt waarschijnlijk eerder een grapje. En in ieder grapje zit een kern van waarheid maar ik denk dat het heel normaal is dat er sprake is van onzekerheid en dus snel-jaloerse gevoelens.
Tenslotte 'zijn vrienden vinden het ook' maak je zelfs een wat onvolwassen indruk op mij.
netteke
20-01-2012 om 13:58
Beste koentje
Ik begrijp niet wat je bedoelt met grapjes en jaloerse gevoelens. Daar wordt niet over gesproken.
Ik ben ook helemaal niet jaloers. Zou graag een schoondochter hebben, maar niet deze. Ik vind inderdaad haar uiterlijk niets, mag dat misschien?
Ook haar gedrag bevalt me niet en dan de problemen die ze heeft, dat mijn zoon midden in de nacht om half 2 naar haar toe moet komen. Het is niet zo dat ik hier maar even iets roep hoor!
Maar het is gemakkelijk om hier iets te zeggen en helemaal niet weten hoe je gevoelens zouden zijn als je zelf in zo'n situatie zou zitten.
Als moeder wil je gewoon het beste voor je kind en niet dat hij als twintigjarige in een relatie komt vol met problemen. Maar hij komt er wel zelf achter, ik moet gewoon geduld hebben en ik geef toe dat dit heel erg moeilijk is.
Ik heb nooit geen vooroordelen , naar niemand toe.
heb ook altijd gezegd, dat als hij homo zou zijn, ik het zou accepteren. Het blijft mijn kind. Ik heb homo buren gehad, dat waren hele aardige mannen. Dus echt geen probleem.
Ik heb gewoon moeite met de problemen die zij meebrengt.
Dat is alles, je wilt dat niet dat je kind daarin tercht komt.
Hij laat zijn vrienden in de steek, heeft nog maar weinig contact met ze, ze vinden zijn relatie ook niet ok. Wat is hier kinderachtig aan? Zijn beste vriend kent hij al jaren altijd alles mee gedeeld....
Het voelt gewoon niet goed. En ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Ik hoop dat ik zo mijn gevoelens duidelijk heb gemaakt.
netteke
20-01-2012 om 18:34
Tis al goed!
Hij is al tot inkeer gekomen. Ik ben zo blij ,dat wil je niet weten. Toen hij van zijn stage thuis kwam zei hij dat hij het gisteravond uitgemaakt had.
Het waarom? Hij zag zijn vrienden niet meer! Hij had vanmiddag zijn beste vriend(inn)en al gebeld om zich te verontschuldigen.
Zij legde zo'n beslag op hem en was jaloers op iedereen waar hij mee om wilde gaan. Het is nog erger als ik dacht. ben zo blij, hij heeft weer afgesproken met zijn vrienden...
ik wist wel dat hij tot inkeer zou komen, had alleen gedacht dat het wel langer zou duren..
maar ik ben echt héél erg blij!
groetjes en fijn weekends Netteke