Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Welk kledingmerk

Mijn dochter van 140 cm heeft een borstverkleining gehad en past weer kindermaten.
Welke merken vallen wat breder/wijder?
Het zou leuk zijn om wat “mooie” kleding te kunnen kopen.
En voor een jongedame van 20+ zijn prints met eenhoorns o.I.d. natuurlijk niet gewenst. 😀

Meestal wordt er gevraagd om smalvallende kleding voor slungels maar nu dus niet 

Wat is je smaak?

Niet perse breed en wijd, maar wel flexibele kleding wat mee rekt zonder kinderlijke prints: Marmar, Mingo, Little Hedonist, Daily Brat, Lily Balou, scotch and soda, Sissy Boy, king louie (xs valt ook klein)
 

even een tip waar je niet om gevraagd hebt maar die ik je wél even mee wil geven. Geef naast die kleding een bon voor een mooie beha/lingerie. Ik kreeg dat van een vriendin na mijn borstverkleining en vond dat zó lief en fijn. Eindelijk kon ik vol trots beha.s gaan passen en dan was die bon extra fijn. Het was een medische ingreep maar kan emotioneel best wat impact hebben. Mooi als je het voor haar wat leuker kan maken met bijv een bon of haar mee te nemen naar een lingeriewinkel

merken zijn leuk maar wat is haar smaak?
Alle genoemde merken passen bij mainstream maar niet bij gothic bijvoorbeeld.
Mijn zoon en schoondochter zie ik alleen in sportieve kleding: gymshark, under armour, Adidas

Leene

Leene

22-10-2021 om 12:04

Funky for flavours, valt klein. Mijn dochter is 13 en erg smal. Past ook in de Small.
Ze is wel lang en om die reden past 176 niet maar als je dochter klein is past een kindermaat haar ook.

yom

yom

23-10-2021 om 03:23

only vind je genoeg variatie van maten

KnorrendKitten

KnorrendKitten

23-10-2021 om 12:42 Topicstarter

Apiejapie schreef op 21-10-2021 om 21:41:

even een tip waar je niet om gevraagd hebt maar die ik je wél even mee wil geven. Geef naast die kleding een bon voor een mooie beha/lingerie. Ik kreeg dat van een vriendin na mijn borstverkleining en vond dat zó lief en fijn. Eindelijk kon ik vol trots beha.s gaan passen en dan was die bon extra fijn. Het was een medische ingreep maar kan emotioneel best wat impact hebben. Mooi als je het voor haar wat leuker kan maken met bijv een bon of haar mee te nemen naar een lingeriewinkel

Bedankt voor je tip. Ze is van een grote F naar een C cup gegaan en dat verdient best wat aandacht. Een goede lingeriewinkel staat dan ook in de planning.

KnorrendKitten

KnorrendKitten

23-10-2021 om 12:51 Topicstarter

Bedankt voor de tips. Mijn dochter is 140 met normaal postuur en past nu weer de kindermaten. 
Voor de borstverkleining was er vaak een maat M nodig voor de borstomvang en of kleding dan leuk staat als je zo een korte romp hebt, hoef je niet te vragen. 🙁

Dochter houdt van bloesjes (pasten eerst niet) en is helemaal blij dat het past zonder dat het een jurk lijkt met veel te lange mouwen.
Dames maten zijn dus niet passend (eerst noodgedwongen wel).

COS valt ruimer en bieden vrijwel allemaal oversized aan past wel leuk.

s.Oliver valt wat breeder. 
En WE fashion heeft ook kleding die wat breder is naast de reguliere kleding, misschien alleen online, dat weet ik niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.