Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-07-2018 om 17:17
Dochter wil volgend jaar in Utrecht gaan studeren en ik was me aan het oriënteren voor studiekosten, en wat er op ons af gaat komen. Ze zal op kamers moeten, en ik heb alvast (ja heel vroeg) een paar algemene vragen over de kamer.
Dochter is redelijk introvert, geen uitgaans-type, en jong in doen en laten, maar houdt er van om met vrienden te zijn. Ze wil iets gaan studeren aan de Uithof. Wat zou je adviseren, een kamer in het centrum of in een van de flats van de Uithof?
Daarnaast lijk je bij het studenten verhuur bedrijf te kunnen kiezen voor een kamer in een woongroep, of een plek met eigen badkamer/keukentje. Het laatste lijkt mijn dochter wel fijn want je bent toch afhankelijk van de klik met je mede-bewoners. ik denk dat het andere veel gezelliger is...of valt dat mee omdat je met allemaal appartementen bij elkaar zit met studenten? en dat je je contacten haalt uit de studenten van de studie die je kiest?
graag jullie ervaring, waar hebben jullie kinderen voor gekozen en waarom? wat zou je in dit geval zelf doen?
07-08-2018 om 14:21
Zelf advertentie zetten?
Ik weet niet, "mag" je tegenwoordig niet meer rustig van aard zijn misschien? Moeten we allemaal flitsend en assertief en weetikwat zijn?
Zou het zin hebben om ook zelf een advertentie te zetten, waarin de aankomende student zelf zijn/haar postieve eigenschappen in het zonnetje zet? Voor de goede orde: "geen feesttype" vind ik dus een goede eigenschap. Je huisgenoten wakker houden lijkt me niet wenselijk. Ik zou er dan ook wel wat bij zetten waaruit blijkt dat je niet asociaal bent, zoals bijv. een teamsport, samen koken/eten, gezelschapsspelletjes doen enz.
15-08-2018 om 15:41
medicijnen Utrecht
Hoi Elke, de procedure van Utrecht is één van de zwaarste selecties voor medicijnen van alle universiteiten en bovendien met een hele hoge inschrijvingsaantal, dus veel afvallers. Ik ken er genoeg die het niet gelukt is. Dus misschien voorbarig om al een kamer te zoeken als de kans aanwezig is dat je dochter er misschien niet doorkomt. Als je dochter heel erg graag medicijnen wil studeren zou ik ook kijken naar de selectieprocedures van andere universiteiten en niet alleen naar Utrecht. En zeker nog geen kamer zoeken als ze nog niet door de selectie heen is (al bewonder ik je positieve insteek, echt waar). Mijn zoon zag de selectie procedure niet zitten, omdat de toets precies samenviel met de tentamenweek. School gaf voor die ene dag wel vrij, maar een heel boekwerk leren naast je eigen boeken was hem teveel. Hij wilde geen risico's lopen met zijn tentamens.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.