Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-05-2019 om 22:21
Dit weekend heeft mijn zoon, 19, gemeld dat hij wil stoppen met zijn mbo4 opleiding. Vorige jaar vol overgave hier voor gekozen en nu valt het dus heel erg tegen. Hij geeft aan het echt niet leuk/boeiend te vinden. Hij wordt er ongelukkig van. Help! Wat nu? Ik merk dat mijn gedachtes alle kanten opschieten. Hoe moet het nu verder? Ik weet dat hele volksstammen stoppen met een gekozen studie en wat anders gaan doen maar nu speelt het dus hier. Wat zijn de mogelijkheden en wat zijn de consequenties? Hoor graag wat ervaringsverhalen en tips.
23-05-2019 om 20:55
hij is degene
die stappen moet ondernemen. Als hij echt zeker weet welke opleiding/studie hij nu wil doen, dan kan hij zich blijkbaar nog inschrijven. Als hij echter nog twijfelt, dan beter een tussenjaar om erachter te komen wat hem het beste ligt.
24-05-2019 om 08:17
inderdaad
Zal híj de stappen moeten zetten. Als hij overtuigd is van zijn keuze, dan is er niet veel aan de hand.
Ik blijf ervoor om in ieder geval het gesprek gaande te houden, maar hij zal zelf actie moeten ondernemen...
Succes.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.