Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Ziekte verzuim 60 procent melding ggd

hallo ik ben zelf een student 19 jaar en door ziekte verzuim word er een melding gemaakt bij de GGD ik probeer overal te zoeken wat er nu gaat gebeuren maar alles wat ik hoor is. Er word met je gebelt. Maar wat gebeurt er nou precies?


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-11-2021 om 12:42

Dat kun je vragen als ze je bellen. Ben je echt student of een scholier?

Ik begrijp er niks van. Waarom bij de GGD en niet bij de bedrijfarts?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-11-2021 om 12:51

kopjechino schreef op 08-11-2021 om 12:45:

Ik begrijp er niks van. Waarom bij de GGD en niet bij de bedrijfarts?

Staat bij een aanmeldingsformulier

Wanneer leerlingen op scholen worden ziek gemeld en langdurig of regelmatig verzuimen hebben de scholen en de leerplichtambtenaren niet altijd zicht op de werkelijke reden van het verzuim.
Er kan dan worden nagegaan welke problemen bij de leerling hebben geleid tot het (ziekte)verzuim en welke mogelijkheden er zijn om deze problemen aan te pakken. De problemen kunnen lichamelijk, psychisch of sociaal zijn. In het protocol Ziekteverzuimbegeleiding (Lees voor) wordt een stappenplan besproken met criteria en voorwaarden.

https://www.ggdru.nl/scholen-kinderopvang/advies-en-ondersteuning/melden-ziekteverzuim-voortgezet-onderwijs

Maar dat is voor leerlingen met leerplicht toch, studenten hebben dat niet dacht ik.

Precies, je bent meerderjarig dus niet meer leerplichtig, dus niks aan de hand. 

Groeten, 

Temet

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-11-2021 om 13:00

Temet schreef op 08-11-2021 om 12:56:

Precies, je bent meerderjarig dus niet meer leerplichtig, dus niks aan de hand.

Groeten,

Temet

Hoezo niks aan de hand? De school maakt zich blijkbaar zorgen dat TO een verzuim heeft van 60%. Waarom zouden ze dat niet uit laten zoeken. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-11-2021 om 13:01