Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Lynna

Lynna

26-03-2012 om 20:28

Waar schrijf je je in?

Nav het berichtje van Tonny bedacht ik dat ik helemaal niet wist hoe mijn zoon het zou moeten doen met inschrijven. Weet ie trouwens zelf ook niet, ik heb het er met hem over gehad.

Inschrijven in onze eigen woonplaats? Inschrijven in de plaats waar hij studeert? Inschrijven in Amsterdam waar de kans het grootst is dat hij na zijn studie komt te werken? Kun je je ook in alledrie de plaatsen inschrijven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Phaedra

Phaedra

26-03-2012 om 21:00

Inschrijven

Inschrijven bij de gemeente bedoel je? Dat moet gebeuren in de plaats waar hij woont, officieel 'de meeste nachtrust geniet'. Hij kan zich melden bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente, zijn nieuwe adres doorgeven en hij wordt vervolgens automatisch uitgeschreven van het vorige adres.

tonny

tonny

26-03-2012 om 23:32

Het moet helder zijn

of hij in- of uitwonend is. Dat maakt nogal uit voor de portemonne.

Lynna

Lynna

27-03-2012 om 02:43

Ik was niet duidelijk...

Hij blijft voorlopig nog gewoon thuis wonen. Maar ik bedoelde hem te laten inschrijven om later kans op een huurwoning te maken. Waar doe je dat?

Internet

Gewoon op internet kijken welke woningstichtingen er in je gemeente gevestigd zijn. Volgens mij kun je je tegenwoordig online inschrijven of je gaat er even langs. Wel heel slim om te doen!

app-sent

Brianna F

Brianna F

27-03-2012 om 15:57

Alledrie de dochters hebben zich op hun 18e ingeschreven bij de winingstichting hier voor de 6 dorpen in de buurt.
Oudste woont nu een een geheel andere provincie, dat kan ook, maar als ze op zichzelf had willen gaan wonen dan had ze al 6 jaar ingeschreven gestaan, met de meeste kans op een huisje.
Zo doen de andere 2 het ook, als ze hier in de buurt aan de slag kunnen staan ze lang genoeg ingeschreven voor een huis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.