Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Waar gaan we trouwen?

Ha, ben ik weer. Het vorige huwelijk is alweer een jaar jong en de feestzaal is uiteindelijk de Gumbar geworden. Was erg leuk.

Nu is nummer twee verloofd. Met een Engelsman. Ze wonen in Oostenrijk.
Waar gaan ze trouwen?

Van Nederland weten we zo never wel welke voetangels en klemmen er aan het huwelijk verbonden zijn.
Maar weet er iemand toevallig iets over Engeland?
Of Oostenrijk?

Zijn er gekkigheden rond erfrecht, bezit, de kinderen, gezag, etc?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

12-07-2015 om 14:59

Nou, geen idee maar

wel gefeliciteerd in ieder geval. Dat gaat hard met jouw kinderen! Waar het ook zal zijn, hoop dat het bruidspaar en jullie een mooie dag krijgen. En een leuke voorbereidingstijd!

Aagje

Nur

Nur

12-07-2015 om 15:32

Doet er niet toe

De wet van het land waar het huwelijk plaats vindt gaat alleen over de formaliteiten rond de validiteit van het huwelijk. De wetten die gaan over alle andere zaken rond het huwelijk die jij noemt worden bepaald door andere factoren. In het geval van een gemengd huwelijk waarbij het stel in Oostenrijk woont zal het de wet van het land waar ze wonen zijn die een groot deel van die zaken bepaald. Niet alles want sommige zaken worden door de wet van de nationaliteit die je bezit bepaald. Binnen de EU bestaan allerlei verdragen over welke wet en welke rechtbank waar verantwoordelijk voor zijn. Ze kunnen dus trouwen waar ze willen mits ze de plaatselijke wet rondom de formaliteit van de huwelijksceremonie zelf volgen (zoals welke documenten er nodig zijn). Voor de gevolgen van een eventuele scheiding maakt het land waar ze trouwen weinig uit en zal eerder het land waar ze zich vestigen van belang zijn.

Engeland

Ik ben in Engeland getrouwd. Je kan hier of in de kerk of gewoon voor een ambtenaar trouwen, er bestaat geen voortrouw. Als ze in de kerk willen trouwen mag dat volgens mij alleen in de plaats waar ze wonen. Wij hadden toestemming van de Archbishop of Canterbury nodig om in de kerk van mijn man's moeder te mogen trouwen.

Als ik hun was zou ik of trouwen waar de meeste gasten vandaan komen. Trouwen in Engeland is meestal nogal een formeel gedoe met maids of honour, ushers, hoedjes etc.

M Lavell

M Lavell

12-07-2015 om 20:31 Topicstarter

Bizar ja

nou inderdaad Aagje. Ik kan je verzekeren dat dat niet aan hun opvoeding ligt, of het moet zijn dat ze juist om die reden partners kozen die boter bij de vis willen.
Soit.
Aha, het land waar ze wonen gaat voor. Dat is wel overzichtelijk. Dank.

Sawo

Sawo

13-07-2015 om 11:57

Engeland

Ik hoorde toevallig van mijn Engelse collega dat in Engeland de ouders van de bruid de bruiloft nog steeds betalen.

Veel plezier alvast
Groet
Saar

Jamie

Jamie

13-07-2015 om 12:07

Sawo

Mooi, ik zal mijn zonen naar de UK sturen om een vrouw te zoeken.

M Lavell

M Lavell

13-07-2015 om 14:08 Topicstarter

Daar heb je zo wat

Dat zijn zo van die dingen die zo vanzelfsprekend gevonden worden dat ze Niet ter sprake komen.
We gaan het er toch maar over hebben.
Onze voorkeur gaat uit naar een Dutch wedding

Scheiden/emigratie

Bij scheiding en emigratie heb je weer uittreksels van de Burgerlijke Stand nodig. In Nederland en Engeland erg makkelijk, in Oostenrijk weet ik het niet. Italië was voor een ZA vriend van mij een ramp voordat de scheiding er door was. Voor werkvergunning UAE hadden mijn ouders een vers uittreksel Burgerlijke Stand nodig. Ik zou dus gaan voor het land waar dat het makkelijkste is; ook makkelijk als je er familie hebt wonen die het voor je op kunnen halen.

Mariel (rothekel aan ambentenarij)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.