Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Wet op privacy


Heeft school een zorgcoördinator? Dan zou de mentor die aan moeten schakelen. De mentor mag jullie niks vertellen zonder toestemming van je stiefzoon, maar jullie mogen de mentor wel dingen vertellen dus je kunt een gesprek aanvragen of hem mailen met de zorgen die je hebt en de informatie die je wilt dat de mentor krijgt.

WendelmoedM schreef op 22-06-2022 om 23:29:

Heeft school een zorgcoördinator? Dan zou de mentor die aan moeten kunnen schakelen. De mentor mag jullie niks vertellen zonder toestemming van je stiefzoon, maar jullie mogen de mentor wel dingen vertellen dus je kunt een gesprek aanvragen of hem mailen met de zorgen die je hebt en de informatie die je wilt dat de mentor krijgt.

Geef nou niet de "wet op de privacy" de schuld want voor de AVG mocht school ook al niks aan ouders vertellen zonder toestemming van het volwassen kind.

Kataravrouw

Kataravrouw

23-06-2022 om 06:49 Topicstarter

WendelmoedM schreef op 22-06-2022 om 23:29:

Heeft school een zorgcoördinator? Dan zou de mentor die aan moeten schakelen. De mentor mag jullie niks vertellen zonder toestemming van je stiefzoon, maar jullie mogen de mentor wel dingen vertellen dus je kunt een gesprek aanvragen of hem mailen met de zorgen die je hebt en de informatie die je wilt dat de mentor krijgt.

Zou ik niet durven zeggen of er een zorgcoordinator is. Mijn man heeft 2x telefonisch contact gehad met de mentor. In het eerste gesprek begreep de mentor de zorgen van mijn man heel goed, het negativisme,het er geen zin meer in hebben , bij tegengas leraren uitschelden ed speelt al ruim een jaar. [  Vorig jaar heeft hij zich zo misdragen op school dat school hem niet meer wilde in het schoolgebouw. Hij was niet meer welkom. Toen heeft man ook contact met de mentor gehad en heeft zoon over kunnen halen zijn excuses aan te bieden en verder goed mee te werken.]  En nodigde mijn man samen met zoon uit voor een gesprek, ook moeder was natuurlijk van harte welkom om mee te praten en te denken.  Bij het 2de gesprek was het duidelijk dat de mentor niets meer mocht zeggen en dat man alles met zijn zoon moest bespreken. Maar ja dat is nu even lastig want zoon is boos. 

Tuurlijk is hij voor de wet volwassen en tuurlijk mag hij fouten maken, maar geen diploma halen zou mijn man toch best zonde vinden.

Ik snap jullie zorgen heel goed hoor. Jongvolwassenen zijn best een lastige categorie vind ik, ze worden maar geacht alles zelf te kunnen en toch zijn ze nog best heel goed in het ingooien van hun eigen glazen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.