Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-07-2020 om 20:16
Ik vroeg me even af hoe het volgende bij jullie gaat:
Elke week is bij ons de wekelijkse bijeenkomst van de vrienden van mijn zoon (18). Sinds het begin van de zomer (meestal buiten).
Ze nemen zelf drinken mee, meestal. Maar nu is er een trend aan het ontstaan dat ze hier ook met zijn allen gaan eten. Het aantal extra eters varieert van 2 tot 6 man. Op zich gezellig.
Maar hoe doe ik dat qua kosten? Iedereen elke week gratis laten meeëten vind ik ook zo wat, ze komen niet voor mij tenslotte maar voor zoon. Ik wil gastvrij zijn, maar waar leg ik de grens? De bijeenkomsten zijn om de een of andere reden altijd hier, dus het is niet zo dat er wekelijks ergens anders gegeten wordt. Vandaag heb ik mijn BBQ-vlees verdeeld onder de jongelui, ze hadden zelf wel brood en 1 portietje vlees meegenomen, maar natuurlijk te weinig.
01-08-2020 om 23:54
Oordopjes
Ik doe gewoon oordopjes in als ik ga slapen. Het mag in de schoolvakanties ook doordeweeks. Meestal is het twee keer per week raak. Buiten de vakanties natuurlijk alleen in het weekeinde.
Ik moet wel zeggen: mijn kinderen moeten anders allebei een half uur tot uur alleen naar huis fietsen snachts. Niemand woont onze richting uit. Dus dan slapen we niet best totdat ze thuis zijn en de jongste halen we nog.
08-08-2020 om 15:17
En nu
Nu kwamen ze opeens ná het eten. En ik nog wel gevraagd of ze macaroni lustten... 😆
Ze breiden zich wel uit, ik telde er 9....
Een hoop kabaal in de tuin, gillen in het zwembad (opzetbad). Gelukkig zei de buurman dat dat moest kunnen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.